احتمال تعطیلی تعدادی از جایگاه های عرضه سوخت وجود دارد

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور گفت: درصورتی‌که رایزنی‌ها با دولت در اوایل هفته نتیجه بخش نباشد، چاره‌ای جز تعطیلی نداریم.
تبلیغات

اسدالله قلی‌زاده، با اشاره به مشکلات حال حاضر جایگاه‌های عرضه سوخت به دلیل شیوع کرونا، اظهار داشت:

از ابتدای اسفندماه با کاهش شدید فروش در جایگاه‌ها روبرو هستیم و درآمد این اماکن هر روز به صفر نزدیک می‌شود. فروش بنزین سوپر عملا صفر شده و فروش گازوییل تا ۷۰ درصد کاهش یافته است. با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی وضعیت برای جایگاه‌ها بدتر شده و توان اداره جایگاه‌ها را از دست داده‌ایم. این درحالیست که دولت، بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در تصمیم‌گیری‌ها به هیچ‌وجه به وضعیت بد صنف جایگاه‌داران توجهی نکرده‌اند.

کرونا هزینه‌ها را ۳۰ درصد افزایش داد؛ از مبتلایان به کرونا بی‌خبریم

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی افزود:

هم اکنون هزینه‌های جایگاه‌ها نیز به جهت رعایت موارد بهداشتی تا ۳۰ درصد افزایش یافته است و هیچ کمکی برای تهیه اقلام به جایگاه‌ها نشده است و فقط در رسانه‌ها جایگاه‌ها را جزو اماکن پرتردد معرفی کرده‌اند.

در حال تهیه آمار هستیم که ببینیم چند نفر از جایگاه‌داران و کارکنان‌مان را از دست دادیم و چند نفر مبتلا به کرونا شده‌اند. بسیار صبوری کرده‌ایم ولی انتظارات معقول صنفی ما در این شرایط برآورده نشده و اعتراض فراوان جایگاه‌داران سراسر کشور را در پی داشته است. جلساتی با استان‌ها مبنی بر تعطیلی نصف سکوهای جایگاه‌ها داشته‌ایم و بدنبال معرفی کارگران جهت دریافت بیمه بیکاری هستیم، این روش تنها راهی است که برای ما مانده است.

 اوایل هفته پیش‌رو تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مسئولان برای جایگاه‌ها بسته حمایتی قرار دهند و قبل از پایان سال درخواست‌هایمان را به دولت ارائه کردیم و معتقدیم منابع مالی برای بسته حمایتی با توجه به قانون بودجه وجود دارد و از بانک مرکزی و امور مالیاتی می‌خواهیم جایگاه‌ها را هم مشمول طرح‌های خود کنند.

کاهش فروش ۷۰ درصدی به خاطر ویروس

رییس انجمن جایگاهداران کل کشور ادامه داد:

از زمان افزایش قیمت سوخت تا ۴۰ درصد کاهش فروش داشتیم و با شیوع کرونا این وضعیت بدتر شده و تا ۷۰درصد کاهش فروش داریم و این در حالی است که اقلام جایگاهی 400 درصد گران‌تر شده‌اند، ولی توجهی به خواسته‌های این صنف نشده است، اینکه هر تغییر و تحولی ابتدا به صنف جایگاهداران ضربه می‌زند و این صنف باید بی چون و چرا اوامر را اطاعت کنند و مسئولان هم به مشکلات آنها بی‌توجه باشند، منصفانه نیست.

بیشترین آسیب کرونا به پمپ بنزین‌ها

اسدالله قلی‌زاده گفت:

معتقدیم جایگاه‌ها بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شدند و باز بودن این اماکن دلیل بر عدم زیان‌دهی آنها نیست. درصورتی‌که رایزنی‌ها با دولت در اوایل هفته نتیجه بخش نباشد چاره‌ای جز تعطیلی نداریم و این اقدام صرفا در مرحله اول خواهد بود که با ادامه روند موجود مرحله دوم را اجرا می‌کنیم. تمام تلاش خود را برای اینکه خدمات توزیع سوخت قطع نشود، به کار می‌گیریم و با توجه به کاهش تا ۷۰ درصدی مراجعه به جایگاه‌ها مشکلی پیش نخواهد آمد. ما شرمنده کارکنان‌مان هستیم و چاره‌ای جز معرفی ایشان برای دریافت بیمه بیکاری نداریم. طرح نجات احتمالا در مرحله اول تا پانزدهم اردیبهشت ادامه می‌یابد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات