گوگل پیکسل 5 احتمالا به قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم مجهز خواهد بود

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بررسی کدهای اولیه‌ی اندروید ۱۱ و منوهای مخفی آن، احتمال وجود قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم را در گوشی آتی گوگل، یعنی پیکسل 5 افزایش می‌دهد.
تبلیغات

گوگل اولین نسخه از پیش‌نمایش اندروید ۱۱ مخصوص توسعه‌دهندگان را برای گوشی‌های پیکسل (تمام نسخه‌ها به‌جز نسل اول) منتشر کرد. کارشناسان Xda-developers کد پیش‌نمایش اولیه را بررسی و قابلیت‌های مخفی متعددی در آن پیدا کردند. یکی از قابلیت‌های اصلی که به‌صورت Activity در اپلیکیشن تنظیمات گوگل برای گوشی‌های پیکسل (SettingsGoogle) دیده می‌شود، Battery Share نام دارد. بررسی‌های اولیه ظاهر و لوگو این بخش را آزمایشی بیان می‌کنند؛ حتی لوگو آن در نمونه‌ی اولیه هنوز شبیه به صفحه‌ی Adaptive Battery است. به‌هرحال، بررسی کدهای داخلی نشان می‌دهد گوگل مشغول کار روی قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم است که احتمالا در پیکسل ۵ عرضه خواهد شد.

نام اکتیویتی مرتبط با شارژ معکوس احتمالی com.google.android و نه com.android است. بدین‌ترتیب، می‌توان پیش‌بینی کرد قابلیت Battery Share، تنها مختص گوگل باشد و در پروژه‌ی متن‌باز اندروید عرضه نشود. گفتنی است روند مشابهی در قابلیت‌های اختصاصی دیگر گوگل همچون Active Edge و شارژ بی‌سیم Pixel Stand دیده شده بود. درمجموع و باتوجه‌به شواهد موجود در کدهای مخفی اندروید ۱۱ می‌توان تأیید کرد قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس، تنها مخصوص گوگل باشد و دیگر محصولات اندرویدی مجهز به اندروید ۱۱ از آن بهره‌مند نشوند.

مطالعه‌ی عمیق‌تر مجموعه‌ی کدهای Battery Share در اندروید ۱۱ تأیید می‌کند با فعال‌سازی این بخش، شارژ باتری دستگاه با سرعت بیشتری اتمام می‌یابد. به‌علاوه کدها نشان می‌دهند می‌توان از این بخش برای شارژکردن ایرباد، ساعت هوشمند، گوشی موبایل و دستگاه‌های دیگر استفاده کرد. باتوجه‌به متن توضیحاتی که از کدها استخراج شد، نمی‌توان با اطمینان‌خاطر وجود قابلیت شارژ معکوس را تأیید کرد؛ اما با قابلیتی روبه‌رو هستیم که طبق نامش، شارژ باتری دستگاه را به‌اشتراک می‌گذارد و به اتمام زودتر آن منجر می‌شود.

پیکسل 4 ایکس ال گوگل / Google Pixel 4 XL

در بررسی بخش‌های دیگر کد اندروید ۱۱ مشخص شد شارژ بی‌سیم معکوس احتمالی در زمان شارژشدن بی‌سیم دستگاه کاربرد نخواهد شد. کارشناس xda-developers در بررسی method جاوا setChecked در BatteryShareSwitchPreferenceController متوجه پیامی با این مضمون شد. در روشی دیگر به‌نام isSupportBatteryShare در کد جاوا اندروید ۱۱ و در بخش BatteryShareFakeManager رشته‌کدی به‌نام config_device_model_name قرار دارد که اکنون فقط نام redfin در آن دیده می‌شود. به‌بیان ساده، این بخش مدل دستگاه‌های پشتیبانی‌شدنی از BatteryShare را نشان می‌دهد. Redfin قبلا در اخبار مرتبط با گوشی‌های گوگل شنیده شده بود و یکی از کدهای نام جدید شرکت برای گوشی‌های پیکسل محسوب می‌شود. این کد نام برای گوشی میان‌رده رو به بالا با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ استفاده شده است که اطلاعات بیشتری از آن در دست نیست.

اگر احتمال‌های مطرح‌شده درباره‌ی شارژ معکوس با پیکسل ۵ صحیح باشد، تمامی تجهیزات هماهنگ با شارژ بی‌سیم Qi قابلیت استفاده از آن را خواهند داشت. گوشی‌های پیکسل 3، پیکسل 3XL، پیکسل 4 و پیکسل 4XL از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند. گوگل شارژر اختصاصی ۱۰ واتی بی‌سیم Pixel Stand را برای آن‌ها عرضه می‌کند. درحال‌حاضر، هیچ‌یک از گوشی‌های پیکسل مجهز به شارژ معکوس بی‌سیم نیستند؛ درنتیجه، می‌توان احتمالا پیکسل ۵ را اولین گوشی گوگل با قابلیت مذکور دانست که ترکیب آن با ایرباد جدید گوگل موسوم به Pixel Buds جذاب خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات