گلکسی فولد 2 به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز می‌شود

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعات حاکی از آن هستند که گلکسی فولد ۲ سامسونگ احتمالا با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش در تابستان امسال رونمایی می‌شود.
تبلیغات

پس از معرفی گوشی‌های گلکسی فولد و گلکسی زد فلیپ حالا سامسونگ در حال کار روی گوشی بعدی تاشوی خود گلکسی فولد ۲ است. به‌نظر می‌رسد پس از شایعات زیادی که در مورد مشخصات و زمان معرفی این گوشی سامسونگ تاکنون شنیده‌ایم، گلکسی فولد ۲ قرار است در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ (تیر یا مرداد ۱۳۹۹) معرفی شود.

در ‌حالی‌که هنوز هیچ تاییدیه رسمی از مشخصات این گوشی منتشر نشده است، گزارش‌های جدیدی از رسانه‌های کره جنوبی حاکی از آن است که گلکسی فولد ۲ که با کد «Champ» نیز شناخته می‌شود دارای فناوری دوربین زیر صفحه‌نمایش خواهد بود.

اگر این شایعه حقیقت داشته باشد گلکسی فولد ۲ اولین گوشی هوشمند سامسونگ خواهد بود که از این فناوری استفاده می‌کند. غول کره‌ای چند سالی است که در حال کار روی قرار دادن دوربین زیر صفحه‌نمایش است تا برای همیشه از دردسرهای طراحی انواع شکاف و حفره خلاصی یابد و بتواند تجربه‌ی یک رابط کاربری با استفاده از تمام سطح صفحه‌نمایش را به کاربر ارائه دهد.

Samsung Galaxy Fold 2

گلکسی فولد ۲

برخلاف شرکت‌های چینی مانند شیائومی و اوپو که گوشی‌های خود با این فناوری را قبلا معرفی کرده‌اند، سامسونگ تابه‌حال تنها در مورد کار روی آن صحبت می‌کرد و این اتفاق می‌تواند پیشرفت بزرگی برای این شرکت باشد. البته اوپو و شیائومی هنوز گوشی‌های خود را با این فناوری به بازار عرضه نکرده‌اند و برندهایی مانند آنر و وان پلاس هم درحال کار برای دستیابی به این فناوری هستند.

سامسونگ به‌تازگی جدیدترین گوشی تاشوی خود، گلکسی زد فلیپ را معرفی کرده است که برخلاف گلکسی فولد ۲ دارای لولای تاشوی افقی است. این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۶/۷ اینچی است که از فناوری پوشش شیشه‌ی بسیار نارک (UTG) استفاده می‌کند و در محل دوربین سلفی دارای فرورفتگی است.

گلکسی زد فلیپ در سه حالت قابلیت استفاده دارد؛ حالت اول که در آن گوشی بسته است و اطلاعات به کاربر توسط یک صفحه‌ نمایش ۱/۱ اینچی Super AMOLED که در پشت گوشی قرار دارد نمایش داده می‌شود. حالت دوم هنگامی‌که گوشی کاملا باز است و کاربر می‌تواند در حالت معمولی (مانند یک گوشی عادی) از تلفن هوشمند خود استفاده کند و درنهایت حالت سدوم که سامسونگ به آن Flex Mode می‌گوید. در این حالت کاربر می‌تواند زاویه باز بودن صفحه‌ی نمایش را مانند یک لپ‌تاپ به دلخواه خود انتخاب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات