مدیرعامل دایملر: این شرکت به‌کمک دولت نیازی ندارد

چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود توقف تولید خودرو در اروپا و آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن، مدیرعامل دایملر اعلام کرد که این شرکت نیازی به دریافت کمک‌های دولتی ندارد.
تبلیغات

دایملر اخیرا تولید خودرو در کارخانه‌های اصلی خود در اروپا را متوقف کرده است، اما برخلاف برخی از خودروسازان، هم‌اکنون به بودجه‌ی اضافی احتیاج ندارد و به همین دلیل متقاضی کمک‌های دولتی نخواهد بود. اولا کالنیوس، مدیرعامل این شرکت طی مصاحبه‌ای گفت:

دایملر هم‌اکنون نیازی به کمک‌های دولتی ندارد. به‌طور کلی، صنعت قبل از بروز بحران از نظم بسیار خوبی برخوردار بود. 
daimler mercedes benz / دایملر مرسدس بنز

کالنیوس در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت او به قطعه‌سازان کمک می‌کند، گفت:

ما با تأمین‌کنندگان و قطعه‌سازان خود در حال گفتگوی دائمی هستیم و با آن‌ها مشورت می‌کنیم. تاکنون موردی نبوده است که نقدینگی در آن مسئله‌ی اصلی باشد.

در همین حال، خودروساز آلمانی به‌تازگی کارخانه‌ی خود را در چین دوباره بازگشایی کرد؛ جایی که گفته می‌شود تقاضا برای خرید خودروهای جدید در حال افزایش است.

بخش عمده‌ای از نمایندگی‌های ما بازگشایی شده‌اند و مشتریان دارند باز می‌گردند. هر روز تعداد بیشتری از افراد به نمایندگی‌های خودرو مراجعه می‌کنند. تقاضا در حال افزایش است و این باعث می‌شود ما خوش‌بین باشیم.

به گزارش اتونیوز، دایملر با وجود ازسرگیری فعالیت در چین، بیشتر تولید خودروهای مرسدس بنز در اروپا و ایالات متحده را متوقف کرده است؛ زیرا زنجیره‌های تأمین قطعات در این مناطق نمی‌تواند حفظ شود.

مارکوس شفر، مدیر بخش تحقیق و توسعه مرسدس بنز اخیرا اعلام کرد که شرکتش ممکن است به طرز چشمگیری دامنه‌ی مدل‌های تولیدی و همچنین پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های متنوع را در تلاش برای بهینه‌سازی میزان سود کاهش دهد. با این حال، چنین عملی به دلیل تمرکز برند آلمانی روی خودروهای الکتریکی و نه به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا و نتایج اقتصادی جهانی آن صورت می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات