کارت کپچراکسترنال Elgato با قابلیت استریم ویدئوی 4K HDR معرفی شد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Elgato در نمایشگاه CES از کارت کپچر اکسترنال جدید رونمایی کرد که امکان استریم ویدئو با کیفیت 4K HDR را به کاربر می‌دهد.
تبلیغات

کارت کپچر جدید Elgato به‌نام +4K 60 S معرفی شد که امکان ضبط و استریم ویدئو از بازی را با بالاترین کیفیت فراهم می‌کند. کاربران با استفاده از این کارت اکسترنال می‌توانند ویدئو‌هایی با کیفیت 4K HDR 60 fps را از انواع دستگاه‌ها همچون پلی‌استیشن ۴،‌ ایکس‌باکس وان و کامپیوتر شخصی استریم کنند. محصول جدید الگاتو توانایی ضبط ویدئو روی کارت حافظه‌ی SD را دارد. همچنین می‌توان با استفاده از اتصال USB 3.0 آن را به کامپیوتر شخصی متصل کرده و بازی را به‌صورت زنده استریم کرد. از قابلیت‌های دیگر کارت جدید الگاتو می‌توان به قابلیت اتصال مستقیم به هارد درایو اشاره کرد که از قدرت پردازشی خود کارت استفاده می‌کند و درنتیجه تأثیری روی عملکرد بازی نخواهد داشت. دستگاه مذکور که توسط شرکت مادر یعنی Crosair در CES 2020 رونمایی شد، در ماه جاری میلادی به قیمت ۳۹۹/۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

+Elgato 4K 60 S

این اولین باری نیست که شرکت تولیدکننده‌ی تجهیزات سخت‌افزاری استریم زیرمجموعه‌ی Crosair، دستگاهی با قابلیت ضبط بازی با کیفیت 4K 60fps تولید می‌کند. البته تاکنون برای ضبط تصویر با حداکثر رزولوشن و نرخ فریم، باید از کارت‌های داخلی همچون 4K60 Pro استفاده می‌کردید که در داخل کامپیوتر شخصی نصب می‌شد و یکی از درگاه‌های PCIe را اشغال می‌کرد. کارت‌های کپچر اکسترنال عموما کارایی آسان‌تری دارند و با اتصال‌های ساده‌ی HDMI و USB به دستگاه مبدأ متصل می‌شوند. کارت‌های اکسترنال قبلی الگاتو، حداکثر توانایی ضبط تصویر با کیفیت 1080p 60 fps یا 4K 30 fps را داشتند.

همان‌طور که گفته شد کاربر با استفاده از کارت اکسترنال جدید می‌تواند محتوای ویدئویی خود را روی کارت حافظه‌ی SD ضبط کند، با اتصال دستگاه به یک کامپیوتر شخصی، کارایی بیشتری از آن استخراج می‌شود. به‌عنوان مثال علاوه بر امکان استریم زنده، کاربر به قابلیت‌های نرم‌افزاری الگاتو همچون Flashback Recording هم دست‌رسی پیدا می‌کند. قابلیت مذکور این امکان را فراهم می‌کند که پس از رخ دادن اتفاقی جذاب در بازی، با بازگشت تصویر آن را ضبط کرد. از قابلیت‌های نرم‌افزاری دیگر می‌توان Live Commentary را نام برد که امکان ضبط صدا به‌صورت یک فایل جداگانه را در کنار تصویر بازی فراهم می‌کند.

+Elgato 4K 60 S

کارت ویدئوی +Elgato 4K 60 S شاید یکی از اولین کارت‌های اکسترنال با قابلیت ضبط 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه باشد، اما قطعا از طرف بازیگرانی همچون AverMedia رقابت شدیدی را تحمل خواهد کرد. شرکت مذکور، به‌تازگی از کارت اکسترنال اختصاصی با قابلیت‌های مشابه رونمایی کرد.

Elgato Key Light Air

الگاتو علاوه بر کارت ویدئوی اکسترنال، از نسخه‌ی جدید سیستم نورپردازی LED خود موسوم به Key Light Air با قیمت ۱۲۹/۹۹ دلار رونمایی کرد که امکان نورپردازی عالی را به استریمرها می‌دهد. شرکت مادر، Crosair، در نمایشگاه CES محصولات دیگری را نیز مخصوص گیمرها معرفی می‌کند. از میان آن‌ها می‌توان کیبورد مکانیکی ۱۹۹/۹۹ دلاری K95 Platinum RG‌B XT را نام برد که با کلیدهای اختصاصی ماکرو، به نرم‌افزار Stream Deck الگاتو متصل می‌شود. درنهایت، Crosair از خنک‌کننده‌ی پردازنده‌ی ۹۹/۹۹ دلاری موسوم به A500 رونمایی کرد که اولین محصول شرکت در این دسته در پنج سال گذشته محسوب می‌شود. محصولات جدید شرکت تا پایان ماه جاری به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات