اضافه شدن ویژگی‌های جدید به موتور جستجوی تصاویر گوگل در آینده‌ای نزدیک

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌زودی در موتور جست‌وجوی عکس خود اطلاعات بیشتری را در مورد تصاویر جست‌وجو شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

در حال حاضر موتور جستجوی تصاویر گوگل در نگاه اول اطلاعات اندکی در مورد تصاویری که در آن مشاهده می‌شود به کاربر نشان می‌دهد. اطلاعاتی همچون ابعاد تصویر که به‌صورت پیش‌فرض با نگه‌داشتن نشانگر ماوس روی تصاویر، در گوشهٔ پایین سمت چپ آن‌ها دیده می‌شود یا اطلاعاتی مانند عنوان صفحه‌ای که تصویر در آن قرار گرفته و لینک به آن صفحه.

اما طی روزهای آینده و از اوایل ماه مارس قرار است نتایج جست‌وجو در نسخه دسکتاپ موتور جستجوی عکس گوگل، اطلاعات به مراتب بیشتری را نشان دهد. 

گوگل قصد دارد در محل برچسبی که اندازهٔ تصویر را نشان می‌دهد آیکون‌هایی جدیدی را جایگزین کند تا اطلاعات بیشتری در مورد تصویر مورد نظر کاربر در اختیار او قرار گیرد.

این آیکون‌ها نشان می‌دهند که هر تصویر نمایانگر چه چیزی است از یک محصول تا یک دستور تهیه غذا گرفته تا یک محتوای ویدیویی. این آیکون‌ها که در نگاه اول بسیار کوچک هستند با حرکت دادن نشانگر ماوس اطلاعات بسیاری از جمله تگ‌های تصویر و حتی طول ویدیوی مرتبط با تصویر را به نمایش می‌گذارند.

اگرچه اضافه شدن این آیکون‌ها تغییر بزرگی در ظاهر موتور جست‌وجوی عکس گوگل ایجاد نمی‌کند؛ اما پیدا کردن تصویر یا تصاویر مورد نظر کاربر را از بین صدها تصویری که درنتیجهٔ جست‌وجو آمده ساده‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

گوگل

برای مثال در صورتی که بخواهید تصویر مربوط به یک محصول خاص را جست‌وجو کنید، در نتایج یافت شده با یک نگاه می‌توانید تصاویری را که آیکون «محصول» خورده‌اند، در صفحه ببینید.

گوگل برچسب اندازه تصاویر را به‌طور کامل در این قالب تازه حذف نخواهد کرد. هر چند که جهت آگاهی از اندازه‌های دقیق یک تصویر، باید آن را انتخاب کرده و سپس با حرکت دادن نشانگر ماوس روی نسخهٔ بزرگ‌تر عکس در صفحه، در محل معمول برچسب (گوشهٔ پایین سمت چپ تصویر) ابعاد آن را مشاهده کنید.

ممکن است این قابلیت از همین حالا برای حساب شما هم فعال شده باشد. آن را امتحان کنید و نظر خود را در مورد این تغییر با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات