نتفلیکس ۱۰۰ میلیون دلار به تولیدکنندگان محتوای خود کمک می‌کند

یک‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیوع کرونا و توقف تولید بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها، نتفلیکس، غول صنعت رسانه‌ای را نیز به واکنش واداشته است.
تبلیغات

با توقف تولید بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها، سرویس‌های پخش محصولات تصویری مانند نتفلیکس که حیاتشان به تولید مداوم چنین محصولاتی وابسته بود، در خطر ورود به بحران مالی قرار گرفته‌اند. نتفلیکس برای مقابله با این بحران و زنده نگه‌داشتن چرخه‌ی تولید محصولات تصویری و حفظ شغل‌های مرتبط با این حوزه، ۱۰۰ میلیون دلار بودجه برای تولیدکننده‌های محصولات خود اختصاص داد. این کمک‌ها به بازیگران و عوامل تولید و سایر اعضای تیم‌های تولید و پخش تعلق خواهد گرفت.

بخش اعظمی از این پول دراختیار تولیدکننده‌های محصولات اختصاصی نتفلیکس قرار خواهد گرفت؛ اما رقمی درحدود ۱۵ میلیون دلار نیز دراختیار چند سازمان‌ غیر زیرمجموعه‌ی نتفلیکس قرار می‌گیرد. این سازمان‌ها در حال فعالیت برای کمک به هنرمندان در دوره‌ی شیوع ویروس کرونا هستند. 

نتفلیکس اعلام کرده است حقوق دو هفته‌ی آینده‌ی عواملی را پرداخت خواهد کرد که در پروژه‌های تعطیل‌شده فعالیت می‌کردند. همچنین، میزان پرداختی‌های نتفلیکس برای پروژه‌های خانگی بسته به نوع این تولیدات متفاوت خواهد بود.

نتفلیکس این کمک را سرمایه‌گذاری برای آینده‌ی خود می‌داند. به‌نظر نمی‌رسد پروژه‌های عظیم این شبکه مشکلی برای تولید و پخش داشته باشند؛ اما بسیاری از پروژه‌های کوچک‌تر بعد از هفته‌ها یا ماه‌ها تعطیلی نمی‌توانند به فعالیتشان ادامه دهند. نتفلیکس امیدوار است بعد از پایان دوران قرنطینه و بازگشت به وضعیت عادی، کاربران این شبکه حجم بسیاری از محتوای جدید را برای خرید و تماشا دراختیار داشته باشند و این شبکه بتواند به اهداف مالی خود برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات