ویروس کرونا باعث لغو رویداد F8 فیسبوک شد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ویروس کرونا و ترس از فراگیری روزافزون آن، کنفرانس بزرگ F8 فیسبوک برای توسعه‌دهندگان را زمین‌گیر کرد.
تبلیغات

فیسبوک که درصدد برگزاری رویداد سالانه‌ی F8 برای توسعه‌دهندگان در تاریخ ۵ مه (۱۶ اردیبهشت) در شهر سن‌خوزه‌ی ایالت کالیفرنیا بود، با فراگیری روزافزون ویروس کرونا، این رویداد بزرگ را لغو کرد. کنستانتینوس پاپامیلتیادی، سرپرست پلتفرم‌های توسعه‌ی فیسبوک در رابطه با تصمیم اخیر شرکت متبوعش چنین می‌گوید:

F8 رویدادی بسیار پراهمیت برای فیسبوک و یکی از راهکارهای موردعلاقه‌ی ما برای تکریم تمام شما از سراسر دنیا است؛ اما باید سلامت و امنیت توسعه‌دهندگان، شرکا، کارکنان و تمام افرادی که در برگزاری F8 نقش دارند، در اولویت قرار دهیم.

به‌گفته‌ی پاپامیلتیادی، فیسبوک درنظر دارد تا با «برگزاری رویدادهای محلی، انتشار ویدئو و استریم محتوای زنده» خلأ رویداد اصلی را جبران کند.  

طی ماه‌های اخیر برگزارکنندگان رویدادهای بین‌المللی دچار واهمه شده‌اند؛ چرا که ممکن است رویداد آن‌ها به عاملی برای فراگیری هرچه بیش‌تر ویروس کرونا در دنیا باشد. اوایل ماه جاری میلادی کنگره‌ی جهانی موبایل براثر نگرانی‌ها در خصوص ویروس COVID-19 لغو شد و اکنون نیز چندین شرکت از حضور در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی کناره‌گیری کرده‌اند؛ هرچند که برگزارکنندگان رویداد یادشده از ادامه‌ی آن خبر می‌دهند.

طی روزهای اخیر تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به نقاط دیگر چین ناموفق بوده است و اکنون صدها نفر از سراسر دنیا از جمله ایران درگیر این ویروس شده‌اند. براساس جدیدترین آمارهای رسمی، ۲۷۰ نفر از کشورمان مبتلا و ۲۶ نفر از آن‌ها نیز بر اثر بیماری COVID-19 فوت شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات