سونی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از شرکت در رویداد PAX East 2020 انصراف داد

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی اعلام کرد برای حمایت از سلامت و ایمنی کارکنان جهانی خود تصمیم گرفته است برنامه‌هایش برای رویداد سالانه‌ی PAX East را لغو کند.
تبلیغات

این اواخر، بسیاری از شرکت‌های فناوری به‌دلیل نگرانی‌های مرتبط‌ با شیوع کووید۱۹ (ویروس کرونای جدید) از حضور در رویدادها و کنفرانس‌های بزرگ تجاری کنار کشیده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد. خوشبختانه یا شوربختانه سونی نیز رسما اعلام کرده است با هدف حمایت از سلامت و ایمنی کارکنان جهانی‌اش قصد دارد برنامه‌های خود برای رویداد سالانه‌ی PAX East را لغو کند. این شرکت در وب‌سایتش نوشته است:

امروز بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی تصمیم گرفت به‌دلیل گسترش ویروس کرونا، حضور خود در رویداد PAX East در شهر بوستون را لغو کند. احساس می‌کنیم در موقعیت کنونی این تنها راه امن و مطمئن است. همچنین، بسیار متأسفیم حضور در این مراسم را لغو کرده‌ایم؛ اما مهم‌ترین نگرانی ما، سلامت و ایمنی کارکنانمان است.

اگرچه ویروس کرونا در ایالات متحده نیز گسترش یافته است، تعداد کل مبتلایان در این کشور درقیاس‌با سایر مناطق هنوز کمتر است. باوجوداین‌، سونی تصمیم گرفته است به‌جای ابراز تأسف از ابتلای کارکنانش، ایمنی را ازقبل رعایت کند و درک این دیدگاه چندان هم سخت نیست. زمانی‌که ویروسی در حال شیوع است و صدها مسافر از سراسر جهان در یک نقطه جمع می‌شوند، خطر ابتلا به این بیماری با سرعت بیشتری افزایش می‌یابد.

البته تصمیم سونی مزایای جانبی دیگری نیز برای این شرکت ژاپنی به‌همراه دارد. بی‌شک تمرکز اصلی شرکت یادشده بر سلامتی کارکنانشان است؛ بااین‌حال، حضور در رویدادهای تجاری روندی ارزان‌قیمت نیست و سونی با شرکت‌نکردن در رویداد PAX، در هزینه‌هایش صرفه‌جویی می‌کند. از‌ این‌ گذشته، به‌نظر می‌رسد سونی این اواخر فکر می‌کند برای افزایش محبوبیت بازی‌هایش به رویدادهایی همچون E3 نیازی ندارد. این غول دنیای بازی‌های کامپیوتری در رویداد E3 2019 حضور نیافت و قرار نیست به کنفرانس E3 2020 نیز قدم بگذارد و ممکن است چنین سیاستی در رویداد PAX نیز دنبال شود.

درهرحال، چنینی اخباری گیمرها و علاقه‌مندان به‌حوزه‌ی گیمینگ را ناامید کرده است. بسیاری از فعالان حوزه‌ی فناوری مشتاقانه منتظر تماشا و گزارش جدیدترین اخبار و محصولات سونی در کنفرانس PAX بودند. تعدادی از شرکت‌کنندگان آینده‌نگر نیز که فرصت نخواهند داشت بازی‌هایی همچون The Last of Us Part II را امتحان کنند، شور‌و‌شوق کمتری به رویداد یادشده دارند.

صرف‌نظر از این احساسات، احتمالا تصمیم سونی بسیار بجا بوده است. ایمنی شرکت‌کنندگان در رویداد PAX و کارکنان خود سونی باید از بازاریابی و تبلیغات بالقوه ارجحیت داشته باشد؛ البته این‌گونه نیست که بازی‌های هیجان‌انگیز دیگری در رویداد PAX معرفی نشوند. برای مثال، بازی Baldur's Gate 3 اولین نسخه‌ی آزمایشی گیم‌پلی خود را در رویداد مذکور رونمایی خواهد کرد و اخبار و محصولات جدیدی نیز در این حوزه منتشر و معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات