حالت Split Screen گلکسی زد فلیپ در انحصار این گوشی نخواهد بود

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت ویژه‌ی گلکسی زد فلیپ که از آن با نام حالت فلکس یاد می‌شود و نمایشگر را به دو بخش چهار اینچی تقسیم می‌کند، در آینده برای گوشی‌سازان دیگر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

گوشی تاشدنی جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ ( Galaxy Z Flip) که زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد، از قابلیت جدید و جالبی بهره‌مند است که به لطف آن می‌توان نمایشگر اصلی بزرگ گوشی را به دو نمایشگر کوچک‌تر تقسیم کرد. درواقع با بهره‌گیری از این قابلیت، نمایشگر دستگاه به دو نیمه‌ی بالایی و پایینی تقسیم می‌شود. گوگل به‌تازگی در گفت‌‌وگو با رسانه‌ی ورج اعلام کرده است که قابلیت یادشده در انحصار گوشی گلکسی Z فلیپ نخواهد ماند و دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز خواهند توانست از آن در محصولات‌شان استفاده کنند.

قابلیت موردبحث که سامسونگ از آن با نام حالت فلکس (Flex Mode) یاد می‌کند، می‌تواند نمایشگر بزرگ بخش جلویی گوشی را به دو نمایشگر چهار اینچ تقسیم کند؛ دو نمایشگر یادشده توانایی این را دارند که هنگامی که در حال استفاده از اپلیکیشنی خاص هستید، دو محتوای جداگانه را به‌نمایش بگذارند. در مثال داده‌شده توسط سامسونگ، کاربر می‌تواند در یکی از نمایشگرهای چهار اینچ به تماشای ویدئویی در یوتیوب بپردازد و در نمایشگر دیگر در حال جست‌وجو در بین ویدئوهای یوتیوب یا خواندن نظرات زیر ویدئوها باشد. 

فردی به‌نمایندگی از رسانه‌ی ورج که شانس کار با این قابلیت را پیدا کرده است می‌گوید امکان استفاده از آن با اپلیکیشن گوگل دوئو (Google Duo) برای انجام تماس ویدئویی وجود دارد؛ این فرد می‌گوید هنگام تقسیم نمایشگر به دو بخش، در بخش بالایی شاهد تماس ویدئویی بوده و در بخش پایینی گزینه‌های مختلف مربوط به کنترل تماس را مشاهده کرده است. سامسونگ می‌گوید برای طراحی و پیاده‌سازی حالت فلکس در گوشی گلکسی زد فلیپ، همکاری نزدیکی با گوگل داشته است. گوگل نیز می‌گوید حالت فلکس قرار است به‌زودی در اختیار دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار گیرد.

در دسترس قرار گرفتن حالت فلکس برای دیگر گوشی‌های هوشمند، خبر خوبی به‌شمار می‌آید؛ زیرا این قابلیت، مزایای متعددی برای گوشی‌های هوشمندی که دارای فرم فاکتور تاشو هستند به‌همراه خواهد داشت و تجربه‌ی کار با آن‌ها را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. البته حالت فلکس، قابلیتی کاملا جدید به‌شمار نمی‌آید. پیش‌تر دیده بودیم که نینتندو توانسته بود در شماری از بازی‌های کنسول‌های Nintendo DS و Nintendo 3DS محتوای به‌نمایش‌درآمده را بین دو نمایشگر مختلف تقسیم کند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات