مرسدس بنز آکتروس از دوربین به‌جای آینه استفاده می‌کند

چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز از سیستم دوربین MirrorCam در نسل جدید کامیون آکتروس استفاده می‌کند که موجب کاهش مصرف سوخت، بهبود آیرودینامیک خودرو و دید بهتر راننده می‌شود.
تبلیغات

کامیون جدید مرسدس بنز آکتروس (Actros) که سال گذشته به بازار عرضه شد، آینه‌های عقب را با سیستم دوربین MirrorCam جایگزین می‌کند. یکی از امکانات استاندارد در تمام مدل‌های آکتروس این است که دوربین‌های عقب روی فریم سقف نصب شده و به نمایشگرهای مستقر در داخل کابین روی ستون‌های A وصل شده‌اند. به گفته سازنده‌ی کامیون، استفاده از دوربین‌های دید عقب مزایای بسیاری دارد.

Mercedes-Benz Actros MirrorCam / میرورکم مرسدس بنز آکتروس

به لطف سیستم MirrorCam، راننده دارای دید بدون مانع است و به‌خصوص در تقاطع‌ها، هنگام مانور دادن و در پیچیدن کامیون بسیار مفید خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای MirrorCam در هنگام حرکت در پیچیدن ظاهر می‌شود؛ هنگامی که تصویر دوربین نصب شده در سمت داخل پیچ را چرخانده، به‌طوری‌که راننده همیشه انتهای تریلر را به خوبی می‌بیند.

برخلاف آینه‌های سنتی که می‌توانند تار و کثیف شوند، دوربین‌ها ازآنجاکه در بالای خودرو نصب شده‌اند، بهتر محافظت می‌شوند و سقفی کوچک در بالای لنز دوربین و روکش مخصوص دارند. مهم‌تر از همه، این دوربین به‌طور خودکار در دمای زیر ۱۵ درجه سلسیوس گرم می‌شود.

Mercedes-Benz Actros MirrorCam / میرورکم مرسدس بنز آکتروس

مقاومت بهینه شده در برابر باد می‌تواند منجر به کاهش مصرف سوخت تا ۱/۵ درصد شود. بدیهی است که رانندگان کامیون برخی اوقات باید برای کار کردن با این سیستم خود را با فناوری جدید مطابقت دهند، اما مرسدس بنز می‌گوید کار با سیستم MirrorCam بسیار آسان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات