Plugable از داک TBT3-UDZ مجهز به تاندربولت 3 و USB-C رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
مطالعه 4 دقیقه
Plugable از شرکت‌های حاضر در CES 2020 بوده که با جدیدترین محصول خود در دسته‌ی داک‌های سخت‌افزاری به لاس‌وگاس آمده است.
تبلیغات

شرکت Plugable در CES 2020 با سه محصول جدید حضور یافته است. مهم‌ترین محصول این شرکت را می‌توان داک TBT3-UDZ دانست که از منبع تغذیه‌ی ۱۰۰ واتی بهره می‌برد. اگرچه محصول جدید Plugable اولین داک استیشن مجهز به Titan Ridge نیست و قبلا نمونه‌هایی همچون TB3CK2DP و داک گیمینگ FireCuda از سیگیت را در بازار دیده‌ایم، برخی قابلیت‌های در محصول جدید، آن را از رقبا متمایز می‌کند. استفاده از Titan Ridge به داک Plugable امکان می‌دهد تا قابلیت‌های تاندربولت ۳ و USB-C را به‌صورت هم‌زمان ارائه کند.

داک TBT3-YDZ با اتصال به پورت‌های میزبان USB-C، دو خروجی نمایشگر 4Kp30 ارائه می‌کند. البته پورت‌های میزبان باید مجهز به حالت دیسپلی پورت باشند. درصورت استفاده از حالت تاندربولت ۳، می‌توان از دو خروجی دیسپلی پورت ۱/۴ استفاده کرد. فراموش نکنید که درصورت استفاده از پورت USB-C محدود به انتقال داده،‌ نمی‌توان هیچ نمایشگری را به داک مذکور متصل کرد.

داک جدید شرکت Plugable مجهز به منبع تغذیه‌ی ۱۰۰ واتی است که در میان محصولات شرکت در دسته‌ی تاندربولت ۳، قوی‌ترین محسوب می‌شود. Plugable ادعا می‌کند که داک جدید به‌راحتی با شارژرهای ۹۶ واتی همچون نمونه‌های موجود با مک‌بوک پرو، هماهنگ می‌شود. یک شارژر ۱۷۰ واتی همراه‌با این داک عرضه می‌شود. در ادامه به پورت‌های موجود در داک TBT3-YDZ اشاره می‌کنیم:

داک استیشن Plugable
  • دو خروجی نمایشگر (HDMI یا DisplayPort1) و (HDMI2 یا DisplayPort 2)
  • یک پورت ارتباطی تاندربولت ۳ با تأمین برق ۱۰۰ وات
  • یک پورت RJ-45 1Gbps
  • پنج پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A - 5Gbps
  • یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A - 10Gbps
  • یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A - 10Gbps با قابلیت شارژ BC 1.2 و ظرفیت ۷۵ وات
  • درگاه microSDXC
  • درگاه SDXC
  • ورودی/خروجی TRRS برای هدفون و میکروفون

داک TBT3-YDZ از فصل دوم سال جاری با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

تبدیل DisplayPort به HDMI

محصولات جدید Plugable در فصل دوم سال جاری به بازار عرضه می‌شوند

Plugable علاوه بر داک فوق، از یک آداپتور تبدیل USB-C DisplayPort به Dual HDMI 2.0 رونمایی کرد. آداپتور ارتباطی به کاربران سیستم‌هایی همچون سرفیس لپ‌تاپ ۳ یا سرفیس پرو ۷ امکان می‌دهد تا بدون نیاز به آداپتور DisplayLink، دو خروجی نمایشگر 4Kp60 داشته باشند. آداپتور مذکور از سرعت انتقال داده‌ی ۲۵/۵ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند که بیش از سرعت ۱۸ گیگابیت‌برثانیه‌ای موردنیاز برای HDMI 2.0 است. درنتیجه کاربران با استفاده از تنها یک کابل، دو نمایشگر با رزولوشن بالاتر خواهند داشت. آداپتور مذکور نیز در فصل دوم سال جاری با قیمت ۴۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

آداپتور تبدیلی Plugable برای ارائه‌ی بهترین کیفیت در دو نمایشگر، نیازمند پشتیبانی از MST در پورت میزبان دیسپلی‌پورت ۱/۴ است.

آداپتور اترنت

Plugable علاوه بر محصولات بالا از آداپتور اترنت مبتنی بر Realtek RTL8156 با سرعت انتقال داده‌ی ۲/۵ گیگابیت‌برثانیه رونمایی کرد. آداپتور مذکور در پورت میزبان به پورت USB 3.0 نیاز دارد که می‌توان از نمونه‌های Type-C یا Type-A در آن استفاده کرد. پورت اترنت نیز به‌صورت خودکار اتصال را به ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه، یک گیگابیت‌برثانیه یا ۲/۵ گیگابیت‌برثانیه (برابر با 802.3bz) می‌رساند. شرکت سازنده، هماهنگی آداپتور مذکور را با پلتفرم‌های متعدد همچون ویندوز و مک‌ و لینوکس با کرنل بالاتر از ۳/۲ تأیید می‌کند.

آداپتورهای اترنت NBASE-T USB امروز از محصولات محبوب در بازار سخت‌افزار محسوب می‌شوند. از میان آن‌ها می‌توان به محصولاتی از Startech، TRENDnet، Asustor، Cable Creation و QNAP اشاره کرد که با قیمت‌های متنوع از حدود ۲۰ تا بیش از ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسند. نسخه‌ی ساخت Plugable با ارائه‌ی آداپتور اضافه‌ی USB-A به USB-C خود را از رقبا متمایز می‌کند. این محصول در فصل دوم سال جاری با قیمت ۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات