خط تولید آیفون ۱۲ می‌تواند باعث پیشرفت بسیار زیاد 5G شود

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اکنون بیش از نیمی دیگر از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار آمریکا آماده به‌روزرسانی هستند؛ به‌همین‌دلیل، اپراتورهای 5G از خط‌تولید جدید اپل بسیار راضی خواهند بود.
تبلیغات

شب گذشته، اپل گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون ۱۲ را رونمایی کرد. همه‌ی اعضای این خانواده جدید از 5G پشتیبانی می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود تا دسترسی کاربران به اینترنت بسیار پرسرعت آسان‌تر از همیشه شود. افرادی که در آمریکا زندگی‌ می‌کنند، می‌توانند با خرید این تلفن‌همراه و استفاده از اپراتورهای ارائه‌دهنده 5G تجربه جدیدی از دنیای اینترنت داشته باشند.

این شرکت دقیقا همان محصولاتی را معرفی کرد که بسیاری پیش‌بینی کرده بودند. گوشی‌های هوشمند اپل، آیفون ۱۲ مینی، آیفو ن ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس هستند که بازه قیمتی ۶۹۹ تا ۱۴۰۰ دلار را شامل می‌شوند. شاید بزرگ‌ترین اتفاق این باشد که اپل با معرفی نسخه مینی خانواده جدید خود سعی می‌کند قیمت دستگاه‌های 5G را در سطح نسبتا متوسط نگه دارد.

خانواده آیفون ۱۲

براساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده از Counter Research،‌ تاکنون بیشتر دستگاه‌های اندرویدی به‌دنبال ارائه پیشتیبانی از 5G هستند؛ اما اپل ۴۶ درصد بازار ایالات متحده آمریکا را تشکیل می‌دهد، پس مهم بود که این شرکت نیز قابلیت مذکور را ارائه دهد. سری آیفون ۱۲ اطمینان حاصل خواهد کرد دو پلتفرم پیشرو تلفن‌های هوشمند موجود در بازار به اینترنت 5G مجهز هستند. این یکی مسئله بسیار مهم در دنیای گوشی‌های هوشمند است که می‌تواند باعث ایجاد یک چرخه به‌روزرسانی (upgrade cycle) شود.

دانیل ایوز، تحلیلگر Wedbush، درباره ارتقای گوشی‌های اپل به اینترنت 5G توضیح داد:

اکنون مدتی است که افزایش تولید و تقاضای آیفون ۱۲ را شاهد هستیم و اپل و تأمین‌کنندگان آسیایی آن پیش‌بینی می‌کنند برای مدل بزرگ‌تر ۶٫۷ اینچی تقاضا بیشتر از گزینه‌های دیگر باشد. این خانواده انتظارات اپل را افزایش داده و آن‌ها این محصول را به‌طور بالقوه گزینه‌ای برای پیشرفت بسیار زیاد در دهه جاری می‌دانند. در گذشته، پیش‌بینی فروش آیفون ۱۲ 5G چیزی بین ۶۵ تا ۷۰ میلیون دستگاه بود؛ اما اکنون انتظارات اپل افزایش پیدا کرده و به بیش از ۷۵ میلیون رسیده است که احتمال می‌رود به ۸۰ میلیون نیز برسد. نکته مهم این است که براساس تخمین ما، اکنون ۳۵۰ میلیون از ۹۵۰ میلیون آیفون موجود در سراسر جهان به به‌روزرسانی احتیاج دارند و به آن نزدیک هستند. معتقدیم که این مسئله باعث می‌شود که محصولات این شرکت با یک چرخه‌ به‌روزرسانی بی‌سابقه روبه‌رو شوند.

شرکت‌های مخابراتی باید کاربران بیشتری را به بستر 5G اضافه کنند

کایل مک‌نیلی، یکی دیگر از تحلیلگران مطرح دنیای فناوری، گفته است که اپل احتمالا از کمک‌های مالی اپراتورها برای ارتقای محصولات خود به اینترنت 5G بهره‌مند می‌شود. درحال‌حاضر، شرکت‌های مخابراتی برای جذب مخاطب تخفیف نمی‌دهند؛ ولی به کاربران یارانه ارائه می‌دهند. بااین‌حال، شرکت‌های مذکور نیاز به اضافه‌کردن کاربران 5G بیشتری به بستر خود دارند تا از ظرفیت ایجادشده تا سال ۲۰۲۰ استفاده کنند.

علاوه‌بر‌این، پایه‌های اپل در کشورهای مختلف، به‌خصوص در چین، قدیمی شده و به به‌روزرسانی جدید احتیاج دارد. این واقعیت به ما می‌گوید که به‌زودی با چرخه ارتقای عظی (SuperCycle) برای محصولات این شرکت رو‌به‌رو خواهیم بود. یکی از نظرسنجی‌ها نشان داده است که ۷۵ درصد از کاربران آیفون در چین از مدل‌های ۶، ۷، 6S ،7S و ۸ استفاده می‌کنند.

مک‌نیلی گفت:

با بررسی مناطق مهم برای چرخه به‌روزرسانی اپل به نکات جالبی رسیدیم. مسلما مهم‌ترین مناطق برای این شرکت آمریکا و اروپا و چین هستند که به‌ترتیب ۴۵ و ۲۳ و ۱۲ درصد به فروش خالص سال ۲۰۱۹ کمک کردند. به‌نظر ما، ازآنجاکه چند کاتالیزور وجود دارد، اکنون شرایط پیشرفت اپل بسیار مناسب است.محرک‌های رشد منطقه‌ای عبارت‌اند از:تغییر روند هزینه به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند و یارانه ارائه‌شده برای دستگاه‌های مخابراتی ایالات متحده آمریکاافزایش سود سهام اپل در مقابل هواوی در اروپا، به‌دلیل محدودیت‌های تجاری این شرکت چینی در ایالات متحده آمریکاداده‌های نظرسنجی اخیر چین که نشان‌دهنده سود سهام اپل در آینده‌ای نزدیک است

همه شواهد موجود در دنیای گوشی‌ های هوشمند به ما از شرایط بسیار خوب اپل برای جهش بسیار خوب خبر می‌دهند. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره این مسئله چیست؟ آیا پس از عرضه خانواده آیفون ۱۲ شاهد یک چرخه به‌روزرسانی عظیم در 5G و محصولات اپل خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات