فیسبوک تبلیغات ضد واکسن را مسدود می‌کند

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
از روز سه‌شنبه فیسبوک سیاست جدیدی در پیش گرفته است که به‌واسطه آن، تبلیغات ضد واکسیناسیون را مسدود می‌کند.
تبلیغات

الان در فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا هستیم و به‌نظر می‌رسد که فعالیت گروهای ضد واکسن در فیسبوک زیاد شده است؛ همان گروه‌هایی که درباره واکسن ویروس کرونا هم اعتراض می‌کنند. چنین گروه‌هایی باعث شده‌اند فیسبوک به آن‌ها واکنش نشان دهد و تبلیغات مربوط به فعالیت‌های ضد واکسن را مسدود می‌کند.

فیسبوک در این باره گفت:

هدف ما این است که پیام واکسیناسیون و مقامت در برابر بیماری‌ها به گوش مردم برسد. تبلیغات ضد واکسیناسیون مردم را گمراه می‌کند و این موضوع می‌تواند روی سلامت جامعه تأثیر زیادی بگذارد. ما چنین تبلیغاتی را در پلتفرم خود نمی‌خواهیم.

در حال ‌حاضر چندین گروه ضد واکسن در فیسبوک فعالیت می‌کنند. فیسبوک گفته است که در طول روزهای آینده سیاست‌های جدید خود را به این گروه‌ها اعلام خواهد کرد. فعالیت‌های این گروه‌ها به‌واسطه قوانین جدید فیسبوک ممنوع خواهد بود. از طرف دیگر فیسبوک تبلیغاتی که مردم را به واکسن زدن تشویق کند، راه‌اندازی کرده است.

شرکت فیسبوک در طول چند هفته گذشته تغییرات زیادی در سیاست‌های خود به وجود آورده است. همین چند روز پیش گروه‌های ضد هولوکاست را مسدود کرد و از ماه پیش هم تبلیغات سیاسی برای انتخاب امریکا را ممنوع کرده بود.

این قوانین در شرایطی که ویروس کرونا هر روز جان افراد زیادی را می‌گیرد، ادامه پیدا می‌کند؛ از طرف دیگر باور مردم به تولید واکسن کرونا کاهش پیدا کرده است. آمار نشان می‌دهد که تنها نزدیک به ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها به استفاده از واکسن اقدام می‌کنند. فیسبوک امیدوار است با افزایش آگاهی مردم بتواند درصد افرادی که از واکسن استفاده می‌کنند افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات