دوربین نیکون D780 معرفی شد، ترکیبی از سرعت و قدرت در غول DSLR

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
مطالعه 8 دقیقه
نیکون در نمایشگاه CES 2020 از جدیدترین عضو خانواده‌ی دوربین‌های DSLR رونمایی کرد که یک ارتقاء کامل نسبت به نسخه‌های قبلی محسوب می‌شود.
تبلیغات

نیکون در نمایشگاه CES 2020 حضور دارد و از جدیدترین محصولات خود در خانواده‌ی دوربین رونمایی می‌کند. جدیدترین محصول شرکت ژاپنی در خانواده‌‌ی DSLR موسوم به D780 معرفی شد که در همان فرمت کنونی FX فعالیت می‌کند و یک ارتقاء همه‌جانبه نسبت به نسخه‌ی مشهور و محبوب D750، محبوب‌ترین DSLR فول‌فریم شرکت است. به‌علاوه محصول جدید از قابلیت‌های حرفه‌ای پرچم‌داران قدرتمندی همچون D850 و D5 نیز بهره می‌برد.

دوربین نیکون D780 ترکیبی از قابلیت‌های حرفه‌ای را به کاربران عاشق عکاسی ارائه می‌کند که عکس‌برداری با رزولوشن بالا و فیلم‌برداری با کیفیت 4K UHD را ممکن می‌کند. قابلیت فوکوس خودکار دقیق و سریع دوربین، بخش مهم توانایی‌های آن محسوب می‌شود. دوربین جدید برند ژاپنی،‌ از طراحی و بدنه‌ی بادوام شبیه به نسل قبلی استفاده می‌کند، اما در بخش پردازنده،‌شاهد به‌کارگیری نسل جدید موسوم EXPEED 6 هستیم که قدرت بیشتر پردازشی را ارائه می‌کند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به تعامل لمسی، قابلیت‌های فوکوس خودکار حرفه‌ای، قابلیت‌های متعدد فیلم‌برداری و بسیاری گزینه‌های تصویربرداری خلاقانه در داخل دوربین اشاره کرد.

دوربین جدید نیکون را می‌توان  نسخه‌ای جدید با ارزش‌ها و توانایی‌های بسیار بیشتر نسبت به دوربین محبوب D750 دانست. به‌هرحال نیکون همیشه با دوربین‌ها و لنزهای باکیفیت در جهان شناخته می‌شود. امروز با اضافه کردن سیستم بدون آینه Z و ترکیبی از مدل‌های DSLR به‌همراه لنزهای NIKKOR،‌ شاهد خانواده‌ای دقیق از برند باسابقه‌ی ژاپنی هستیم.

دوربین نیکون D780

جی واناتر، معاون ارشد اجرایی نیکون درباره‌ی محصول جدید و قابلیت‌های آن می‌گوید:

دوربین نیکون D780 تنها یک ارتقاء فناورانه‌ی حرفه‌ای نسبت به D750 نیست، بلکه از جدیدترین دستاوردهای شرکت برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری در یک دوربین فول فریم DSLR بهره می‌برد. به‌هرحال تقاضای زیادی برای نسخه‌ی جایگزین D750 وجود داشت که توانایی ارائه‌ی ترکیبی عالی از تطبیق‌پذیری، کیفیت تصویر و ارزش هزینه را داشته باشد.

کارایی فراتر از انتظار

دوربین Nikon D780 با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های شرکت و برخی قابلیت‌های مشهور سری Z، یک بنچمارک جدید را در دنیای DSLR ثبت می‌کند. قدرت و تطبیق‌پذیری دوربین جدید نیکون، آن را به ابزاری کاربردی برای انوع عکاسی از صحنه‌های ورزشی تا حتی تصاویر آسمان شب تبدیل می‌کند. طراحی ارگونومیک در کنار قابلیت‌های پیشرفته، دوربین جدید نیکون را در دستان همه‌ی عاشقان به عکاسی به ابزاری جذاب تبدیل می‌کند که برای انواع کاربردهای عکس‌برداری در انواع صحنه‌ها، مناسب خواهد بود.

عکس‌برداری با رزولوشن بالا

دوربین D780 ترکیبی متعادل از رزولوشن و حجم فایل را ارائه می‌کند. دوربین مذکور مجهز به حسگر CMOS با رزولوشن ۲۴/۵ مگاپیکسل است که از نورپردازی پس‌زمینه‌ی BSI FX-Format بهره می‌برد. ترکیب مذکور، امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالا، بازه‌ی داینامیک عالی، ترکیب رنگ کامل و توانایی تصویربرداری حرفه‌ای در نور کم را به کاربر ارائه می‌کند.

دوربین نیکون D780

قدرت پردازشی EXPEED 6

نیکون در دوربین DSLR خود از پردازنده‌ی اختصاصی EXPEED 6 بهره می‌برد که موتوری برابر با نسخه‌های حرفه‌ای Z6 و Z7 دارد. با استفاده از پردازنده‌ی جدید،‌ سرعت عالی در پردازش و بازدهی قدرتی قابل‌توجه به عکاس ارائه می‌شود. پردازنده‌ی EXPEED 6 توانایی دوربین را در تصویربرداری با نور پایین بهبود می‌بخشد و فیلم‌برداری عالی با کیفیت 4K UHD فول فریم را ممکن می‌کند.

بازه‌ی گسترده‌ی ISO

دوریبین نیکون D780 تلاش می‌کند تا تصویربرداری در نور پایین را به بهترین نحو برای کاربر فراهم کند و تمیزترین فایل‌ها با کمترین نرخ نویز در شب ثبت شوند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که کاربر صرف‌نظر از محیط تصویربرداری با نور پایین، می‌تواند از D780 برای ثبت تصاویر با حداکثر شفافیت بهره ببرد. بازه‌ی ISO در این دوربین نسبت به نسخه‌‌ی قبلی بهینه‌سازی شده است تا ۵۱،۲۰۰ را پشتیبانی می‌کند که قابل افزایش تا ۲۰۴،۸۰۰ خواهد بود.

دوربین نیکون D780

سرعت بسیار بالا

تصویربرداری سریع با دوربین D780 به‌راحتی انجام می‌شود. نیکون در دوربین جدید خود سرعت عکس‌برداری تا هفت فریم‌برثانیه را در رزولوشن کامل و سرعت شاتر از یک هشت‌هزارم تا ۹۰۰ ثانیه را به کاربر ارائه می‌کند. بازه‌ی گسترده‌ی سرعت عکس‌برداری در D780، امکان ثبت بهترین تصاویر را در انواع سناریوها به عکاسان می‌دهد.

دو سیستم قدرتمند فوکوس خودکار (AF)

سیستم فوکوس خودکار 51point نیکون در دوربین D780 استفاده می‌شود که با الگوریتم فوکوس خودکار موجود در پرچم‌دار نیکون D5 ترکیب شده است. ۱۵ حسگر فوکوس خودکار در دوربین جدید، دقت را در موقعیت‌های فوکوس افزایش می‌دهد. دوربین جدید نیکون همچنین از سیستم حرفه‌ای تشخیص صحنه‌ی 180K-Pixel هم بهره می‌برد که صحنه را تحلیل می‌کند تا بهترین بازسازی رنگ و نوردهی متعادل در عکس‌برداری انجام شود. سیستم فوکوس خودکار مذکور توانایی ردگیری سوژه‌های متحرک در صحنه‌های ورزشی یا حیات وحش را نیز دارد و در شرایط نور پایین نیز فوکوس قابل‌قبولی ارائه می‌کند.

دوربین نیکون D780

قابلیت Live View

دوربین نیکون D780 اولین نمونه‌ی DSLR محسوب می‌شود که از فناوری بدون آینه استفاده می‌کند. در دوربین مذکور شاهد استفاده از سیستم هیبرید فوکوس خودکار با ۲۷۳ نقطه‌ی کانونی هستیم که مشابه آن در Nikon Z6 به کار گرفته شد و توانایی پوشش ۹۰ درصد از فریم را دارد. سیستم مذکور، قابلیت فوکوس خودکار نرم و دقیق را در حالت Live View دارد . در زمان ضبط ویدئو، قابلیت‌های خوبی را برای تولید محتوای صوتی‌تصویری ارائه می‌کند. به‌علاوه D780 اولین دوربین DSLR نیکون با قابلیت فوکوس خودکار Eye Detection محسوب می‌شود که توانایی ردگیری چند چشم را در یک صحنه دارد و فوکوس حرفه‌ای را در صحنه‌های شلوف ممکن می‌کند.

عکس‌برداری در حالت سکوت

نیکون D780 در زمان تصویربرداری زنده می‌تواند با شاتر الکترونیک خود، تا ۱۲ فریم‌برثانیه عکس‌برداری کرده و صدایی هم تولید نکند. عکس‌برداری بدون صدا برای ثبت تصاویر خاص در زمان فیلم‌برداری یک قابلیت پرکاربرد محسوب می‌شود.

لنزهای Nikkor

دوربین جدید نیکون در ترکیب با خانواده‌ای متنوع از لنزهای اختصاصی نیکور، توانایی ارائه‌ای انواع قابلیت‌های عکس‌برداری هنری را به کاربران دارد.

دوربین نیکون D780

قابلیت‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری

دوربین نیکون D780 با بهره‌گیری از قابلیت‌های دوربین بدون آینه‌ی Z6، بهترین تجربه‌ی فیلم‌برداری را در نسخه‌های DSLR ارئه می‌کند.

فیلم‌برداری فول فریم 4K تا ۳۰ فریم‌برثانیه

نیکون در دوربین جدید خود از حسگر FX-format BSI استفاده می‌کند و همچنین قابلیت فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز در خود حسگر دارد. درنتیج این دوربین می‌تواند قابلیت‌های فیلم‌برداری شبیه به Z6 ارائه کند و ضبط ویدئوهای 4K UHD فول فریم با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه با آن ممکن خواهد بود. مجموعه‌ای از رزولوشن‌ها و نرخ فریم‌های دیگر نیز در حالت‌‌های فیلم‌برداری ارائه می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به Full HD/120p اشاره کرد.

دوربین Nikon D780 خروجی ۱۰ بیتی را با پشتیبانی از N-Log یا HDTR ارائه می‌کند. درنتیجه فیلم‌های ثبت‌شده در آن برای مراحل پس‌تولید فیلم‌برداری نیز کیفیت و فرمت مناسبی دارند.

نیکون در D780 تمرکز زیادی روی قابلیت‌های فیلم‌برداری داشته است

قابلیت‌های سینمایی حرفه‌ای

دوربین جدید نیکون، حالت‌های فیلم‌برداری بسیار متنوعی دارد و به‌نوعی یک آزادی عمل خلاقانه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از میان حالت‌ها می‌توان به تایم‌لپس، تایمر معکوس،‌ خطوط Zebra و فوکوس حداکثری اشاره کرد.

قابلیت‌های خلاقانه حرفه‌ای

دوربین D780 مجوعه‌ای از قابلیت‌های حرفه‌ای و نوآورانه را ارائه می‌کند که کاربران حرفه‌ای با بهره‌گیری از آن‌ها، توانایی تولید محتوای خاص و بهره‌مندی از خلاقیت را خواهند داشت.

فیلترهای خلاقانه

کاربران در دوربین D780 با گزینه‌هایی موسوم به Creative Picture Control و Special Effects Mode روبه‌رو هستند که امکان اضافه کردن محتوای خلاقانه را به ویدئوها ممکن می‌کند. به‌علاوه بسیاری از جلوه‌خهای مشهور را می‌توان هم‌زمان با تصویربرداری بدون جلوه‌ی RAW، به‌صورت JPEG ذخیره کرد.

مجموعه‌‌سازی از فوکوس

دوربین D780 مانند نمونه‌ی قبلی D850، قابلیتی به‌نام Focus Shift دارد که برای عکاسان در حالت‌های منظره، ماکرو و محصول،‌ قابلیت‌هایی کاربردی ارائه می‌کند. آن‌ها با استفاده از قابلیت مذکور به عمق میدان عالی دست پیدا می‌کنند. تنها کافی است در فاصله‌های فوکوس متفاوت، مجموعه‌ای از تصاویر از سوژه ثبت شود و سپس با استفاده از نرم‌‌افزارهای متفرقه می‌توان تصویری با جزئیات بسیار بالا شامل بخش‌های مورد نظر در فوکوس، تولید کرد.

دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780
دوربین نیکون D780

انعطاف‌پذیری بیشتر با حالت‌های نوردهی متنوع

دوربین D780 قابلیت جدیدی برای تولید تصاویر غیر متوالی با نوردهی‌های متنوع دارد. عکاس با استفاده از این قابلیت می‌تواند تصویر را در داخل خود دوربین با نوردهی بسیار بالا ثبت کند.

اتصال آسان وای‌فای و بلوتوث

دوربین جدید نیکون با اتصال به اپلیکیشن اختصاصی SnapBridge توانایی اشتراک‌گذاری تصاویر را با گوشی هوشمند و تبلت دارد و برای این منظور از وای‌فای و بلوتوث داخلی استفاده می‌کند. با بهره‌گیری از اپلیکیشن مذکور، می‌توان فایل‌های را به‌راحتی از دوربین دانلود کرده یا حتی دوربین را از طریق گوشی هوشمند یا تبلت،‌ کنترل کرد.

تعامل لمسی

دوربین D780 نیز مانند D850 به نمایشگر ۳/۲ اینچی LCD مجهز است که رابط کاربری لمسی را نیز به کاربر ارائه می‌کند.

از قابلیت‌های دیگر دوربین جدید نیکون می‌توان به طراحی بادوام و مقاومت در شرایط آب‌وهوایی گوناگون اشاره کرد که D780 را به گزینه‌ای مناسب برای تصویربرداری در انواع صحنه‌ها تبدیل می‌کند. همچنین نیکون در دوربین جدید خود تمرکز زیادی روی بازدهی مصرف انرژی داشته است و D780 با یک بار شارژ، توانایی ثبت ۲،۲۶۰ تصویر را دارد که نسبت به نسخه‌ی قبلی یک بهبود همه‌جانبه محسوب می‌شود. کاربران برای شارژ و انتقال داده می‌توانند از اتصال استاندارد USB-C بهره ببرند. در بخش ذخیره‌سازی نیز شاهد دو اسلات کارت UHS-II SD هستیم که امکان ثبت هم‌زمان تصویر با فرمت‌های متفاوت را فراهم می‌کند.

دوربین نیکون D780 در ماه جاری میلادی با قیمت ۲،۲۹۹/۹۵ دلار برای نسخه‌ی بدون لنز، به بازار عرضه خواهد شد. کاربران برای خرید دوربین با کیت لنز AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR باید هزینه‌ی ۲،۷۹۹/۹۵ دلاری پرداخت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات