پویش «از خانه بخریم» برای مقابله با کرونا به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مطالعه 4 دقیقه
اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرد پویش «از خانه بخریم» در راستای کاهش سفرهای شهری و برون‌شهری راه‌اندازی می‌شود. این اتحادیه همچنین شرایط حضور در این پویش را تشریح کرده است.
تبلیغات

اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرده است به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و در راستای کاهش سفرهای شهری و برون شهری پویش «از خانه بخریم» به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد. این پویش با هدف ترغیب مردم به خرید غیرحضوری از جمله خرید اینترنتی و با مشارکت وزارت ارتباطات، صداوسیما، اتاق اصناف ایران، اتحادیه‌ی کشوری کسب‌وکارهای مجازی و سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

طبق اعلام اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی پویش «از خانه بخریم» تا زمانی‌که کشور درگیر ویروس کرونا است، ادامه خواهد داشت و کسب‌وکارهای متقاضی برای حضور در این پویش باید شرایط زیر را رعایت کنند:

 شرایط حضور در پویش از خانه بخریم

  • دارای پروانه‌ی کسب از اتحادیه‌ی کسب‌وکار مجازی یا تائیدیه‌ی موقت
  • ارسال رایگان سفارش‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان
  • زمان ارسال کالاهای تند مصرف حداکثر ۲۴ ساعت
  • زمان ارسال سایر کالاها حداکثر ۷۲ ساعت 
  • پذیرفتن قوانین اختصاصی پویش
  • رعایت پروتکل بهداشتی آماده‌سازی و ارسال کالا
  • انتشار محتوای تولید شده‌ی پویش توسط کسب‌وکارها

اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی همچنین اعلام کرده است تبلیغات هماهنگ کمپین در صداوسیما و شبکه‌های مجازی و همچنین امکان فروش اقساطی با همکاری پست بانک ایران برای خریداران از فروشگاه‌های عضو پویش، برنامه‌ریزی شده است و شرایط آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

کسب‌وکارهای عضو اتحادیه، برای ثبت‌نام در پویش «از خانه بخریم» می‌توانند از این لینک وارد پروفایل خود در سایت اتحادیه شده و از طریق منوی کناری وارد پویش از خانه بخریم شوند. کسب‌وکارهای غیر عضو نیز برای ثبت اطلاعات خود می‌توانند از از طریق این لینک اقدام کنند. بعد از ثبت اطلاعات درخواستی و تأیید وب‌سایت از سوی اتحادیه، مراتب از سوی کارشناسان اعلام خواهد شد. همچنین متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌ی ۹۱۳۰۳۲۳۰ تماس بگیرند.

رضا الفت‌نسب، رئیس انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی نیز در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، فروش اینترنتی انواع کالاها حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به‌گفته‌ی او کالاهای تند و سریع مصرف در این ایام فروش بیشتری نسبت به سایر کالاها داشته‌اند. او در مورد پویش از خانه بخریم گفت:

۳۵۰ هزار ظرفیت حمل‌ونقل برای فروش اینترنتی فروشگاه‌ها در پویش از خانه بخریم ایجاد شده است. برخی ظرفیت‌های اینترنتی از طریق پست و برخی شرکت‌های انتقالی ایجاد شده است. برخی از فروشگاه‌ها در وب‌سایت پویش از خانه بخریم ثبت‌نام کرده‌اند. در سایت بازارگاه ایران برخی وب‌سایت‌ها ثبت شده‌اند و قابل پیگرد هستند و اگر شکایتی نیز باشد رسیدگی می‌شود. این وب‌سایت‌ معتبر بوده و شکایات مردمی از آن قابل پیگیری است اما در برخی وب‌سایت‌ها که هیج مجوزی ندارند امکان کلاهبرداری و متضرر شدن مردم وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در ادامه گفت حجم خرده‌فروشی به‌صورت آنلاین ۱/۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود با ادامه‌ی بحران کرونا در کشور این عدد به ۲/۵ درصد برسد؛ زیر ساخت‌های لازم برای فروش بیشتر تمام فروشگاه‌هایی که کار آفلاین انجام می‌دهند و در این روزها متضرر شده‌اند نیز باید فراهم شود.

زندی، رئیس مرکز اصناف وزارت صمت نیز اعلام کرده است فعالیت هشت هزار صنف مختلف با شیوع ویروس کرونا در کشور کاهش پیدا کرده است و برخی از این اصناف نیز به‌طور کلی در این ایام تعطیل شده‌اند که فروش اینترنتی می‌تواند در این شرایط به آن‌ها کمک کند. او گفت:

سایتی که نماد دارد و ثبت شده است؛ مردم می‌توانند از این سایت‌ها بدون نگرانی خرید کنند و  شکایت‌ها از طریق اتحادیه رصد و بررسی می‌شوند. هر کسب‌وکاری نخست باید پروانه‌ی کسب داشته باشد و بعد مجوز فروش اینترنتی را کسب کند. هم‌اکنون ۱۳۳۰ پروانه‌ی کسب اینترنتی از سوی اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی صادر شده است.

رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز اعلام کرده است خرید بخش زیادی از مایحتاج مردم از طریق فضای اینترنتی انجام می‌شود. به‌گفته‌ی او سطح پرونده‌های تخلف خریدهای اینترنتی خیلی کم‌تر از پرونده‌های فضای مجازی است؛ اما مردم باید مواظب باشند. او گفت:

ارسال جنس تقلبی یا دریافت پول بدون ارسال جنس، از جمله تخلفات انجام شده است. طبق ماده‌ی ۳۹ قانون تجارت الکترونیک، اگر تأمین‌کننده به دلایلی همچون عدم موجودی کالا نتواند تعهدات را انجام دهد باید مبلغ دریافتی را برگرداند. مردم در خرید اینترنتی شماره تلفن فروشنده، سایت ارائه‌دهنده‌ی خدمات و اصالت کالا را بسنجند و از فروشگاه‌هایی خرید کنند که مجوز فروش اینترنتی کالا داشته باشند.

گفته می‌شود در یک ماهه‌ی گذشته باتوجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش خرید اینترنتی، تخلفات فروشگاه‌های اینترنتی نیز به‌شکل‌ قابل توجهی افزایش یافته است و شکایات زیادی درمورد گران‌فروشی، تقلب و دیگر تخلفات صنفی ثبت شده است؛ بنابراین پیش از انجام خرید اینترنتی نسبت به معتبر بودن فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنید.

به‌گفته‌ی الفت‌نسب پویش «از خانه بخیریم» از ۱۰ فروردین‌ماه آغاز به کار می‌کند و کسب‌وکارهایی که از اتحادیه مجوز یا تأییدیه‌ی موقت دارند می‌توانند در این پویش شرکت کنند. همچنین به‌گفته‌ی وی مشخصات سایت‌های فروش مجازی، کدهای تخفیف و زمان ارسال محصول، در سایت bazargahiran.ir قابل مشاهده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات