گوگل ارسال ویدئو خصوصی کاربران گوگل فوتوز برای دیگران را تأیید کرد

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پیامی برای تعدادی از کاربران سرویس گوگل فوتوز ارسال و در آن تأیید کرده ویدئوهای خصوصی آن‌ها به‌اشتباه برای دیگران ارسال شده است.
تبلیغات

سرویس Takeout گوگل که دسترسی دانلود اطلاعات شخصی کاربران را دراختیار آن‌ها قرار می‌دهد، بین ۲۱ تا ۲۵ نوامبر سال گذشته‌ی میلادی، دچار «مشکلات فنی» شده است. این مشکلات درنهایت به ارسال ویدئوهای خصوصی تعدادی از کاربران سرویس گوگل فوتوز برای افراد غریبه منجر شده است.

به‌گزارش ورج، گوگل با ارسال ایمیلی به کاربران درگیر این مشکل، آن را اطلاع‌رسانی کرده است. براساس این گزارش، در ایمیل ارسال‌شده‌ی گوگل، جزئیاتی مانند تعداد کاربران قربانی این نقص و تعداد ویدئوهای ارسال‌شده از حساب کاربری افراد برای غریبه‌ها مشخص نشده است.

البته گوگل پنج روز بعد از بروز مشکل ذکرشده، آن را برطرف کرده است. براساس گزارش 9to5Google، کمتر از یک‌صدم درصد کاربران گوگل فوتوز که از سرویس  Takeout می‌کنند، درگیر این نقص شده‌اند. سرویس گوگل فوتوز بیش از یک‌میلیارد کاربر دارد و حتی درگیرشدن چنین درصد کمی از کاربران، به‌معنی درگیرشدن تعداد زیادی کاربر است. گوگل در ایمیلی که برای افراد درگیر این مشکل فرستاده، بابت مشکلات ناشی از این مسئله از آن‌ها عذرخواهی کرده است. 

سخن‌گوی گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد:

گوگل در حال اطلاع‌رسانی به کاربرانی است که به‌دلیل بروز نقص در این سرویس گوگل فوتوز، بین ۲۱ تا ۲۵ نوامبر سال گذشته، بخشی از محتوای موجود در حساب کاربری آن‌ها برای کاربران دیگر ارسال شده است. این محتوا فقط شامل محتوای ویدئویی بوده است و گوگل ضمن برطرف‌کردن این نقص، بررسی‌های گسترده برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاق‌هایی را هم آغاز کرده است. بابت اتفاق رخ‌داده بسیار متأسفیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات