اپل عرضه پد شارژ بی‌سیم ایرپاور را رسما لغو کرد

شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل در خبری غافل‌گیر‌کننده به‌صورت رسمی اعلام کرد که به‌دلیل عدم توانایی در رسیدن به استانداردهای لازم، عرضه‌ی ایرپاور را برای همیشه لغو کرده است.
تبلیغات

اپل ساعاتی پیش از لغو عرضه‌ی پد شارژ بی‌سیم ایرپاور (AirPower) خبر داد. در گفت‌و‌گویی با وب‌سایت تک‌کرانچ، «بروز مشکل در دستیابی به استانداردهای والای اپل» برای ایرپاور، به‌عنوان دلیل لغو عرضه‌ی این محصول موردانتظار ذکر شده است. 

قائم‌مقام ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار اپل با ابراز تأسف برای عملی‌نشدن عرضه‌ی ایرپاور، در این زمینه گفته است: «پس از تلاش‌ بسیار، ما به این نتیجه رسیدیم که ایرپاور توانایی دستیابی به استانداردهای والای ما را ندارد [و به‌همین خاطر] کل پروژه را لغو کرده‌ایم. از مشتریانی که منتظر عرضه‌ی این محصول بودند، پوزش می‌طلبیم. ما همچنان به این موضوع که آینده قرار است بی‌سیم باشد، اعتقاد داریم و از همین‌رو خود را متعهد می‌دانیم که تجربه‌ی کار با محصولات بی‌سیم را روز‌به‌روز بهبود بخشیم [و آن‌ها را همه‌گیر‌تر کنیم].»

Airpower

اپل: «ایرپاور توانایی دستیابی به استانداردهای والای ما را نداشت»

پد شارژ بی‌سیم ایرپاور برای نخستین‌بار در جریان رونمایی گوشی آیفون ۱۰ در سپتامبر ۲۰۱۷، معرفی شد؛ پدی که اپل با وعده‌های جذاب، توانست سریعا توجه کاربرانش را به آن معطوف کند.

این پد در آن زمان خصوصا به‌دلیل معرفی امکان شارژ بی‌سیم برای آیفون ۱۰، اهمیت زیادی پیدا کرده بود. اپل در آن زمان گفت که قصد دارد ایرپاور را در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار کند؛ اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد. درضمن هر بار که اپل برگزاری رویداد جدیدی را تأیید می‌کرد، همگی مشتاقانه منتظر بودیم که تاریخ عرضه‌ی نهایی این محصول اعلام شود؛ این اتفاق هم هیچ‌گاه عملی نشد. درواقع اپل ۱۸ ماه است که در رابطه با ایرپاور سکوت اختیار کرده است.

همان‌طور که بالاتر گفتیم، یکی از مهم‌ترین کارهای اپل برای جذاب‌کردن ایرپاور نزد مردم، وعده‌وعیده‌هایی بود که نشان می‌داد چنین محصولی می‌تواند بسیار کاربردی باشد. برای مثال یکی از موضوعاتی که کوپرتینویی‌ها زیاد روی آن تآکید می‌کردند، این بود که ایرپاور می‌تواند به‌صورت همزمان سه دستگاه را شارژ کند (به‌طور مشخص این سه محصول شامل آیفون، ایرپاد و اپل واچ یودند).

Apple AirPower

بیش از ۵۵۰ روز از رونمایی ایرپاور می‌گذرد

درضمن این پد از نوعی فناوری به‌خصوص بهره می‌بُرد و به‌لطف آن می‌شد دستگاه را در هر نقطه از سطح ایرپاور برای شارژ شدن قرار داد. نکته‌ی جالب دیگر، بهره‌مندی از قابلیت‌های نرم‌افزاری آیفون برای نشان دادن درصد شارژ دستگاه‌های متصل‌شده به ایرپاور بود.

از زمان معرفی این گجت تاکنون، شاهد انتشار چندین گزارش در مورد به‌بن‌بست خوردن این پروژه بودیم. شایعات می‌گفتند که اپل با ساخت این محصول مشکل پیدا کرده است؛ این شایعات به‌طور ویژه به مشکل داغ‌شدن بیش از حد اشاره می‌کردند. بااین‌حال کسی دوست نداشت لغو عرضه‌ی ایرپاور را باور کند؛ خصوصا از این‌جهت که اپل به‌طور رسمی به آن واکنش نشان نداده بود. درضمن در دفترچه‌ی برخی از محصولات اپل، شاهد آمدن نام ایرپاور بودیم و همین موضوع می‌توانست به‌معنی عدم لغو عرضه‌ی آن باشد.

گفتنی است که چند هفته‌ی پیش رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال در گزارشی از موافقت اپل با آغاز تولید انبوه ایرپاور خبر داده بود؛ اما حال، بیش از ۵۵۰ روز پس از رونمایی رسمی، عرضه‌ی ایرپاور به‌صورت رسمی لغو شده است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات