توقف فعالیت کارخانه‌های سامسونگ و ال‌جی در هند از بیم شیوع کرونا

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دولت هند برای کاهش خطر ابتلای مردم این کشور به بیماری کرونا از سامسونگ و ال‌جی خواست که کارخانه‌هایشان را تعطیل کنند.
تبلیغات

گسترش بیماری کرونا نه‌تنها کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک را تحت تأثیر قرار داده است؛ بلکه روال عادی زندگی روزمره مردم سراسر دنیا را مختل کرده است. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها از کارمندان خود خواسته‌اند که به‌صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند. کارخانه‌های بسیاری نیز تعطیل شده‌اند.

پس از اینکه کارخانه‌های چین از ترس ابتلای کارکنان به بیماری کرونا به تعطیلی کشیده شد، حال نوبت کارخانه‌های هند است. گزارش‌هایی به گوش می‌رسد که دولت هند برای کاهش خطر ابتلای شهروندان هندی به بیماری کرونا از شرکت ال‌جی ‌و سامسونگ خواسته است که کارخانه‌هایشان در هند را تعطیل کنند.

سامسونگ از ۴ تا ۶ فروردین کارخانه ساخت گوشی هوشمند خود در شهر نویدا، ایالت اوتار پرادش هند را به‌صورت موقت تعطیل می‌کند. سخنگوی سامسونگ در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است:

به درخواست دولت هند، ما فعالیت کارخانه نویدا را تا ۶ فروردین به‌حالت تعلیق درخواهیم آورد. ما به‌سختی تلاش خواهیم کرد که این وقفه، خللی در عرضه محصولاتمان به‌وجود نیاورد.

کارخانه نویدا به غول کره‌ای اجازه می‌دهد که سالانه ۱۲۰ میلیون دستگاه تولید کند. درواقع کارخانه نویدا بزرگ‌ترین کارخانه سامسونگ محسوب می‌شود. طی چند هفته گذشته، سامسونگ کارخانه خود در شهر گومی کره جنوبی را بست. علت این اقدام نیز ابتلای یکی از کارکنان کارخانه به بیماری کرونا بود. سامسونگ برای جلوگیری از توقف تولید محصولات خود، فعالیت کارخانه گومی را به کارخانه‌های ویتنام برد.

سامسونگ و ال جی کارخانه هایشان در هند را می‌بندند

در جلسه سهام‌داران سالانه، مدیرعامل سامسونگ گفت که بیماری کرونا در کره جنوبی تحت کنترل قرار دارد؛ اما تأثیر آن روی سایر نقاط دنیا تازه شروع شده است. مدیرعامل سامسونگ توضیح داد:

ما هنوز نیاز به زمان داریم تا تأثیر بیماری کرونا روی توزیع محصولات و رفتار مشتریان را تخمین بزنیم. قصد داریم تحقیقاتمان را ادامه دهیم تا آمادگی بیشتری برای برخورد با سناریوهای مختلف داشته باشیم.

در این بین شرکت ال‌جی نیز اعلام کرده که به‌دستور دولت هند، کارخانه خود در شهر نویدا و همچنین شهر پونا را تا آخر ماه مارس تعطیل می‌کند.

ال‌جی نیز در کره جنوبی یکی از مراکز تحقیقاتی و کارخانه‌های خود را تعطیل کرد. دلیل تعطیلی نیز ابتلای کارکنان ال‌جی به بیماری کرونا اعلام شد. آمارها نشان می‌دهد تا روز دوشنبه ۸،۹۶۱ نفر در کره جنوبی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این آمار متاسفانه ۱۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون روی ۳۳۸،۰۳۶ نفر در کره جنوبی آزمایش تشخیص ابتلا به کرونا انجام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات