اپل احتمالا امکان تغییر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را به‌زودی مهیا کند

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی منابع آگاه، امکان دارد اپل به کاربران اجازه دهد مرورگرهای وب متفرقه و دیگر اپلیکیشن‌های ایمیل را به‌عنوان گزینه‌های پیش‌فرض در سرویس‌های موبایل اپل انتخاب کنند.
تبلیغات

پس از افزایش انتقادها از اپل به‌دلیل ایجاد مزیت‌های ناعادلانه به‌نفع محصولاتش، اهالی کوپرتینو در نظر دارند امکان استفاده از اسپیکرهای HomePod را برای دیگر سرویس‌های موسیقی مهیا و موقعیت‌های جدیدی برای اپلیکیشن‌های رقیب آیفون‌ها و آیپدها ایجاد کنند.

براساس گزارش‌هایی از منابع آگاه در داخل اپل، غول فناوری آمریکایی مشغول بحث و بررسی این موضوع است که به کاربران اجازه می‌دهد مرورگرهای وب متفرقه و دیگر اپلیکیشن‌های ایمیل را به‌عنوان گزینه‌های پیش‌فرض در سرویس‌های موبایل اپل و جایگزینی برای مرورگر سافاری و اپلیکیشن Mail انتخاب کنند یا خیر؟ از زمان ایجاد فروشگاه نرم‌افزاری اپ‌استور، اپل اجازه نداده است کاربران اپلیکیشن‌های ازپیش‌نصب‌شده‌ای همچون اپلیکیشن‌های یادشده را با سرویس‌های شرکت‌های شخص سوم جایگزین کنند. چنین مسئله‌ای نه‌تنها عرصه‌ی رقابتی را برای بسیاری از توسعه‌دهندگان تنگ‌تر کرده؛ بلکه نگرانی‌ها درباره‌ی نقض احتمالی قوانین ضدانحصارگرایی در صنعت فناوری را بین قانون‌گذاران افزایش داده است.

مرورگر وب و اپلیکیشن ایمیل از برنامه‌های پرکاربرد در آیفون و آیپد هستند. تا امروز مرورگرهای رقیب، ازجمله گوگل کروم و فایرفاکس و اپلیکیشن‌های ایمیل مانند جی‌میل و مایکروسافت اوت‌لوک، وضعیت نامشخصی در محصولات اپل داشته‌اند. برای مثال، اگر کاربر روی لینکی کلیک کند که در گوشی آیفون برایش ارسال شده است، به‌صورت خودکار این لینک در سافاری بازمی‌شود. به‌همین‌‌ترتیب، اگر کاربر روی آدرس ایمیلی کلیک کند که مثلا ازطریق پیام متنی دریافت کرده یا روی وب‌سایت قرار گرفته است، این ایمیل بدون هیچ گزینه‌ای برای تغییر به برنامه‌ی ایمیل دیگری، در اپلیکیشن Mail اپل بازخواهد شد.

براساس گفته‌های افرادی که در این بحث شرکت کرده و نخواسته‌اند نامشان فاش شود، اپل در نظر دارد محدودیت‌ها روی اپلیکیشن‌های موسیقی رقیب، ازجمله سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای در اسپیکرهای HomePod را کاهش دهد. اسپاتیفای مارس گذشته شکایتی علیه اقدامات ضدرقابتی اپل در فروشگاه اپ‌استور تقدیم کمیسیون اروپا کرد. همچنین سال گذشته، کمیته‌ی ضدانحصارگرایی مجلس نمایندگان ایالات متحده در جلسه‌ی استماع، اپل را برای تغییر رویه‌اش زیرفشار قرار داد. براساس شایعات، تصمیمات جدید اپل به‌زودی و هم‌زمان با انتشار iOS 14 اجرایی می‌شود؛ ولی برای تأیید این اخبار باید منتظر اظهارنظرهای کوپرتینویی‌ها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات