تکمیل بیمارستان مخصوص بیماران دچار عفونت ویروس کرونا در چین

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
دولت چین که متعهد شده بود در ۱۰ روز بیمارستانی هزارتخت‌خوابی برای بیماران دچار عفونت ویروس کرونا بسازد، اکنون به هدف خود نزدیک شده است.
تبلیغات

به‌گزارش رسانه‌های خبری، اگر کارگران ساختمانی در چین با همین سرعت برای تکمیل بیمارستان مخصوص بیماران دچار عفونت ویروس کرونا تلاش کنند، این بیمارستان هزارتخت‌خوابی به‌زودی پذیرای بیماران خواهد بود.

محل ساخت بیمارستان

محل ساخت بیمارستان جدید در ووهان (۲۴ ژانویه)

بیمارستان ووهان

میزان پیشرفت در ساخت بیمارستان در روز یکشنبه

مردمِ ناامید از درمان به‌سوی بیمارستان جدیدی روانه شده‌اند که برای کمک به مقابله‌ با شیوع کروناویروس جدید و در مدت فقط ۱۰ روز ساخته شده است. کارگران ساختمانی در کلاه‌های محکم و کارکنان پزشکی در لباس‌های محافظ و نیز افراد ارتشی دست‌اندرکار ساخت بیمارستان، با خستگی زیاد از میان ماشین‌آلات ساخت‌و‌ساز به این سو و آن سو می‌روند. کارگران هنوز در تلاش برای تکمیل بیمارستان هستند؛ ولی بیمارستان آماده‌ی پذیرش نخستین گروه از بیماران شده است.

ژو یینگ، یکی از ساکنان ووهان، به امید دریافت کمک برای یکی از خویشاوندان نزدیک خود به این بیمارستان آمده است؛ اما مقام‌های مسئول گفته‌اند بیمارستان افراد بدون نوبت را پذیرش نخواهد کرد. این بیمارستان، تنها بیمارانی را پذیرش می‌کند که ابتلای آن‌ها به عفونت‌ ویروس کرونا تأیید شده و از مراکز دیگر به این بیمارستان منتقل شوند.

تصویر هوایی بیمارستان

گروه ساخت‌و‌ساز متشکل از هفت‌هزار کارگر با لشکری از کامیون‌ها و ماشین‌آلات حفر زمین با عجله در حال تکمیل پروژه هستند. دولت در تلاش است که به‌یاد همه‌گیری سارس در سال ۲۰۰۳ و زمانی‌که در یک هفته بیمارستانی در پکن ساخت، شاهکار دیگری انجام دهد. برای پکن، این تأسیسات همچنین به‌عنوان نمادی از توانایی و رغبت دولت برای انجام کارهایی است که باید انجام شود.

ساخت بیمارستان
ساخت بیمارستان

دولت برای رفع کمبود مداوم تخت‌خواب و تجهیزات پزشکی به ساخت سریع بیمارستانی با استفاده از اجزای پیش‌ساخته مشغول شده است. مسئولان متعهد شده‌اند مجموعه‌ای هزارتخت‌خوابی را در ۱۰ روز بسازند و بیمارستان ۱۶۰۰ تخت‌خوابی دیگری نیز تا ۵ فوریه آماده کنند.

ووهان شهری ۱۱ میلیون نفری است که از زمان قرنطینه‌شدن، خروج ساکنان شهر ممنوع و حمل‌ونقل عمومی و شخصی با محدودیت زیادی مواجه و به‌طور دلهره‌آوری ساکت شده است؛ اما جاده‌های اطراف مکان ساخت بیمارستان مملو از میکسرهای سیمان و کامیون‌ها و دیگر وسایل نقلیه ساختمانی است.

بیمارستان ووهان
ساخت بیمارستان

شمار زیادی از کارگران مهاجر و تأمین‌کنندگان مواد برای ساخت این مجموعه به‌کار گرفته شده‌اند. در این گروه از افراد، اقدامات احتیاطی ایمنی نظیر بررسی مداوم دمای بدن برای تشخیص علائم عفونت ناشی‌ از ویروس کرونا انجام می‌شود.

بیمارستان
غربالگری حرارتی کارکنان

در مراسم روز یکشنبه، ژو ژیان وانگ، شهردار شهر ووهان، رسما بیمارستان جدید را تحویل ارتش داد که مسئول این عملیات خواهد بود. همچنین، جعبه‌های حاوی دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع و تجهیزات پزشکی روز دوشنبه تحویل داده شدند. بسیاری از بیماران و اعضای خانواده‌ی آن‌ها مشتاقانه منتظر افتتاح بیمارستان جدید بوده‌اند؛ اما روز دوشنبه برخی از آن‌ها ناامید شدند.

ساخت بیمارستان
ساخت بیمارستان

به‌گفته‌ی ژو، یکی از ساکنان شهر ووهان که به بیمارستان مراجعه کرده بود، مادرش به‌تازگی دراثر عاملی از دنیا رفته است که بیمارستان آن را ذات‌الریه ویروسی نامید. درحالی‌که بیمار اصلا آزمایش نشد، او بر این باور است که مادرش دچار عفونت ویروس کرونا شده بود. دو تن از خویشاوندان دیگر او نیز در بیمارستان هستند. او گفت:

تحمل از‌دست‌دادن کس دیگری از خویشاوندانم را ندارم.

عصر روز دوشنبه، رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند آمبولانس‌ها انتقال بیماران به بیمارستان جدید را آغاز کرده‌اند.

بیمارستان جدید ووهان
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات