TCL تولید گوشی‌های هوشمند تحت برند بلک‌بری را متوقف می‌کند

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
TCL اعلام کرد به‌این‌دلیل که دیگر حق طراحی و ساخت محصولات بلک‌بری را نخواهد داشت، فروش گوشی‌های هوشمند تحت این برند را از ۳۱ اوت ۲۰۲۰ (۱۰ شهریور ۹۹) متوقف می‌کند.
تبلیغات

TCL، شرکتی که تابه‌حال برند بلک‌بری را در بیشتر مناطق جهان سرِ پا نگه داشته بود، قصد دارد فروش گوشی‌های هوشمند تحت این برند را از اواخر سال جاری میلادی متوقف کند. شرکت مذکور در توییتی اعلام کرد، به‌این دلیل که دیگر حق طراحی و ساخت محصولات بلک‌بری را نخواهد داشت، فروش گوشی‌های هوشمند برند یادشده را از ۳۱ اوت ۲۰۲۰ (۱۰ شهریور ۱۳۹۹) متوقف می‌کند؛ درعین‌حال پشتیبانی از محصولات موجود در بازار ادامه خواهد یافت.

شرکت بلک‌بری پس از سال‌ها ناکامی، در سال ۲۰۱۶ میلادی تصمیم گرفت تا ساخت گوشی‌های هوشمندش را متوقف کند و به‌جای آن، مجوز برند خودش را به شرکت‌های دیگر صادر کند. بزرگ‌ترین قرارداد صدور مجوز، با شرکت TCL بسته شد و از ماه دسامبر همان سال TCL، حق طراحی و فروش گوشی‌های بلک‌بری را تقریبا در سراسر جهان دارا است. درواقع، TCL کارش را به‌نحو احسن انجام داده است؛ طراحی‌هایی به‌سبک بلک‌بری را با عملکرد گوشی‌های مدرن اندرویدی تلفیق کرده است. بااین‌حال هیچ‌کدام از این محصولات محبوبیت نیافتند و حتی گوشی‌های هوشمندی که TCL اخیرا تحت برند بلک‌بری ساخته است، عملکرد ضعیفی را در بررسی‌ها نشان داده‌اند.

اگر TCL گوشی‌های هوشمند جدیدی را تحت برند بلک‌بری نسازد، ممکن است برند مذکور برای مدت کوتاهی در بازار ناپیدا شود. بلک‌بری با کارخانه‌های سازنده‌‌ی تلفن همراه دیگری نیز همکاری دارد؛ اما روابط آن‌ها بسیار محدودتر است. شرکت همکار بلک‌بری، BB Merah Putih، در سال ۲۰۱۷ تنها یک مدل گوشی تحت برند شرکت کانادایی را روانه‌ی بازار اندونزی کرد. شرکت Optiemus Infracom نیز چند مدل گوشی با نام بلک‌بری را برای کشورهای هند، سریلانکا و بنگلادش می‌سازد. TCL حق ساخت و فروش برند بلک‌بری را در مناطق دیگر جهان برعهده داشت.

بلک‌بری هنوز واکنشی در قبال این خبر نشان نداده است و هنوز مشخص نیست این کهنه‌کار دنیای موبایل، دنبال شریک تولیدکننده‌ی دیگری خواهد بود یا ساخت گوشی‌های خودش دوباره ازسر خواهد گرفت.

هم‌زمان، اتمام همکاری بلک‌بری و TCL می‌تواند گامی بزرگ برای TCL باشد. شرکت مذکور در چند سال گذشته، با ساخت گوشی‌هایی با برندهای مختلف ازجمله بلک‌بری، الکاتل و پالم، به‌آهستگی اسم‌و‌رسمی را برای خودش دست‌و‌پا کرده است. بااین‌حال امسال TCL، فروش محصولات جدید تحت برند خودش را آغاز کرده است. پشت سر گذاشتن بلک‌بری، شاید زمان بیشتری را به‌جهت تمرکز روی محصولات جدید برای TCL فراهم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات