لنوو اطلاعات بیشتری از لپ تاپ تاشدنی Thinkpad X1 Fold منتشر کرد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
مطالعه 6 دقیقه
لنوو چندی پیش اولین لپ‌تاپ تاشدنی خود را به‌نام Thinkpad X1 Fold معرفی کرد و اکنون اطلاعات دقیق‌تری از آن در اختیار کاربران قرار داده است.
تبلیغات

لنوو در نمایشگاه CES اطلاعات دقیق و جزئی را درباره‌ی لپ‌تاپ تاشدنی خود موسوم به Thinkpad X1 Fold منتشر کرد که در ماه مه سال گذشته معرفی شده بود. Thinkpad X1 Fold را می‌توان اولین کامپیوتر شخصی کاربری با نمایشگر OLED تاشدنی دانست. شرکت سازنده ادعا می‌کند لپ‌تاپ تاشدنی جدید تجربه‌ی قدرتمندی را به کاربر ارائه خواهد کرد که شباهت زیادی هم به تجربه‌ی موبایل دارد. تبدیل شدن لپ‌تاپ تاشدنی لنوو از فرم فاکتور کوچک به لپ‌تاپی با نمایشگر ۱۳/۳ اینچی، ترکیبی از حمل‌ونقل آسان را با کاربری‌های پردازشی قوی ارائه می‌کند.

لپ تاپ لنوو Thinkpad X1 Fold

مواد اولیه‌ی استفاده‌شده در لپ‌تاپ لنوو Thinkpad X1 Fold از جنس آلیاژ‌های سبک هستند و پوششی چرمی، دوام کامپیوتر جدید چینی‌ها را تضمین می‌کند. لنوو می‌گوید لپ‌تاپ تاشدنی جدید، دوام و قدرتی را ارائه‌ می‌کند که همه‌ی کاربران از سری تینک‌پد انتظار دارند. لپ‌تاپ مذکور با همکاری اینتل ساخته شد و از پردازنده‌های سری Core این شرکت مجهز به Hybrid Technology بهره می‌برد. Thinkpad X1 Fold در میانه‌ی سال جاری میلادی با ویندوز ۱۰ به بازار عرضه می‌شود. به‌علاوه نسخه‌های مجهز به Windows 10X نیز در آینده و با هدف بهره‌مندی حداکثری از کارایی لپ‌تاپ تاشدنی عرضه خواهد شد. درنهایت اتصال 5G نیز از قابلیت‌های حرفه‌ای لپ‌تاپ جدید لنوو محسوب می‌شود که اتصال دائمی را برای کاربر به‌همراه خواهد داشت.

فرم فاکتور و الگوی طراحی کتابی، عمری چند هزار ساله دارد. شباهت این فرم فاکتور به کامپیوتر شخصی تاشدنی نیز به‌خوبی قابل درک است. تحقیقات تجربه‌ی کاربری نشان می‌دهد مصرف‌کننده‌هایی که مدام بین گوشی هوشمند و تبلت و لپ‌تاپ تغییر ابزار می‌دهند، به‌دنبال تجربه‌ای جدید با ظرفیت‌ها و مزیت‌های متفاوت هستند. Thinkpad X1 Fold خود را محصولی پیش‌گام می‌داند که ترکیبی از تجربه‌های گوناگون را بدون کاهش کارایی یا ابعاد نمایشگر، به کاربر عرضه می‌کند. شرکت سازنده توسعه‌های نرم‌افزای مناسب را نیز در سیستم‌عامل محصول جدید خود پیاده‌سازی کرده است تا تغییر حالت بین بخش‌های گوناگون و بهره‌مندی از برترین کاربردها، برای مصرف‌کننده ممکن شود.

لپ تاپ لنوو Thinkpad X1 Fold

لنوو X1 Fold با نمایشگر تاشدنی، تجربه کاربری چندوظیفگی را جذاب‌تر می‌کند

لپ‌تاپ Thinkpad X1 Fold در حالت باز شده، نمایشگر OLED کاملا لمسی را با ابعاد ۱۳/۳ اینچی به کاربر ارائه می‌کند که انواع کارایی‌های لمسی را با وزنی کمتر از یک کیلوگرم، ممکن می‌کند. در حالت باز شده می‌توان از پایه‌ی بدنه برای نگه داشتن لپ‌تاپ و بهره‌مندی از ظرفیت‌های نمایشگر بزرگ استفاده کرد. به‌علاوه قابلیت اتصال کیبورد بلوتوثی نیز در Thinkpad X1 Fold وجود دارد. کیبورد در زمان تاشدن لپ‌تاپ در داخل محفظه‌ی آن به‌کمک رابط آهنربایی نگه داشته و شارژ می‌شود.

نمایشگر OLED لپ‌تاپ تاشدنی لنوو، تجربه‌ی بصری مناسبی را برای کاربر ارائه می‌کند. به‌علاوه قابلیت‌های صوتی همچون Dolby Audio هم تجربه‌ی صوتی‌تصویری را بهبود می‌بخشند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به قلم هوشمند Active Pen اشاره کرد که امکان طراحی یا حتی امضای اسناد دیجیتال را برای کاربر فراهم می‌کند.

لپ تاپ لنوو Thinkpad X1 Fold

کاربران Thinkpad X1 Fold در هنگام استفاده از دستگاه با فرم شبیه به لپ‌تاپ، می‌توانند از ظرفیت‌های دو نمایشگر هم‌زمان همچون کاربردهای چندوظیفگی بهره ببرند. تصور کنید که در نمایشگر بالایی در یک ویدئو کنفرانس حضور دارید و در نمایشگر پایین، فایل‌های کاری خود را ویرایش می‌کنید. کاربری‌های مذکور در هر دو حالت افقی و عمودی دستگاه قابل استفاده هستند.

یکی از کاربری‌های عالی Thinkpad X1 Fold در محیط‌های اداری و در ترکیب با تجهیزات دیگر دیده می‌شود. با اتصال لپ‌تاپ تاشدنی لنوو به یک نمایشگر اضافی و کیبورد و ماوس اداری، می‌توان تجربه‌ای قوی از پردازش را به‌کمک Thinkpad X1 Fold Stand رقم زد.

لپ تاپ لنوو Thinkpad X1 Fold

لنوو می‌گوید فراید تحقیق و توسعه Thinkpad X1 Fold چهار سال زمان برده است. انتخاب نسبت 4x3 در نمایشگر ۱۳/۳ اینچی، یکی از چالش‌های طراحی بود که با هدف رسیدن به بهترین تجربه‌ی کاربری صورت گرفت. چالش‌های متعدد مهندسی برق و مکانیک دستگاه نیز در همکاری نزدیک لنوو با مهندسان اینتل حل شد. ال‌جی نیز شریک تجاری بخش نمایشگر بود که در همکاری با لنوو، استانداردهای جدیدی را در مسیر تکامل فناوری نمایشگرهای تاشدنی به پیش برد. از مراحل مهم طراحی و چالش‌های لنوو در ساخت Thinkpad X1 Fold می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۶ نمونه طراحی متفاوت لولا و بیش از ۲۰ مدل متفاوت بررسی شدند و درنهایت، مکانیزم مولتی‌لینک گشتاوری برای مدیریت فشار وارده در زمان تا شدن، انتخاب شد.
  • مکانیزم لولا در ترکیب با آلیاژهای سبک شامل فیبر کربن، تجربه‌ی بصری را در حالت باز بودن لپ‌تاپ، بهینه کرد.
  • نمایشگر pOLED استفاده‌شده در Thinkpad X1 Fold آزمایش‌های متعدد و شدید دوام را تجربه کرد تا شاخص‌های کاربردی مورد نظر شرکت سازنده را تأمین کند.
  • لنوو با هدف طراحی لپ‌تاپ تاشدنی با دوامی نزدیک به دیگر نمونه‌های تینک‌پد، انواع آزمایش‌های دوام را همچون چرخه‌های متعدد تا کردن، فشار قلم و موارد دیگر مورد آزمایش قرار داد.
  • لپ تاپ لنوو Thinkpad X1 Fold

    کریستین تیزمن، مدیر بخش کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های هوشمند لنوو درباره‌ی محصول جدید می‌گوید:

    ساختن اولین کامپیوتر شخصی تاشدنی جهان، چالش‌های بزرگی را به‌همراه دارد، اما لنوو آمادگی بالایی برای چالش‌ها دارد. میراث ماندگار ما در خانواده‌ی Thinkpad، پایه‌های اصلی را در طراحی پیشرفته و حرفه‌ای فراهم کرد تا پس از سال‌ها، امروز یک اثر اهنری به‌نام X1 Fold به این خانواده اضافه کنیم؛ محصولی کاملا جدید که شاید در هر دهه، یک بار شاهد آن باشیم.
    لپ تاپ لنوو Thinkpad X1 Fold

    گرگوری برایانت، معاون ارشد اجرایی اینتل و مدیر کل بخش پردازش کاربری درباره‌ی همکاری با لنوو می‌گوید:

    همکاری طولانی‌مدت ما با لنوو، مرزهای تجربه‌ی کاربری و طراحی را در دنیای کامپیوترهای شخصی گسترش می‌دهد. تعامل میان تیم‌های ما عالی بوده است و مهندسی چندمنظوره و عمیقی که در سطح پلتفرم پیاده‌سازی کردیم، نتایج بسیار زیبایی در این کامپیوتر منحصربه‌فرد تاشدنی به‌همراه داشت.

    لپ‌تاپ تاشدنی X1 Fold مجهز به ویندوز ۱۰، در میانه‌ی سال جاری میلادی با قیمت‌هایی از ۲،۴۹۹ دلار به بالا به بازار عرضه خواهد شد. نسخه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ ایکس نیز تا پایان سال عرضه می‌شوند. پایه‌ی X1 Fold Stand در نیمه‌ی دوم سال جاری عرضه می‌شود و قیمت آن نیز در زمان نزدیک به رونمایی، مشخص خواهد شد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات