ویروس کرونا؛ چگونه به‌طور صحیح از ماسک استفاده کنیم؟

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا جدید در مناطق مختلف کشور، انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله پوشیدن ماسک ضروری است. در این مقاله با نحوه‌ی صحیح استفاده از ماسک آشنا شوید.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا جدید در کشور به ۲۸ تن رسیده است؛ هرچند باوجود مرگ ۵ تن براثر ابتلا به این ویروس، به احتمال بسیار زیاد تعداد زیادی از موارد شناسایی‌نشده وجود دارند و پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آتی، شمار موارد ابتلا بیش‌ازپیش افزایش یابد.

تاکنون برای ویروس هیچ واکسن یا درمان موثری پیشنهاد نشده است؛ از این‌رو انجام اقدامات پیشگیرانه، مهم‌ترین اصل برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس جدید است. یکی از ساده‌ترین راهکارها، پوشیدن ماسک است؛ اما اگر این کار به‌صورت مناسب انجام نشود، نه‌تنها تأثیری نخواهد داشت، بلکه ممکن است با تبدیل ماسک به منبعی از آلودگی، فرد درمعرض خطر قرار گیرد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) به‌منظور آموزش نحوه‌ی به‌کارگیری ماسک، تصاویر و ویدئوهایی سودمند منتشر کرده است. به‌نقل از این سازمان، پوشیدن ماسک همواره باید درترکیب با شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون یا مایع الکلی همراه باشد. همچنین از ماسک‌های یک‌بارمصرف موجود در بازار هرگز نباید دوباره استفاده و درصورت مرطوب شدن، باید بلافاصله آن را با ماسکی جدید تعویض کرد. درادامه با زومیت همراه باشید تا با شیوه‌ی اصولی استفاده، پوشیدن و دورانداختن ماسک آشنا شوید.

چه زمانی از ماسک استفاده کنیم؟
چگونه از ماسک استفاده کنیم؟
چگونه از ماسک استفاده کنیم؟
چگونه از ماسک استفاده کنیم؟
چگونه از ماسک استفاده کنیم؟
چگونه از ماسک استفاده کنیم؟

سازمان بهداشت جهانی برای آموزش بهتر نحوه‌ی صحیح استفاده از ماسک، ویدئوهایی آموزشی نیز منتشر کرده است که در زیر می‌تواند آن‌ها را تماشا کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات