انویدیا به‌دلیل نگرانی درمورد ویروس کرونا از حضور در MWC 2020 انصراف داد

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است که به دلیل نگرانی‌ در رابطه با شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ حضور پیدا نکند.
تبلیغات

ویروس کرونا که شیوع آن در چین مدتی پیش به‌صورت رسمی رسانه‌ای شد، تاکنون جان صدها تن از اهالی این کشور را گرفته است. این ویروس خطرناک که گمانه‌زنی‌ها درمورد منشأ اصلی آن هنوز ادامه دارد، همایش‌های مختلفی را در سراسر دنیا تحت تأثیر قرار داده که در بین آن‌ها کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ (MWC 2020) هم به‌چشم می‌خورد. این نمایشگاه بزرگ که فاصله‌ی زیادی تا برگزاری آن نداریم،‌ میزبان شرکت‌های مختلفی از سراسر دنیا است؛ شرکت‌هایی که با حضور در MWC جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند در معرض نمایش قرار می‌دهند. 

انویدیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی کارت‌های گرافیک که جزو حامیان مالی کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا به‌شمار می‌آید، ساعاتی پیش در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که قصد ندارد کارمندانش را به محل برگزاری این همایش بفرستد. انویدیا دلیل اتخاذ این تصمیم را «خطراتی در زمینه‌ی بهداشت عمومی در رابطه با ویروس کرونا» اعلام کرده است. ویروس کرونای چینی پیش‌تر باعث انصراف شماری دیگر از غرفه‌داران و حتی مراجعه‌کنندگان به MWC 2020 از حضور در این نمایشگاه شده بود. نکته‌ی نگران‌کننده درمورد MWC امسال این است که بسیاری از شرکت‌های چینی هنوز هم قصد شرکت در آن را دارند.

انویدیا پس از اریکسون، ال‌جی و ZTE چهارمین غرفه‌داری به‌شمار می‌آید که به‌شکلی کامل یا جزئی از حضور در نمایشگاه MWC 2020 امتناع می‌ورزد؛ انویدیا نخستین شرکت آمریکایی به‌شمار می‌آید که دست به چنین کاری می‌زند. انصراف انویدیا از حضور در MWC از جهت دیگری نیز اهمیت زیادی دارد؛ این شرکت جزو حامیان مالی نمایشگاه موردبحث به‌شمار می‌آید. در ضمن طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، انویدیا در همکاری نزدیک با GSMA (نهاد برگزارکننده‌ی نمایشگاه MWC) قرار بود میزبان ۱۰ اجلاس و میزگرد مختلف در رابطه با هوش مصنوعی باشد. همچنین قرار بود انویدیا از بازدیدکنندگان نمایشگاه MWC امسال به‌شکلی ویژه استقبال کند و آن‌ها را به مرکز نوآوری خاصی با نام AI Edge ببرد. انویدیا مدعی شده بود افراد حاضر در این مرکز نوآوری به‌شکل بهتری با مباحث هوش مصنوعی، 5G و رایانش مرزی (Edge Computing) آشنا می‌شوند. 

در حال حاضر لغو برگزاری اجلاس‌های یادشده به‌صورت رسمی اعلام نشده است و برگزاری آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بااین‌حال با غیبت کارمندان انویدیا در MWC 2020 برگزاری این اجلاس‌ها و همچنین برپایی غرفه‌ی این شرکت دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. در ضمن فعلا جزئیاتی در رابطه با میزان حمایت مالی انویدیا از همایش MWC 2020 در دسترس نداریم. در بخشی از اطلاعیه‌ی انویدیا آمده است:

مدت‌ها است که مشتاقیم فعالیت‌هایمان را در حوزه‌های هوش مصنوعی، 5G و vRAN با صنعت به‌اشتراک بگذاریم. از اینکه در MWC 2020 شرکت نمی‌کنیم متأسفیم، بااین‌حال معتقد هستیم که این تصمیم، تصمیمی درست به‌شمار می‌آید.

تاکنون نه انویدیا و نه GSMA به درخواست خبرنگاران برای انتشار جزئیات بیشتر در این رابطه پاسخ مثبت نداده‌اند. کوالکام، لنوو، موتورولا، شیائومی،‌ ویوو و آنر جزو شرکت‌هایی هستند که طبق ادعای وب‌سایت ورج قصد دارند به‌طور حتمی در نمایشگاه MWC 2020 شرکت کنند. بااین‌حال اخبار جدید نشان می‌دهد MWC امسال قرار است در پی شیوع ویروس کرونا، تفاوت‌های عمده‌ای با سال‌های پیشین داشته باشد. 

شما کاربران محترم زومیت چه دیدگاهی در این رابطه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات