هواپیمایی ترکیش تمام پروازها از مبدا ایران را لغو کرد [بروزرسانی]

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
در راستای شیوع ویروس کرونا در کشور، هواپیمایی ترکیش با ارسال بیانیه‌ای به آژانس‌های هواپیمایی تمامی پروازهای خود از مبدا ایران را لغو کرد.
تبلیغات

با شیوع ویروس کرونا در ایران برخی کشورهای همسایه مرزهای مسافری و باری خود با ایران را بستند. ترکیش ایرلاینز نیز با فرستادن بیانیه‌ای به آژانس‌های هواپیمایی کشور اعلام کرد تا اطلاع ثانوی تمامی پروازهای این خط هواپیمایی از مبدا ایران لغو شده است.

هواپیمایی ترکیش در بیانیه‌ی خود نوشت:

همکاران محترم آژانس‌های هواپیماییبا سلاماحتراما به اطلاع می‌رساند که تا اطلاع ثانوی تمامی پروازهای ترکیش ایرلاینز از مبدا ایران کنسل است.خواهشمند است اطلاع‌رسانی لازم به مسافران محترم انجام گردد.با تشکر

لطیفی، سخنگوی گمرک ایران نیز از بسته شدن مرزهای مسافری و باری دو کشور ترکیه و افغانستان با کشورمان خبر داد. او گفت تمامی مرزهای ایران و ترکیه امروز (یکشنبه ۴ اسفند ۹۸) از طرف دولت ترکیه بسته شده است. وزیر کشور ترکیه علت این تصمیم را تقویت شرایط سلامتی عنوان کرده است. لطیفی گفت:

از ساعت ۱۳ امروز (یکشنبه، ۴ اسفند) تمامی مرزهای بین کشور ایران و ترکیه از سوی دولت ترکیه بسته شده، اما با رایزنی‌های انجام شده افرادی که در گمرک منتظر مانده بودند، قرار شد که کار ورود و خروج‌شان انجام شود. در تلاشیم که کامیون‌هایی را که در مرز دو کشور متوقف شده‌اند، با هماهنگی مقامات ترکیه کارشان را انجام دهیم تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

به‌گفته‌ی لطیفی زمان مشخصی برای بازگشایی مرزهای ایران و ترکیه از سوی دولت ترکیه اعلام نشده است. شورای امنیت ملی کشور افغانستان نیز از بستن مرزهای مسافری و باری با کشور ایران خبر داده است. لطیفی در این مورد گفت:

شورای امنیت ملی افغانستان مصوبه‌ای را برای بسته شدن مرزهای این کشور با ایران داشته که البته هنوز از یکی از مرزها عملیات ورود و خروج مسافر انجام شده و در حال حاضر ممنوعیت ورود و خروج باری فقط برای محصولات تخم‌مرغ، گوشت مرغ و گوشت قرمز اعمال شده است.

سخنگوی گمرک ایران به نقل از شورای امنیت کشور افغانستان، دلیل بسته شدن مرزهای ایران و افغانستان را نیز جلوگیری از ورود کروناویروس به این کشور اعلام کرد. براساس اعلام مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز، تاکنون ترکیه، گرجستان، عراق و کویت پروازهای ایران به کشورشان را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده‌اند و به‌گفته‌ی مقامات این کشورها، این اقدام در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

به‌روزرسانیجاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در پیامی توئیتری از بازگشایی مرز این کشور با ایران خبر داد. او گفت:

بنابر تصمیم کمیته‌ی کاری ویروس کرونا، مجموعه رفت‌وآمدها با ایران مطابق با دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت، اقدامات اجرایی کنترل وزارت بهداشت و وزارت امورخارجه افغانستان انجام خواهد گرفت. هم‌اکنون مسافران می‌توانند از هر دو مرز تردد کنند.

به‌روزرسانی: ترکیش ایرلاینز به‌عنوان هواپیمایی رسمی حامل پرچم کشور ترکیه ساعاتی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیرو شیوع بیماری کرونا، تا اطلاع ثانوی پروازهایش را به تمام شهرهای ایران لغو کرد. بنابر اطلاعیه‌ی جدید ترکیش ایرلاینز، در روزهای آینده تنها یک پرواز به تهران اجرا خواهد شد که مسافران باقی مانده را از استانبول به تهران حمل خواهد کرد و پرواز تهران به استانبول خالی از مسافر انجام خواهد شد. ترکیش ایرلاینز استرداد تمام بلیط‌های کنسل شده را بدون جریمه انجام می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات