اپل از افزوده شدن قابلیت‌های جدید ویژه‌ی کسب‌وکارها و دانش‌آموزان خبر داد

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طی آخرین به‌روزرسانی ارائه‌شده، چند ویژگی جدید مدیریتی در سیستم‌های عامل‌ اپل در دسترس کاربران قرار گرفت.
تبلیغات

اپل با انتشار به‌روزرسانی اخیر در پلتفرم‌های مختلف که iOS 13.4 و iPadOS 13.4 و macOS 10.15.4 را شامل می‌شود، از برخی قابلیت‌های جدید رونمایی کرد که برای شرکت‌ها و دانش‌آموزان بسیار کاربردی هستند. در این بین می‌توان به قابلیت‌های «اشتراک‌گذاری آیپد برای کسب‌وکارها»، «حالت ارزیابی» برای مک، «جلسه‌ی موقت» برای دانش‌آموزان در تبلت آیپد و پشتیبانی سرویس اعلان‌های فوری اپل از پروکسی اشاره کرد.

باتوجه به ادامه‌ی رشد بازار آیپد و مک در شرکت‌های مختلف و از سویی دیگر تداوم استفاده از محصولات اپل در مدارس، شرکت اپل نیز به توسعه‌ی بیشتر و بهتر محصولات خود ادامه می‌دهد تا بتواند راه‌های مدیریت آسانی برای واحدهای IT در استفاده از محصولاتش فراهم کند.

اشتراک‌گذاری آیپد برای کسب‌وکارها

این ویژگی که با نام Shared iPad for Business شناخته می‌شود، پیش از این در Apple School Manager در دسترس قرار داشت. قابلیت اشتراک‌گذاری آیپد برای کسب‌وکارها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند دستگاه‌های آیپد خود را در اختیار چند کارمند قرار دهند و در عین حال، هرکدام از کاربران، تجربه‌ی شخصی مختص‌به را داشته باشند. برای استفاده از این قابلیت هر کارمند باید یک Managed Apple ID روی تبلت اپل داشته باشد تا زمانی‌که وارد حساب کاربری خود می‌شود، اطلاعات مربوط به خود او بارگذاری شود؛ بنابراین هر کاربر ایمیل، فایل‌ها، عکس‌ها و اطلاعات اپلیکیشن‌های مخصوص خود را خواهد داشت. این اطلاعات در iCloud ذخیره می‌شوند و کارمندان می‌توانند با واردشدن به حساب خود در هرکدام از آیپدهای اشتراکی شرکت به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

همچنین، داده‌ها روی حافظه‌ی کش آیپدها موجود هستند و کارمندان از طریق لیست کاربران اخیر قادر هستند با سرعت به حساب شخصی مورد نظر خود برگردند. علاوه‌بر این، قابلیت «جلسه‌ی موقت» نیز به کارمندان اجازه می‌دهد که بدون هیچ حساب کاربری از آیپد استفاده کنند و بعد از خروج از آیپد تمامی اطلاعات از حافظه پاک شوند.

حالت ارزیابی برای مک

این قابلیت که با نام Assessment Mode معرفی شده برای کاربری دانش‌آموزان روی مک در دسترس قرار می‌گیرد. این ویژگی به توسعه‌دهندگان تأییدشده اجازه می‌دهد که برنامه‌هایی طراحی کنند که با راه‌اندازی آن‌ها، به‌طور خودکار سیستم مک را روی یک اپلیکیشن خاص قفل کند و برخی ویژگی‌ها را نیز از دسترس خارج کنند. با یک بار فعال کردن این ویژگی تمام این فرایند بدون هیچ نظارت مدیریتی یا تنظیمات اضافی در آینده اجرا خواهد شد.

جلسه‌ی موقت در آیپد اشتراکی

این ویژگی با اسم Temporary Session شناخته می‌شود و مشابه قابلیت جلسه‌ی موقت در آیپدهای شرکتی است؛ بنابراین در آیپدهای مدارس دانش‌آموزان می‌توانند بدون نیاز به اپل آیدی از جلسه‌ی موقت استفاده کنند. بعد از اتمام کار دانش‌آموز با لمس گزینه‌ی خروج، اطلاعات خود را از حافظه پاک می‌کند و آیپد برای کاربر بعدی آماده خواهد بود.

پشتیبانی سرویس اعلان‌های فوری اپل از پروکسی

MDM نوعی نرم‌افزار امنیتی در خدمت واحد IT سازمان است که برای کنترل موبایل‌ها یا گجت‌های همراه کارکنان یک مجموعه کارایی دارد. حال ویژگی سرویس اعلان‌های فوری اپل که با نام APNs از آن یاد می‌شود، اجازه‌ی برقراری ارتباط از MDM به دستگاه‌های اپل را می‌دهد. بنابراین، سازمان‌ها می‌توانند اجازه دهند تا ارتباط بین شبکه‌ی داخلی شرکت و APNs دستگاه‌های اپل برقرار شود. اما، اپل برای افزایش امنیت این ارتباط اکنون ویژگی را اضافه کرده است تا ترافیک APNs از پروکسی مشخص شده در فایل پیکربندی خودکار پروکسی (PAC) استفاده کند. این ویژگی از شبکه‌های سازمانی مورد اطمینان پشتیبانی بهتری می‌کند، به‌خصوص سازمان‌های دولتی که تمام پهنای باند اینترنت باید از پروکسی مشخص شده در فایل PAC عبور کند.

اپلیکیشن‌های سفارشی در سرویس Apple School Manager

با دردسترس قرارگرفتن این قابلیت اکنون کاربران می‌توانند برنامه‌های سفارشی را که غالبا برای استفاده داخلی طراحی شده‌اند، در سرویس Apple School Manager نصب کنند. این ویژگی برای مدارسی که خود دارای متخصصانی هستند تا برنامه‌های ارزیابی اختصاصی بنویسند، بسیار کاربرد دارد.

Apple School Manager / مدرسه اپل

به‌طورکلی ویژگی‌های جذابی از طریق به‌روزرسانی سیستم‌عامل توسط اپل برای کاربران محیّا شده است. اشتراک‌گذاری آیپدها در کسب‌وکار قطعا در حوزه‌ی بهداشت و درمان، خرده‌فروشی و حتی صنعت بسیار کارآمد خواهد بود. یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌دهندگان سیستم مدیریتی دستگاه‌های همراه، با نام Jamf که تمرکزش بر مدیریت محصولات اپل است نیز اعلام کرد از تمام این ویژگی‌های جدید پلتفرم‌های اپل پشتیبانی می‌کند بنابراین شرکت‌ها و مشتریان دانش‌آموزی می‌توانند هرچه زودتر از این قابلیت‌ها بهرمند شوند، به‌خصوص سازمان‌های دانش‌آموزی که اکنون ابزار آموزش از راه دور را بیش از گذشته به خدمت گرفته‌اند. به‌نظر شما در به‌روزرسانی‌های بعدی سیستم‌های عامل‌ اپل چه قابلیت‌های دیگری ممکن است دردسترس قرار گیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات