ایرباد Momentum True Wireless 2 سنهایزر با قابلیت نویز کنسلینگ معرفی شد

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مومنتوم ترو وایرلس ۲ جدیدترین ایرباد کاملا بی‌سیم سنهایزر به‌شمار می‌آید که از فناوری نویز کنسلینگ پشتیبانی می‌کند و عمر باتری بهتری از نسل پیشین دارد.
تبلیغات

سنهایزر حدود یک‌ونیم سال پیش نخستین نسل ایربادهای کاملا بی‌سیم (True Wireless) خود را تولید و روانه‌ی بازار کرد. حال پس از گذشت مدتی نسبتا طولانی، این شرکت با مدل جدید ایرباد یادشده بازگشته است. مومنتوم ترو وایرلس ۲ سنهایزر (Sennheiser Momentum True Wireless 2) ایربادی کاملا بی‌سیم با طراحی جذاب است که به‌تازگی معرفی شده و مهم‌ترین تغییر آن درمقایسه‌با نسل پیشین، به بهره‌مندی از عمر باتری بهتر و فناوری نویز کنسلینگ (لغو نویز) مربوط می‌شود. افزون‌بر‌این، بهبودهای جزئی متعددی در مدل جدید ایرباد سنهایزر اعمال شده است که از بین آن‌ها می‌توان به دو میلی‌متر کوچک‌ترشدن آن‌ اشاره کرد.

بهبودهای اعمال‌شده در عمر باتری مومنتوم ترو وایرلس ۲ درمقایسه‌با نسل پیشین این ایرباد، حداقل روی کاغذ بسیار تحسین‌برانگیز هستند. براساس اطلاعات رسمی سنهایزر، ایرباد جدید با هربار شارژ حداکثر هفت ساعت بدون کیس شارژر دوام می‌آورد و میزان شارژدهی هنگام استفاده از کیس شارژر به ۲۸ ساعت می‌رسد. ناگفته نماند شارژدهی مدل اولیه‌ی این ایرباد چهار ساعت بود و این عدد به‌لطف کیس شارژر نهایتا به ۱۲ ساعت می‌رسید. با نگاهی به اعداد یادشده، می‌توانید ببینید پیشرفت‌ها چقدر درخورتوجه هستند. 

سنهایزر مومنتوم ترو وایرلس 2 / MOMENTUM True Wireless 2

نسل اول ایرباد کاملا بی‌سیم سنهایزر برخی مواقع با مشکلاتی درزمینه‌ی باتری دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد. برخی از کاربران گفته بودند باتری ایربادشان به‌یک‌باره کاهش می‌یابد و نمی‌توانند طولانی‌مدت از آن استفاده کنند. سنهایزر می‌گوید این مشکل را در مومنتوم ترو وایرلس ۲ کاملا رفع کرده است. این شرکت اعلام کرده ایرباد مذکور از نوعی تراشه‌ی بلوتوثی جدید بهره می‌گیرد که امکان هرگونه افت یک‌باره‌ی باتری را به صفر می‌رساند. 

براساس اعلام سنهایزر، مومنتوم ترو وایرلس ۲ از بلوتوث ۵/۱ درکنار استانداردهای AAC و AptX پشتیبانی می‌کند. سنهایزر به استاندارد مقاومت دربرابر رطوبت اشاره نکرده است؛ با‌این‌حال، مدل اولیه از استاندارد IPX4 بهره می‌گرفت و با استناد به همین موضوع، می‌توانیم بگوییم مدل دوم نیز حداقل چنین استانداردی دارد. با این اوصاف، این ایرباد کاملا بی‌سیم به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IPX4، دربرابر نفوذ رطوبت (نظیر عرق) مقاوم است. این یعنی می‌توانید با خیال راحت هنگام ورزش از آن استفاده کنید.

کاربر می‌تواند هروقت بخواهد، فقط با یکی از ایربادها به موسیقی گوش دهد؛ اما این قابلیت فقط با ایرباد مخصوص گوش راست کار می‌کند. قیمت مومنتوم ترو وایرلس ۲ سنهایزر ۲۹۹/۹۹ دلار اعلام شده است و نسل اولیه‌ی این ایرباد نیز با همین قیمت روانه‌ی بازار شده بود.

سنهایزر مومنتوم ترو وایرلس 2 / MOMENTUM True Wireless 2

ایرباد جدید سنهایزر از کنترل‌های لمسی برنامه‌ریزی‌شدنی پشتیبانی می‌کند که امکان تنظیم آن‌ها برای کارهایی نظیر تغییر میزان صدا یا پاسخ به تماس‌های تلفنی وجود دارد. کاربر می‌تواند ازطریق کلیدهای لمسی به‌راحتی دستیارهای صوتی نظیر گوگل اسیستنت یا سیری را فعال کند. ناگفته نماند دستیار صوتی الکسا در فهرست دستیارهای پشتیبانی‌شده‌ی ایرباد جدید سنهایزر قرار ندارد.

افزون‌بر آنچه گفته شد، مومنتوم ترو وایرلس ۲ همچون بسیاری دیگر از ایربادهای کاملا بی‌سیم، از فناوری Smart Pause بهره می‌ببرد. این یعنی اگر ایرباد را از گوش دربیاورید، پخش فایل صوتی به‌صورت خودکار متوقف می‌شود و هنگامی‌که ایرباد را مجددا در گوش بگذارید، فایل دوباره شروع به پخش می‌کند. 

به‌دنبال عرضه‌ی نسل اول ایرباد کاملا بی‌سیم سنهایزر، کارشناسان متعددی آن را دقیق بررسی کردند و شمار زیادی از آن‌ها از کیفیت چشمگیر آن سخن گفتند. با‌این‌حال، ایرباد یادشده در همان زمان با برخی مشکلات درزمینه‌ی اتصالات بی‌سیم و کنترل آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد. همچنین، مشکلات مربوط به افت یک‌باره‌ی باتری و خالی‌شدن آن نیز هیچ‌گاه حل نشدند. 

سنهایزر مومنتوم ترو وایرلس ۲ قرار است در رنگ مشکی برای بازارهای آمریکا و بریتانیا عرضه شود و ظاهرا مدل سفید این ایرباد مدتی بعد روانه‌ی بازار خواهد شد. شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی ایرباد جدید سنهایزر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات