شیائومی: تعبیه دوربین زیر نمایشگر سال‌ها طول خواهد کشید

یک‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی ضمن اشاره‌ به مشکلات تولید گوشی‌هایی با دوربین زیر نمایشگر، احتمال ارائه‌ی زودهنگام این فناوری را رد کرد.
تبلیغات

براساس روند جاری در استفاده‌ از طراحی تمام‌صفحه در گوشی‌های هوشمند جدید، راهکارهای بسیاری برای خلاص‌شدن از شرّ دوربین سلفی یا پنهان‌کردن آن مطرح شده است. دوربین‌های پاپ‌آپ مکانیکی، روزنه‌ی مخصوص دوربین روی نمایشگر، انواع بریدگی‌های صفحه‌‌نمایش و ناچ‌ها، گام‌های برداشته‌شده در این مسیر هستند و بسیاری اعتقاد دارند تعبیه‌ی دوربین زیر نمایشگر راه‌حل نهایی و بهترین راهکار خواهد بود. بااین‌حال بنابر اظهارات معاون ارشد شیائومی، شوربختانه به این زودی‌ها چنین امری محقق نخواهد شد؛ زیرا هنوز مشکلات بزرگی درزمینه‌ی فناوری وجود دارد که باید برآن‌ها فائق آمد.

معاون ارشد شیائومی، لو وِیبینگ می‌گوید تمامی صنعت گوشی‌های هوشمند به‌سختی مشغول کار روی راه‌حلی برای تعبیه‌ی دوربین زیر صفحه‌‌نمایش است؛ بااین‌حال، شیائومی پیش‌نمونه‌ای از دستگاهی را در سال ۲۰۱۹ نمایش داد که دوربین آن زیر نمایشگر تعبیه شده بود. دو نکته در‌باره‌ی این فناوری باید در نظر گرفته شود:

۱. تراکم پیکسل‌ها در نمایشگرهای امروزی بسیار بزرگ‌تر از آنی است که بتوان دوربینی را زیر صفحه‌نمایش تعبیه کرد؛ زیرا باعث مسدودشدن بیش‌از‌حد روشنایی می‌شود. درواقع، تراکم پیکسلی نقش مهمی در عبور نور دوربین ایفا می‌کند؛

۲. انتقال نور در دوربین‌هایی که درحال‌حاضر زیر صفحه‌نمایش تعبیه می‌شوند، بسیار کم است و چنین مشکلی همراه‌با تراکم پیکسلی زیاد باعث می‌شود نور بسیار ناچیزی به حسگر تصویر برسد؛ ازاین‌رو، کیفیت تصویر بسیار کمتر از آن‌ چیزی است که دوربین‌های معمولی ارائه می‌دهند. محققان هنوز در جست‌و‌جوی راهی برای دستیابی به رزولوشن زیاد بدون مواجهه با مشکل انتقال نور دوربین هستند.

بگذارید واقع‌بین باشیم: هیچ‌کس گوشی هوشمندی با رزولوشن ضعیف را برای تجربه‌ی دوربین سلفی زیر نمایشگر نمی‌خرد. در‌مجموع، لو وِیبینگ می‌گوید کاربران نباید منتظر عرضه‌ی زودهنگام این فناوری باشند و احتمالا باید اندکی بیشتر صبر کنند تا این محصول دردسترس مصرف‌کننده‌ی نهایی قرار گیرد. با اینکه او زمانی برای عرضه‌ی این فناوری مشخص نکرد، خاطرنشان کرد حداقل چند سال تا عرضه‌ی این فناوری زمان باقی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات