تلسترا با همکاری اریکسون پوشش دکل‌‌های LTE را به ۲۰۰ کیلومتر رساند

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپراتور استرالیایی تلسترا و اریکسون با بهره‌گیری از یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری توانستند پوشش دکل‌های LTE را به ۲۰۰ کیلومتر افزایش دهند.
تبلیغات

شرکت مخابراتی استرالیایی تلسترا (Telstra) در همکاری با اریکسون، غول تجهیزات مخابراتی موفق به افزایش پوشش دکل‌های LTE به ۲۰۰ کیلومتر شد. در آزمایش بررسی پوشش جدید، یک تماس به کلی در نیوساوث ولز متصل شد که در فاصله‌ای دوبرابر محدوده‌ی استاندارد کنونی 3GPP قرار داشت. استاندارد مذکور، تنها تا ۱۰۰ کیلومتر پوشش را پشتیبانی می‌کرد. اریکسون با ارائه‌ی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در دکل مورد آزمایش، پوشش آن را به ۲۰۰ کیلومتر افزایش داد.

تلسترا در سال ۲۰۰۷ ادعا کرد که موفق به ارائه‌ی سرعت دانلود ۲/۳ مگابیت‌برثانیه در فاصله‌ی ۲۰۰ کیلومتری روی شبکه‌ی 3G شده است. دستاورد اخیر هم نکته‌ی مثبتی برای تلسترا بود؛ اما شرکت در زمان اعلام خبر دستاورد تلاش کرد تا هرگونه ابهام را درباره‌ی کارایی آن از بین ببرد. درواقع تلسترا می‌گوید دستاورد اخیر را نمی‌توان به‌راحتی روی تمامی شبکه پیاده‌سازی کرد و انتظار دوبرابر شدن پوشش را داشت.

پائول میلفورد، مدیر شبکه‌ی 5G در تلسترا در مصاحبه‌ای پیرامون دستاورد اخیر گفت:

این اتفاق مانند یک قرص جادویی نیست که به‌راحتی بتوان پوشش شبکه را دوبرابر کرد. البته من هم دوست داشتم که این‌گونه باشد. درواقع دستاورد جدید، یک گزینه‌ی مهم در زمان بررسی سناریوهای متعدد پوشش شبکه است.

شرکت مخابرات استرالیایی امیدوار است دوبرابر کردن پوشش شبکه، در کاربردهای پیاده‌سازی اینترنت اشیاء، مفید باشد.

تلسترا علاوه بر رونمایی از دستاورد جدید در پوشش LTE، خبری هم پیرامون شبکه‌ی جدید 5G داد. آن‌ها تا میانه‌ی سال جاری، اولین هات‌اسپات شبکه‌ی جدید را مبتنی بر امواج ۲۶ گیگاهرتزی mmWave راه‌اندازی می‌کنند. البته قطعا پوشش شبکه‌ی جدید در ابتدا محدود خواهد بود و تنها مناطق خاصی از آن بهره می‌برند. تلسترا با دریافت مجوز ACMA قابلیت پیاده‌سازی و استفاده از طول موج مذکور را کسب کرده است.

اندی پن

اندی پن

اندی پن، مدیرعامل تلسترا درباره‌ی شبکه‌ی 5G و پوشش جدید گفت:

طول موج mmWave شبکه‌ی 5G را بسیار تقویت می‌کند. ظرفیت بیشتر این طول موج و توانایی ارائه‌ی سرعت بیشتر همراه‌با تأخیر پایین‌تر، کاربرد زیادی برای دستگاه‌های نسل بعد و نوآوری‌های پیش‌رو دارد. درحال‌حاضر پنج میلیون نفر قابلیت بهره‌برداری از شبکه‌ی 5G ما را خواهند داشت که به‌محض پیاده‌سازی طول موج جدید، قابلیت‌های در دسترس برای آن‌ها بیشتر هم می‌شود.

تلسترا ماه گذشته اعلام کرده بود که ۱۰۰ هزار دستگاه با پشتیبانی از شبکه‌ی 5G از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند.

تلسترا به‌زودی طول موج mmWave شبکه‌ی 5G را در استرالیا عرضه می‌کند

سازمان ACCC هفته‌ی گذشته جلسه‌های مشاوره‌ای را پیرامون چالش‌های پیش‌روی مجوز برای طیف موج‌‌های ۲۶ و ۲۸ گیگاهرتز برگزار کرد. مجوز طول موج ۲۶ گیگاهرتز، از ۲۵/۱ تا ۲۷/۵ گیگاهرتز، در مناطق گوناگون استرالیا توسط ACMA ارائه می‌شود. در حالیکه مجوز طول موج ۲۸ گیگاهرتز، از ۲۷/۵ تا ۳۰ گیگاهرتز، محدود به مجوز دستگاه‌ها خواهد بود. مجوز طول موج اول ازطریق مزایده و فرایندهای اداری اهدا می‌شود، در حالیکه طول موج دوم نیازی به برگزاری مزایده ندارد.

تلسترا علاوه بر اخبار پیرامون پوشش بیشتر شبکه و راه‌اندازی تدریجی 5G، اخباری نیز پیرامون سرویس‌های کابلی خود داشت. فروش طرح‌های سرعت ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه توسط این شرکت در National Broadband Network برای مناطق با فناوری‌های FttN و FttB و FttC متوقف خواهد شد. درنتیجه تلسترا طرح مذکور را تنها در مناطق مجهز به فناوری‌های اتصالی و کابل‌کشی FttP و HFC می‌فروشد. پن در مصاحبه با رسانه‌ها، تصمیم جدید را تصمیمی براساس تجربه‌ی کاربران خواند:

ما کاربران را در سرویس خود ثبت‌نام می‌کردیم و آن‌ها انتظار سرعت ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه داشتند. پس از بررسی‌های اولیه متوجه عدم پوشش منطقه از سرعت مذکور می‌شدیم و مجبور به پیام دادن به مشتری و کاهش طرح درخواستی او می‌شدیم که چالش‌های متعددی را به‌همراه داشت.

پن در پایان صحبت‌های خود می‌گوید سهم عمده‌ای از خطوط مبتنی بر اتصال‌های سیمی توانایی پشتیبانی از سرعت ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه را ندارند و NBN نیز پیش از ثبت‌نام مشتریان، محدودیت‌های سرعت را به آن‌ها یادآور نمی‌شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات