Alienware طرح مفهومی UFO را معرفی کرد؛ کامپیوتر ویندوزی در ابعاد نینتندو سوییچ

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
دل با معرفی نمونه‌ی مفهومی Alienware UFO در نمایشگاه CES 2020، فصل جدیدی از رایانه‌های گیمینگ را آغاز کرد. این دستگاه یک رایانه‌ی کامل با ویندوز ۱۰ و در ابعاد نینتندو سوئیچ است.
تبلیغات

ایلین‌ور (Alienware) به‌خاطر لپ‌تاپ‌های گیمینگ و سیستم‌های دسکتاپ از پیش آماده‌شده‌‌اش شناخته می‌شود؛ اما در CES 2020 این شرکت نمونه‌ی اولیه‌ی جدیدی با نام Concept UFO را به نمایش گذاشت. دستگاه جدید یک کامپیوتر گیمینگ کامل مجهز به ویندوز ۱۰ است که در فرمی بسیار مشابه با کنسول بازی نینتندو سوئیچ ساخته شده و با کنترلر‌های جداشونده و یک داک برای اتصال به تلویزیون یا مانیتور تکمیل می‌شود.

نمونه‌ی مفهومی UFO از چهار قطعه تشکیل شده است؛ یک واحد اصلی «head» وجود دارد که صفحه‌نمایشی ۸ اینچی با رزولوشن 1200pروی آن قرار گرفته است و باتری و تمام سخت‌افزارهای پردازشی و گرافیکی را در برمی‌گیرد. دو کنترلر نیز وجود دارد که ازطریق سیستم ریلی مغناطیسی به بخش اصلی متصل می‌شوند. در آخر نیز واحد «hub» قرار دارد که شبیه به گریپ کنترلر Joy-Con نینتندو است و به کاربر اجازه می‌دهد تا هر نیمه‌ی کنترلر را به یک کنترلر مجزا برای بازی با واحد اصلی یا مانیتوری که به آن متصل شده (و مانند نینتندو سوئیچ دارای یک پایه‌ی نگهدارنده‌ی داخلی است) ترکیب کند.

ایلین ور Concept UFO

درگاه‌های USB-C در دو قسمت بالا و پایین UFO قرار دارند که می‌توان از آن‌ها برای شارژ دستگاه و اتصال آن به مانیتور خارجی استفاده کرد. باتوجه‌به اینکه UFO از ویندوز 10 استاندارد استفاده می‌کند، می‌توان از درگاه‌های موجود برای اتصال ماوس و صفحه‌کلید جهت استفاده به‌عنوان رایانه‌ی معمولی استفاده کرد.

ایلین ور Concept UFO

UFO اندکی کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد که اگرچه این میزان سه برابر بیشتر از وزن سوئیچ است، به‌اندازه‌ی کافی راحت است که بتوان در مدت زمان کوتاه آن را در دست نگه داشت. همه چیز به دیگر دستگاه‌های ایلین‌ور شباهت دارد؛ استفاده از پلاستیک سفید، تأکید روی طراحی شش‌ضلعی و استفاده از زوایای تیز در همه‌جا دیده می‌شود.

ایلین ور Concept UFO

نمونه‌ی اولیه‌ای که از آن استفاده شده به‌طرز شگفت‌انگیزی کاربردی است؛ می‌توان به‌راحتی دموهای مختلف بازی‌هایی مثل راکت لیگ، F1 ۲۰۱۹ و مورتال کامبت ۱۱ را روی آن اجرا کرد. بدیهی است که این بازی‌ها از نظر گرافیکی بهترین نیستند؛ اما گیم‌پلی، روان و بدون تأخیر است و به‌مراتب بهتر از کنسول سوئیچ به‌نظر می‌رسد.

ایلین ور Concept UFO

نمونه‌ی مفهومی UFO از یک لانچر سفارشی ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند؛ اما نرم‌افزار اصلی هنوز همان ویندوز استاندارد است. قیمت دستگاه که درحال‌حاضر مشخص نیست، ممکن است زیاد یا کم باشد. به‌گفته‌ی دل، UFO قرار است قیمتی رقابتی داشته باشد؛ اما نسبت به قیمت ۳۰۰ دلاری سوئیچ و سوئیچ لایت ۲۰۰ دلاری، این رایانه‌ی گیمینگ عجیب نبردی دشوار در پیش خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات