گوگل ترنسلیت از پنج زبان جدید پشتیبانی می‌کند

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس ترجمه‌ی گوگل برای اولین بار از سال ۲۰۱۶، زبان‌های جدیدی به فهرست زبان‌های تحت پشتیبانی خود اضافه کرد.
تبلیغات

سرویس ترجمه‌ی گوگل از امروز، پشتیبانی از پنج زبان جدید را آغاز کرد. با اضافه شدن این پنج زبان، تعداد زبان‌های تحت پشتیبانی سرویس ترجمه‌ی گوگل به ۱۰۸ زبان رسید. این اولین بار در چهار سال گذشته است که گوگل زبان جدیدی به سرویس ترجمه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی خود اضافه می‌کند.

زبان‌های ترکمن، اویغور، تاتار، Odia و Kinyarwanda زبان‌های جدیدی هستند که از امروز سرویس ترجمه‌ گوگل از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. گوگل می‌گوید در مجموع، حدود ۷۵ میلیون نفر در سراسر جهان به این زبان‌ها صحبت می‌کنند. 

براساس گزارش ورج، یکی از چالش‌های گوگل برای اضافه کردن این زبان‌ها، کمبود منابع متنی آن‌ها در سطح اینترنت برای آموزش و تمرین هوش مصنوعی بوده است. چالش دیگر در این راه، کمبود گروه‌هایی بوده است که به این زبان در سطح اینترنت فعالیت کنند؛ گروه‌هایی که گوگل از آن‌ها برای پشتیبانی از زبان‌های دیگر کمک گرفته است. گوگل اعلام کرده در سال‌های اخیر در حال کار روی این چالش‌ها بوده و در راه عبور از آن‌ها موفق عمل کرده است. 

در بخشی از بیانیه‌ی گوگل که برای اعلام پشتیبانی از زبان‌های جدید منتشر شده آمده است:

سرویس ترجمه‌ی گوگل، زبان‌های جدید را از ترجمه‌های آنلاین موجود در وب آموخته است. به همین دلیل زمانی که منابع موجود به یک زبان کم باشد، پشتیبانی مناسب از آن زبان سخت خواهد بود. با این وجود و به کمک پیشرفت‌های اخیر ما در حوزه‌ی یادگیری ماشین و تلاش‌های شبانه‌روزی همکارنمان در سرویس ترجمه، گوگل موفق شد پشتیبانی از این زبان‌ها را به مجموعه‌ی خود اضافه کند.

به‌روزرسانی جدید، ابتدا در اختیار یک درصد از کاربران سرویس ترجمه‌ی گوگل قرار خواهد گرفت. گوگل اعلام کرد این دسترسی به زودی در اختیار تمام کاروان این سرویس در تمام نسخه‌ها منجمله نسخه‌های اندروید و iOS قرار می‌گیرد. سرویس ترجمه‌ی گوگل در حالت‌های ترجمه‌ی صفحه‌ی وب‌سایت و ترجمه‌ی متن از زبان‌های جدید پشتیبانی می‌کند. همچنین برای زبان‌های تاتار، اویغور و Kinyarwanda پشتیبانی کیبورد مجازی در دسترس خواهد بود. 

به گزارش ورج، پشتیبانی گوگل از زبان ایغور، اهمیت ژئوپلتیک بسیار زیادی دارد. حدود ۱۲ میلیون نفر از ساکنان استان‌ ژینجانگ در چین به این زبان صحبت می‌کنند. در سال‌های اخیر دولت مرکزی چین درگیری‌های خشنی با ساکنان مسلمان این منطقه داشته است. دولت چین در سال‌های اخیر به جاسوسی از ساکنان این منطقه هم متهم شده است

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات