بازگشت تولید قطعات مورد نیاز محصولات اپل در چین به روال عادی

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از شیوع بیماری کرونا شاهد کمبود محصولات اپل در بازار بودیم؛ اما با بازگشایی مجدد کارخانه‌های چینی، ظرفیت تولید محصولات اپل در حال بازگشت به حالت قبل است.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد که فروشگاه‌های فیزیکی ایالات متحده با کمبود سری جدید گوشی آیفون ۱۱ مواجه شده‌اند. علت آن نیز بعدها مشخص شد. به دلیل شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کارخانه‌های چین تعطیل شدند؛ کارخانه‌هایی که وظیفه تولید قطعات مورد دستگاه‌های مختلف ازجمله سری جدید گوشی آیفون ۱۱ را به عهده داشتند.

کاهش ظرفیت تولید قطعات مورد نیاز گجت‌های مختلف تنها پیامد شیوع بیماری کرونا نبود و شاهد به تاخیر افتادن رونمایی محصولات جدید بودیم. در برخی موارد نیز ازجمله رونمایی از آیپد پروهای مدل ۲۰۲۰ خبری از برگزاری کنفرانس با حضور خبرنگاران نبود و اپل از محصولات خود به‌صورت استریم و بدون حضور تماشاگران رونمایی کرد.

گزارش‌هایی منتشر شده است که کارخانه‌های چینی به وضعیت قبلی خود بازمی‌گردند. فاکسکان چندی پیش اعلام کرد که کارخانه‌های این شرکت فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و ظرفیت تولید نیز فراتر از انتظار مقامات فاکسکان بوده است. در همین راستا گزارشی منتشر شده است که از بازگشت تولید محصولات اپل به روال طبیعی خبر می‌دهد.

در حال حاضر سرعت تولید محصولات اپل ازجمله آیفون ۱۱ با حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی، آیفون ۱۱ پرو با حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی، ایرپاد پرو و ایرپاد نسل دومی افزایش یافته است.

پس از شیوع بیماری کرونا، زمان تولید تا عرضه (زمان ثبت‌شده از لحظه شروع تولید محصول تا آماده شدن آن برای عرضه به مشتری) محصولات اپل در ۱۴ اسفند به بدترین حالت خود طی سال‌های اخیر رسید؛ اما در روزهای گذشته، شاهد بهبود زمان تولید تا عرضه محصولات اپل بوده‌ایم.

آیفون 11 اپل / iPhone 11 Apple

زمان تولید تا عرضه آیفون ۱۱ مدل ۶۴ گیگابایتی و آیفون ۱۱ پرو مدل ۶۴ گیگابایتی از ۶/۷ روز به تنها ۲ روز رسیده است. زمان تولید تا عرضه ایرپاد پرو و ایرپاد پرو ۲ نیز از ۱۰/۶ روز به ۷/۴ روز کاهش یافته است.

طی روزهای اخیر شاهد کاهش تقاضا برای محصولات مختلف ازجمله گجت‌های قابل حمل اپل بوده‌ایم. با این حال انتظار می‌رود با فروکش کردن بیماری کرونا، وضعیت بازار به حالت سابق بازگردد. اخیرا خبری منتشر شد که از احتمال فروش کمتر سری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ نسبت‌به اس ۱۰ خبر می‌داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات