خودروی مفهومی مرسدس بنز AVTR با الهام از فیلم آواتار رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
ترکیب ایده‌ها‌ی جیمز کامرون در فیلم آواتار، توسط مهندسان مرسدس بنز برای ساخت یک خودروی الکتریکی مفهومی با نام AVTR استفاده شده است.
تبلیغات

آواتار ساخته‌ی جیمز کامرون در سال ۲۰۰۹ به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این اثر، شبیه‌سازی یک جامعه‌ی متشکل از موجودات زنده متصل به طبیعت با نام پاندورا بود که تحت تأثیر ماشین‌ها قرار گرفته بودند. حدود یک دهه‌ی بعد، این شرایط منبع الهام مهندسان و طراحان مرسدس بنز واقع شده است تا خودرویی مفهومی و آینده‌نگر با نام AVTR را در نمایشگاه معرفی کنند.

Mercedes-Benz Vision Avtr Concept

کد AVTR مخفف عبارت Advanced Vehicle Transformation به‌معنی تغییرشکل پیشر‌فته خودرو است که البته به‌نام فیلم آواتار نیز اشاره دارد. هدف از تولید این مدل، رسیدن به محصولی است که مثل یک اورگانیسم زنده رفتار کند و رابط اتصال سرنشین با محیط بیرون شود. مرسدس بنز AVTR فاقد فرمان و کلیدهای معمول در خودروهای امروزی است. از طریق دست کاربر روی کنسول میانی، ارتباط ذهنی با خودرو فراهم می‌شود و می‌توان امکانات مختلف را کنترل کرد. ترکیب رنگ و نورپردازی فضای داخلی، حالتی شبیه به سیاره‌ی خیالی پاندرورا فراهم می‌کند. حتی صندلی‌ها نیز تداعی‌کننده‌ی محل خواب ساکنان پاندورا و مشابه برگ درختان به‌نظر می‌رسد. بسیاری از اجزاء مثل چرم صندلی‌ها حاصل از مواد بازیافتی است و دیگر مواد به‌کاررفته در داشبورد و کف کابین AVTR نیز کاملا طبیعی هستند.

Mercedes-Benz Vision Avtr Concept

طراحی نمای بیرونی AVTR، یک خودروی اسپرت ۴‌در با ارتفاع بسیار پایین را نشان می‌دهد. در انتهای سقف و نزدیک پشت خودرو، ۳۳ بالچه‌ی کوچک وجود دارند تا حالتی شبیه به تنفس یک موجود زنده را تداعی کنند. این ادوات، قابلیت تغییر زاویه دارند و آیرودینامیک AVTR را در شرایط مختلف بهبود می‌دهند. برای چرخ‌ها نیز نورپردازی ویژه طراحی شده است تا علاوه‌بر درخشندگی، حس تنه‌ی درخت را به بیننده منتقل کنند.

Mercedes-Benz Vision Avtr Concept

خودروی مفهومی مرسدس بنز ویژن AVTR، از باتری‌های قابل بازیافت با ظرفیت ۱۱۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند تا انرژی لازم برای رانندگی در مسافتی به‌میزان ۷۰۰ کیلومتر داشته باشد. این محصول، ۴ موتور برقی روی هر چرخ دارد که مجموع قدرت ۴۷۰ اسب‌بخار تولید می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات