گوگل به برنامه ارائه رایگان وای‌فای معروف به google station پایان می‌دهد

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل که از چند سال پیش خدمات ارائه وای‌فای ایستگاه قطار را در هند و سپس در چند کشور دیگرآغاز کرده بود اعلام کرده است که قصد دارد به این خدمات تا اواخر سال جاری پایان دهد.
تبلیغات

برنامه google station که در سال ۲۰۱۵ با هدف ارائه رایگان wifi در ایستگاه‌های قطار هند راه‌اندازی شده بود امسال متوقف خواهد شد. گوگل هم‌اکنون علاوه بر ارائه خدمات رایگان اینترنت در ۴۰۰ ایستگاه راه‌آهن در هند، خدماتی مشابه در هزاران نقطه از دنیا ارائه می‌دهد.

گوگل اخیرا اعلام کرده است که تصمیم دارد سرویس ارائه وای‌فای در ایستگاه‌های قطار را به دلیل کاهش قیمت داده‌های تلفن همراه در بازارهای مختلف و مخصوصا در هند و مقرون‌به‌صرفه نبودن آن قطع خواهد کرد. البته این تنها دلیل برای خاتمه دادن به این خدمات نیست و این شرکت می‌گوید پیدا کردن مدل تجاری جایگزین در مقیاس این برنامه به چالشی تبدیل شده است.

 شرکت RailTel که با گوگل در زمینه ارائه خدمات وای‌فای ایستگاه قطار در بیش از ۴۰۰ ایستگاه هند همکاری می‌کند تأکیدکرده با وجود اینکه خدمات وای‌فای ایستگاه گوگل اواخر سال جاری قطع می‌شود همچنان به ارائه خدمات رایگان در این ایستگاه‌ها ادامه خواهد داد.

سخنگوی گوگل در آفریقای جنوبی هم به Business Insider گفته است که این برنامه در آفریقای جنوبی به Think Wifi منتقل خواهد شد و آن‌ها این پروژه را به‌طور مستقل انجام می‌دهند. شاید گوگل نتواند مدل تجاری جایگزینی برای ایستگاه وای‌فای خود پیدا کند اما مدل وای‌فای ایستگاه راه آهن توانسته محبوبیت بالایی بین کاربران پیدا کند. گوگل در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود ۸ میلیون کاربر در این طرح دارد که بیش از نیمی از آن‌ها چندین بار در روز به این سرویس متصل می‌شوند. برنامه ایستگاه قطار گوگل در حال حاضر در مکزیک، اندونزی، فیلیپین، تایلند، برزیل، آفریقای جنوبی و نیجریه در حال خدمات دهی است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات