هیوندای i20 مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسل سوم هاچ‌بک هیوندای i20 با انبوهی از سیستم‌های ایمنی و فناوری‌های دیجیتالی معرفی شد و به‌زودی در نمایشگاه خودرو ژنو به‌نمایش گذاشته می‌شود.
تبلیغات

پس از فاش شدن تصاویر نسل جدید i20 در اینترنت، حالا هیوندای به‌طور رسمی از مدل ۲۰۲۱ این خودروی شهری هاچ‌بک پرده‌برداری می‌کند. نسل سوم i20 با طراحی جدید، فناوری‌های متنوع و طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی به گونه‌ای است که از نظر هیوندای جامع‌ترین خودرو در کلاس خود به شمار می‌رود.

زبان طراحی فعلی هیوندای با جلوپنجره گسترده و خطوط لبه‌دار در قسمت جلویی تعریف می‌شود. طرح نسل قبل i20 هنوز در نمای جانبی بسیار مشهود است و به پنجره‌ی کوچک جدید در ستون C متصل می‌شود. در عقب خودرو، i20 از چراغ یک‌دست LED بهره می‌برد که نسبت به مدل قبلی زیباتر به‌نظر می‌رسد. 

هیوندای i20 جدید هنوز هاچ‌بک کوچکی به شمار می‌رود و سقف کمی پایین‌تر قرار دارد، اما این خودرو تقریبا دارای ۳۰ میلی‌متر عرض و ۵ میلی‌متر طول بیشتر است. افزایش ابعاد همچنین به افزایش فاصله محوری ۱۰ میلی‌متری منجر می‌شود و این بدان معنی است که در اتاق کمی فضای بیشتر برای مسافران عقب و بارگیری (۲۵ لیتر بیشتر از نسل دوم) وجود دارد.

2021 Hyundai i20 / هیوندای آی 20
2021 Hyundai i20 / هیوندای آی 20
2021 Hyundai i20 / هیوندای آی 20
2021 Hyundai i20 / هیوندای آی 20
2021 Hyundai i20 / هیوندای آی 20
2021 Hyundai i20 / هیوندای آی 20
2021 Hyundai i20 / هیوندای آی 20
2021 Hyundai i20 / هیوندای آی 20

مهم‌ترین خبر برای هیوندای i20 جدید در بخش فناوری است. هیوندای پنل پشت‌فرمان دیجیتالی ۱۰/۲۵ اینچی را ارائه می‌دهد که با نمایشگر لمسی مرکزی ۱۰/۲۵ اینچی داشبورد ترکیب شده است. امکاناتی مانند شارژر بی‌سیم تلفن همراه، اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و سیستم صوتی بوز (Bose) با هشت بلندگو از جمله تجهیزات سفارشی لوکس i20 هستند و هیوندای از طریق سرویس‌های خودروی متصل بلولینک (Bluelink)، انواع خدمات اضافی را برای آن ارائه می‌دهد.

تغییرات انقلابی i20 با تجهیزات ایمنی SmartSense هیوندای ادامه دارد. سیستم‌های موجود شامل کروز کنترل هوشمند است که می‌تواند روی مکان خودرو نظارت داشته و سرعت را به‌طور خودکار تنظیم کند. سیستم کمکی رانندگی بین خطوط و هشدار خروج از مسیر، سیستم نظارت بر نقاط کور دید راننده، هشدار وجود مانع در دنده عقب و سیستم هشدار برخورد از جلو که می‌تواند عابرین پیاده را تشخیص دهد، همگی در مدل جدید موجود هستند.

زیر کاپوت، i20 از پیشرانه استاندارد چهار سیلندر ۱/۲ لیتری با قدرت ۸۳ اسب‌بخار بهره می‌برد که به جعبه‌دنده پنج سرعته دستی متصل است. پیشرانه سه سیلندر یک لیتری GDi توربو به‌عنوان گزینه‌ی سفارشی در دسترس است که ۹۹ یا ۱۱۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و می‌توان آن را با سیستم نیم‌هیبریدی ۴۸ ولت نیز ارائه داد. وظیفه‌ی تعویض دنده در مدل توربو توسط جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه یا مدل دستی هوشمند ۶ سرعته انجام می‌شود که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز، اتصال جعبه‌دنده را از پیشرانه جدا می‌کند.

هیوندای قیمت مدل جدید هاچ‌بک i20 را هنوز ارائه نداده است، اما این مدل در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش عمومی در خواهد آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات