ادوبی ابزارهای بیشتری برای نسخه‌ آیپد فتوشاپ ارائه می‌کند

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مدت زیادی از انتشار نسخه‌ی آیپد فتوشاپ نمی‌گذرد و اکنون ادوبی درکنار قابلیت‌های جدید نسخه‌ی دسکتاپ، امکانات بیشتری به نسخه‌ی آیپد این نرم‌افزار محبوب نیز اضافه می‌کند.
تبلیغات

چندی پیش، فتوشاپ ۳۰ سالگی خود را جشن گرفت و ادوبی نیز به همین مناسبت به‌روزرسانی‌های ارزشمندی برای اپلیکیشن‌های دسکتاپ و آیپد منتشر کرد. ادوبی از زمان انتشار اپلیکیشن مخصوص نسخه‌ی آیپد‌او‌اس فتوشاپ در نوامبر گذشته، بر بهبود امکانات آن متمرکز است. با اینکه یک سال از عرضه‌ی فتوشاپ در آیپد می‌گذرد، این نرم‌افزار تا چند ماه پیش امکانات محدودی داشت. ادوبی به‌سرعت نقشه‌ی راه دقیقی برای حل این مشکل در نظر گرفت؛ اما واضح بود اضافه‌کردن امکانات جدید به زمان نیاز دارد.

ماه دسامبر، ادوبی ابزار انتخاب (Select Subject tool) مجهز به هوش مصنوعی را به نسخه‌ی فتوشاپ آیپد اضافه کرد و حالا ابزار بیشتری برای بهبود این نرم‌افزار در نظر گرفته است. کاربران آیپد می‌توانند از ابزار هوشمند Object Selection در فتوشاپ استفاده کنند. این ابزار ماه نوامبر به اپلیکیشن دسکتاپ اضافه شد و بلافاصله به نسخه‌ی آیپد هم راه پیدا کرد.

ابزار انتخاب

قابلیت‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ادوبی امکان انتخاب فراتر از سوژه‌ی اصلی را هم می‌دهند. اگر زمان کافی برای استفاده از ابزار Magic Wand و Lasso یا روش انتخابی دیگری ندارید، فتوشاپ می‌تواند این کار را برایتان انجام دهید. تنظیمات Select Subject زمانی مفید است که تنها یک سوژه یا شیء اصلی در تصویر وجود داشته باشد؛ اما ابزار جدید Object Selection امکان انتخاب‌های پیچیده‌تری می‌دهد.

پس از انتخاب ابزار Object Selection، می‌توانید مستطیلی بکشید و دورتادور محدوده‌ی مدنظر را انتخاب کنید. فتوشاپ به‌صورت خودکار اشیای اصلی را در ناحیه‌ی انتخابی پیدا می‌کند و با انتخاب دیگر بخش‌های تصویر، می‌توانید محدوده‌ی انتخابی‌تان را گسترش دهید.

ادوبی تنظیمات تایپ را هم به نسخه‌ی آیپد فتوشاپ اضافه کرده است. به‌گفته‌ی این شرکت، بسیاری از کنترل‌های تایپوگرافی نسخه‌ی دسکتاپ حالا به بخشی از به‌روزرسانی نسخه‌ی آیپد تبدیل شده‌اند. از این امکانات می‌توان به لایه‌ی Type و تنظیمات Character و Option اشاره کرد. می‌توانید تنظیمات تایپ ازجمله کاهش فاصله‌ی حروف (Tracking)، تنظیم فاصله (Leading)، افزایش اندازه‌ی متن و فرمت‌دهی (تنظیمات Subscript) را انجام دهید. تنظیمات Kerning تایپوگرافیک برای طراحان هم در نسخه‌های آینده ارائه خواهد شد.

به‌روزرسانی اصلی اپلیکیشن دسکتاپ فتوشاپ در تنظیمات Content Aware Fill اجرا شده است. ادوبی امکانات این گزینه را توسعه داده است. برای مثال، می‌توانید چند انتخاب برای چند Fill داشته باشید یا انتخاب‌های خود را بدون ترک پنجره‌ی Content Aware Fill تصحیح کنید. در این گزینه، دکمه‌ی Apply نیز برای دیدن نتایج قبل از اعمال تغییرات تعبیه شده است. گزینه‌ی Content Aware Fill حالا نمونه‌ی تمام لایه‌های داخل فضای کاری را برمی‌دارد و بدین‌ترتیب، سرعت کار هنگام ویرایش و ترکیب تصاویر را افزایش می‌دهد.

تنظیمات Lens Blur هم در نسخه‌ی دسکتاپ فتوشاپ به‌روزرسانی شده است. در نسخه‌ی جدید فتوشاپ، برای بهبود عملکرد و کیفیت خروجی GPU وظیفه‌ی پردازش عملیات این ابزار را برعهده دارد. به‌گفته‌ی ادوبی، با این تغییرات نتایج Lens Blur واقع‌گرایانه‌تر خواهند بود. محققان ادوبی با ساخت الگوریتمی براساس تعامل نور با اشیاء در محیط واقعی، موفق شدند قابلیتی برای شبیه‌سازی فضای سه‌بعدی با استفاده از حداقل توان کامپیوتری طراحی کنند. پام کلارک، مدیر محصول ادوبی، معتقد است:

پژوهش‌های زیادی برای ساخت این قابلیت به‌کار گرفته شده‌اند و چند پژوهشگر دکترا در این کار نقش داشته‌اند.

از نظر عملکردی، قابلیت جابه‌جایی و بزرگ‌نمایی در فتوشاپ بهبود یافته و روان‌تر شده است. همچنین، ابزار Hand برای جابه‌جایی بوم کار و اسناد بزرگ بهبود یافته است؛ بنابراین، کاربر حین کار با قلم نوری یا ماوس در فایل‌های فتوشاپ این تغییرات را احساس خواهد کرد. کل به‌روزرسانی‌های فتوشاپ برای آیپد و دسکتاپ اعمال شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات