DS از طرح های مفهومی خودروی SM رونمایی کرد

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گروه خودروسازی PSA و زیرمجموعه‌ی لوکس آن DS، به مناسبت پنجاهمین سالگرد معرفی کوپه‌ی سیتروئن SM از طرح‌هایی رونمایی کردند که برای نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی به رای گذاشته شده است.
تبلیغات

سیتروئن SM پنجاه سال پیش معرفی شد و خودروساز لوکس دی‌اس (DS) تلاش می‌کند برای گرامیداشت این مناسبت نشان دهد مدلی مدرن و امروزی از SM چگونه خواهد بود. به‌عنوان بخشی از این تلاش، دی‌اس از ۶ طراح استودیوی DS Design در پاریس درخواست کرد تا تصور کنند که خودروی SM در سال ۲۰۲۰ چه شکلی خواهد داشت. 

سیتروئن SM در تاریخ ۱۰ مارس ۱۹۷۰ رونمایی شد و از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک، پیشرانه‌ی خورجینی ۶ سیلندر مازراتی با حداقل ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت، چراغ‌های جلو متحرک و طراحی آینده‌نگر بهره می‌برد. به مناسبت گرامیداشت تولید این خودرو، دی‌اس به‌عنوان زیرمجموعه‌ی لوکس PSA از برخی طراحان خود درخواست کرد تا نسخه‌ی جدیدی از این کوپه لوکس را طراحی کنند و از عموم مردم دعوت کرد تا به بهترین طرح‌ها رای دهند.

ds / دی اس

دو پیشنهاد اول از رومن ساکوئت و جئوفری روسیلیون است و آن‌ها با وجود متفاوت بودن در یک ایده مشترک هستند. SM روسیلیون سنتی‌تر است؛ زیرا از سپر جلوی زاویه‌دار بهره می‌برد که در حقیقت به مدل اصلی ادای احترام می‌کند. از جمله سایر ویژگی‌های مهم این خودرو می‌توان به کاپوت کشیده، شیشه جلو شیک و شیشه عقب جمع‌وجور اشاره کرد.

ds / دی اس

از سوی دیگر، طرح ساکوئت بسیار آینده‌نگر به‌نظر می‌رسد؛ زیرا دارای سطوح زاویه‌ای و چرخ‌های عقب محصور است البته این طرح تطابق بیشتری نیز با مدل اصل دارد.

دو طرح یادشده در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌‌‌اند و دی‌اس از طرفداران می‌خواهد که به گزینه‌ی مورد علاقه‌ی خود در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیسبوک رای دهند. چهار پیشنهاد دیگر در روزهای آینده ارائه خواهد شد و انتخاب طرح برنده از ۱۶ مارس آغاز می‌شود. به‌عنوان امتیاز، رای‌دهندگانی که برنده شوند این شانس را دارند که لیتوگرافی از طرح انتخابی را با امضای طراح آن دریافت کنند.

ds / دی اس

با وجود اینکه DS سابقه‌ای طولانی در خودروسازی ندارد، معتقد است که سیتروئن SM «نمادی از یک خودروساز بزرگ فرانسوی است» و «همچنان جواهری برای صنعت خودرو به شمار می‌رود». در بیانیه‌ی DS آمده است:

خودروی SM مانند DS مدل ۱۹۵۵، تا به امروز به تأثیر گذاشتن بر طراحی‌های آن‌ها ادامه می‌دهد.

در مورد SM اصلی باید بدانید که این مدل نتیجه‌ی مالکیت مازراتی بر سیتروئن بود. بدان معنی که این خودرو، ظاهر طراحی فرانسوی و پیشرانه‌ی V6 ایتالیایی را با هم ترکیب می‌کند. متأسفانه SM عمر کوتاهی داشت؛ زیرا سیتروئن ورشکسته شد و مالکیت آن به دست پژو افتاد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات