گوگل فوتوز از‌این‌پس اطلاعات بیشتری از تصاویر ارائه می‌دهد

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران از‌این‌پس ‌می‌توانند به اطلاعاتی بیشتری ازجمله نحوه‌ی اشتراک‌گذاری تصاویر در گوگل فوتوز دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

گوگل فوتوز یکی از سرویس‌های ابری شرکت گوگل است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند تصاویر خود را در فضای ابری ذخیره‌سازی کنند و روی دستگاه‌های مختلف به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

توسعه‌دهندگان گوگل فوتوز قابلیت‌هایی به این اپلیکیشن اضافه کرده‌اند تا اطلاعات بیشتری از تصاویر به کاربران ارائه شود. این اطلاعات شامل گزینه Uploaded From (آپلودشده از) و Shared By (اشتراک‌گذاشته‌شده به‌دست) می‌شوند.

در‌حال‌حاضر، گوگل فوتوز اطلاعاتی مانند زمان و تاریخ اشتراک‌گذاری، نوع فایل‌ها، رزولوشن و ابعاد تصاویر، اطلاعات دوربین ثبت‌کننده و محل ثبت تصاویر را به کاربر نشان می‌دهد.

در گزینه‌ی Uploaded From، کاربر مشاهده می‌کند تصاویر ازطریق چه دستگاهی در گوگل فوتوز بارگذاری شده‌اند. درواقع، کاربر متوجه می‌شود دستگاهی مبتنی‌بر اندروید بوده یا با دستگاهی مبتنی‌بر iOS تصاویر خود را آپلود کرده است. همچنین، درصورتی‌که تصاویر را ازطریق نسخه‌ی تحت‌وب یا گوگل درایو به گوگل فوتوز آپلود کنید، این گزینه اطلاعات دقیق مربوط به آن را نشان خواهد داد.

در گزینه‌ی Shared By نیز، اطلاعاتی ازقبیل این به کاربر ارائه می‌شود که تصاویر از کدام آلبوم به‌اشتراک گذاشته شده‌اند. برای مثال، در رویدادی حضور داشته‌اید و تصاویری از اتفاقات جالب رویداد ثبت و در آلبومی خاص ذخیره کرده‌اید. اطلاعات موجود در گزینه‌ی Shared by به شما کمک خواهد کرد آلبومی را راحت‌تر پیدا کنید که عکس مدنظرتان از آن به‌اشتراک شده است.

فرقی نمی‌کند تصاویر را در کدام نسخه از گوگل فوتوز آپلود کنید. گوگل فوتوز می‌تواند اطلاعات جدید را در تمامی تصاویر نشان دهد. با استفاده از این اطلاعات، گوگل فوتوز می‌تواند مشکلات هم‌گام‌سازی با دیتاسنتر را سریع‌تر بررسی کند. کاربرانی که جزئیاتی از تصاویر را فراموش کرده باشند، با مراجعه به بخش اطلاعات تصاویر می‌توانند جزئیات بیشتری از زمان ثبت آن‌ها را به‌یاد بیاورند. در‌حال‌حاضر، گزینه‌های جدید فقط در نسخه‌ی وب (photos.google.com) مشاهده‌شدنی است و در آینده، به نسخه‌های اندروید و iOS برنامه گوگل فوتوز اضافه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات