اپل احتمالا تولید پد شارژ بی‌ سیم ایرپاور را مجددا آغاز کرده است

چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
طبق گزارش‌ تأیید‌نشده‌ی یکی از افشاگران، اپل فرایند بازتولید پد شارژ بی‌سیم ایرپاور را آغاز کرده است. ایرپاور همراه‌با آیفون ۱۰ معرفی شد؛ اما هیچ‌‌گاه به بازار عرضه نشد.
تبلیغات

اپل در سال ۲۰۱۷ و لحظاتی پس از معرفی گوشی آیفون ۱۰ در آمفی‌تئاتر استیو جابز، پد شارژ بی‌سیمی با نام ایرپاور (Apple AirPower) را رسما رونمایی کرد و توانست توجهات زیادی را جلب کند. کوپرتینویی‌ها هنگام معرفی ایرپاور مدعی شدند این شارژر بی‌سیم می‌تواند هم‌زمان آیفون و ایرپاد و اپل واچ را شارژ کند. این محصولات باتری‌هایی با توان ورودی متفاوت دارند. اپل می‌گفت مهم نیست کاربر دستگاهش را کجای پد شارژ قرار دهد، ایرپاور درهرصورت می‌تواند آن را به‌شکلی درست شارژ کند. درضمن، درصد باتری محصولات روی صفحه‌ی قفل گوشی آیفون به‌نمایش درمی‌آمد. اپل هنگام معرفی ایرپاور گفته بود این محصول تا انتهای سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود.

بسیاری از کارشناسان گفته‌اند اپل درباره‌ی ایرپاور بیش‌از‌حد بزرگ‌نمایی کرده بود. این شرکت ادعاهای بزرگی برای محصولش مطرح کرد؛ اما هرچه از زمان معرفی دورتر شدیم، اخبار مربوط به آن کمتر و کمتر شد. با برگزاری هر مراسم جدید، بسیاری از کاربران انتظار داشتند اپل سرانجام از تولید انبوه ایرپاور خبر دهد و تاریخ عرضه‌ی آن را به‌ بازار مشخص کند؛ اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد. کارشناسان می‌گویند اپل به‌حدی ادعاهای بزرگی درباره‌ی ایرپاور کرد که نمی‌دانست برای تولید چنین محصول مهمی ممکن است با چه مشکلاتی روبه‌رو شود. 

در پدهای بی‌سیم بازار به‌منظور شارژ دستگاه‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند از القای الکترومغناطیسی استفاده می‌شود. هم در دستگاه مدنظر و هم در پد شارژ بی‌سیم سیم‌پیچ وجود دارد. صفحه‌ی پد شارژر جریان برق را ازطریق سیم متصل به‌ پریز دریافت می‌کند و آن را به سیم‌پیچ می‌فرستد تا میدان الکترومغناطیسی ایجاد شود. میدانی که از این طریق ایجاد شده است باعث ایجاد جریان الکتریکی در سیم‌پیچ‌ گوشی می‌شود؛ فرایندی که درنهایت به شارژشدن باتری می‌انجامد. بررسی کارشناسان نشان می‌داد اپل قصد دارد در ایرپاور از تعداد بسیار زیادی سیم‌پیچ استفاده کند؛ به‌همین‌دلیل، کوپرتینویی‌ها می‌گفتند کاربر گوشی را در هر جایی از پد قرار دهد، فرایند شارژ آغاز می‌شود. 

ایرپاور اپل / Apple AirPower

 این ایده در نگاه اول، فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد؛ اما مشکلاتی هم ایجاد می‌کند. ظاهرا مشکل اصلی اپل در ایرپاور به داغ‌کردن بیش‌از‌حد آن مربوط می‌شده است. استفاده از سیم‌پیچ‌های زیاد که همگی به یکدیگر متصل هستند، باعث تولید گرمای بیشتر می‌شود؛ موضوعی که می‌تواند خطر انفجار را به‌دنبال داشته باشد. به‌دلیل بروز این مشکل در نمونه‌های اولیه‌ی تولیدشده از ایرپاور، اپل سرانجام ۱۸ ماه پس از معرفی رسمی، با انتشار اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد تولید این محصول لغو شده است. اپل در اطلاعی‌اش گفته بود ایرپاور نمی‌تواند به استانداردهای مدنظرش دست یابد؛ اما رسانه‌های متعددی از مشکل گرمای بیش‌از‌حد سخن به‌میان آورده بودند.

حال پس از تقریبا یک سال از انتشار خبر لغو تولید ایرپاور، شایعاتی جدید درباره‌ی پد شارژ بی‌سیم اپل در فضای وب پخش شده‌اند که از احتمال بازتولید آن خبر می‌دهند. طبق ادعای جان پراسر، بنیان‌گذار رسانه‌ی Front Page Tech، اپل پروژه‌ی ساخت ایرپاور را احیا کرده است. البته این موضوع فعلا رسانه‌ای نشده و تنها کارمندان داخلی اپل از آن خبر دارند. طبق توییت جان پراسر، هیچ‌یک از نمونه‌های اولیه‌ی تولیده‌شده‌ی فعلی نمی‌توانند اپل واچ را شارژ کنند و این موضوع بزرگ‌ترین مشکل پیش‌ روی اپل به‌شمار می‌آید. ناگفته نماند جان پراسر پیش‌تر توانسته است اطلاعات دقیقی از محصولات گوگل را فاش کند. 

در توییت جان پراسر می‌خوانیم:

پروژه‌ی ایرپاور لغو نشده و به‌صورت داخلی احیا شده است. البته تضمینی وجود ندارد که اپل تولید محصول را نهایی و سپس آن را روانه‌ی بازار کند؛ اما اپل تاکنون در تولید پد شارژ بی‌سیم تسلیم نشده و قصد دارد سیم‌پیچ‌های داخلی را با روشی جدید بسازد تا امکان انتقال گرما به‌شکلی مؤثرتر فراهم شود. تولید نمونه‌های اولیه‌ی ایرپاور در حال انجام است. هیچ‌یک از نمونه‌های اولیه‌ی فعلی از اپل واچ پشتیبانی نمی‌کنند و این موضوع بزرگ‌ترین مشکلی به‌شمار می‌آید که اپل در‌حال‌حاضر با آن مواجه است. اپل از عرضه‌ی پد شارژر ناتوان در شارژ اپل واچ خودداری می‌کند. این شرکت در حال اعمال تغییراتی اساسی در محصول خود است و آن را از نو بازتولید می‌کند.

همان‌طورکه در متن توییت می‌خوانید، فعلا مشخص نیست اپل ایرپاور را عرضه خواهد کرد یا خیر. درواقع، تضمینی برای کامل‌شدن مراحل تولید و سپس عرضه‌ی ایرپاور به بازار وجود ندارد. باوجود‌این‌‌، اپل همچنان روی برطرف‌ساختن مشکل فعلی (پشتیبانی‌نکردن از اپل واچ) پافشاری می‌کند. درحقیقت، این شرکت قصد دارد پشتیبانی‌نکردن از اپل واچ را به‌گونه‌ای حل کند که مشکل مربوط به افزایش دمای بیش‌از‌حد، دوباره به‌وجود نیاید. خاطرنشان می‌کنیم تمامی این گفته‌ها تا زمان تأیید رسمی اپل در حد شایعه باقی می‌مانند.

مطالب این مقاله در حالی مطرح می‌شود که مدتی پیش مینگ‌چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی اپل، در یادداشتی مدعی شده بود کوپرتینویی‌ها قصد دارند در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ پد شارژ بی‌سیم جدیدی روانه‌ی بازار کنند که اندازه‌ی کوچک‌تری از ایرپاور دارد. با‌این‌حال، مینگ‌چی کو جزئیات بیشتری از آن منتشر نکرده بود و مشخص نیست پد شارژ یادشده با نام ایرپاور عرضه شود یا خیر.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی پد شارژ بی‌سیم ایرپاور اپل دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات