نمایش اولین دوربین های سلفی زیر نمایشگر توسط اوپو و شیائومی

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس ویدئوهای منتشر شده در ویبو و توییتر، دو شرکت چینی اوپو و شیائومی موفق‌شده‌اند به فناوری قراردادن دوربین زیر نمایشگر گوشی دست پیدا کنند.
تبلیغات

می‌دانیم که شرکت‌های مختلف در تلاش برای عرضه‌ی گوشی‌هایی با نمایشگرهای تمام‌صفحه، به راهکارهای مختلفی اعم از به‌کارگیری قطعات مکانیکی و استفاده از نمایشگرهای ثانویه در قسمت پشت گوشی متوصل شده‌اند؛ اما دستیابی به فناوری لازم برای قرار دادن گوشی زیر نمایشگر اصلی گوشی، می‌تواند نیاز به استفاده از قطعات مکانیکی و نمایشگرهای ثانویه را برطرف کند.

حال اوپو با انتشار ویدئویی در حساب توئیتر خود، پیش‌نمونه‌ای از اولین گوشی مجهز به دوربین زیر نمایشگر را به‌نمایش گذاشته است. هرچند جزئیاتی در رابطه با این پیش‌نمونه منتشر نشده است؛‌ اما در این ویدئو گوشی هوشمندی را می‌بینیم که فاقد هرگونه بریدگی نمایشگر یا قطعات مکانیکی است ولی می‌تواند تصویری از صحنه‌ی مقابل را نشان دهد.

در ویدئو منتشر شده، شخصی به‌عمد انگشت خود را روی قسمتی که دوربین زیر آن تعبیه شده است قرار می‌دهد تا بهتر مشخص شود که دوربین در کدام قسمت پنهان شده است. البته پیش از انتشار در توئیتر، این ویدئو توسط معاون اوپو، برایان شن، در شبکه‌ی اجتماعی ویبو نیز به‌نمایش گذاشته شده بود. وی در رابطه با این فناوری جدید گفته است:

در این مرحله، دوربین‌های تعبیه شده زیر نمایشگر به‌سختی می‌توانند نتایجی مشابه دوربین‌های عادی ارائه کنند و قطعا با مقداری کاهش کیفیت روبه‌رو خواهیم بود؛ اما هیج فناوری از ابتدا بی‌نقص نبوده است.

این اولین‌بار نیست که اوپو در ارائه‌ی یک فناوری جدید پیش‌گام می‌شود؛ در گذشته نیز شاهد معرفی فناوری‌هایی نظیر فناوری شارژ سریع VOOC و لنزهای زوم پریسکوپی توسط اوپو بوده‌ایم که امروزه در محصولات موجود در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما شاید جالب‌ترین نکته این باشد که رقیب هموطن اوپو، شیائومی نیز بیکار نماند و تنها چند ساعت بعد، ویدئویی را از گوشی پیش‌نمونه‌ی خود با دوربین تعبیه شده زیر نمایشگر در ویبو منتشر کرد. در این ویدئو که بعدا در توئیتر نیز منتشر شد، نمونه‌ای از گوشی می ۹ را می‌بینیم که فاقد هرگونه بریدگی نمایشگر است و دوربین جلوی آن زیر نمایشگر OLED پنهان شده است.

هرچند جزئیاتی از نحوه‌ی عملکرد دوربین‌های زیر نمایشگر توسط شیائومی منتشر نشده است؛ اما وب‌سایت The Phone Talks به این مسئله اشاره کرده است که اخیرا شیائومی پتنتی را در رابطه با دوربین‌های پنهان شده زیر نمایشگر ثبت کرده است. براساس این پتنت، از دو بخش نمایشگر که به‌صورت تناوبی فعال می‌شوند برای دستیابی به توانایی پنهان‌سازی دوربین زیر نمایشگر استفاده می‌شود.

گوشی نمایش داده شده توسط شیائومی شباهت زیادی به یک نمونه‌ی نهایی دارد؛ اما مشخص نیست که چنین محصولاتی در چه زمانی به بازار وارد می‌شوند. نباید فراموش کنیم که حدودا دو ماه پیش نیز ویدئویی از گوشی تاشدنی شیائومی منتشر شده‌بود و تاکنون جزئیات بیشتری از این محصول منتشر نشده است.

قیمت گوشی‌های موبایل، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات