سامسونگ ربات هوشمند Ballie را برای مدیریت خانه هوشمند معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه CES 2020، سامسونگ ربات Ballie، ربات هوشمند مجهز به دوربین را با هدف مدیریت خانه‌ی هوشمند رونمایی کرد.
تبلیغات

سامسونگ در نمایشگاه CES امسال در لاس‌وگاس میهمانی هوشمند و کنجکاو را معرفی کرد. ربات هوشمند بالی (Ballie) به دوربین مجهز است و با قابلیت‌های جالبش می‌تواند مدیریت و کنترل لوازم خانگی خانه‌ی هوشمند را برعهده بگیرد. ویدئویی تبلیغاتی از ربات هوشمند بالی به‌اشتراک گذاشته شده که به‌خوبی نشان می‌دهد این ربات به‌دنبال صاحب‌خانه می‌رود و به‌راحتی پرده‌ها را کنار می‌زند و ماشین لباس‌شویی را روشن می‌کند.

 ربات هوشمند Ballie

ربات هوشمند بالی با طراحی شبیه به توپی کوچک می‌تواند کنترل و مدیریت تمامی لوازم خانگی هوشمند ازجمله ربات جاروبرقی، تلویزیون، پرده‌ها و سایر لوازم هوشمند منزل را برعهده بگیرد. براساس اعلام سامسونگ، ربات بالی از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی برخوردار است و می‌تواند به‌عنوان دستیار تناسب‌اندام در انجام تمرینات ورزشی به کاربر کمک کند. 

البته بالی نخستین رباتی نیست که با طراحی این‌چنینی معرفی می‌شود؛ چراکه در سال ۲۰۰۷ نیز، سونی ربات پخش موسیقی، Rolly را معرفی کرد. همچنین در سال ۲۰۱۶، ال‌جی ربات Rolling Bot مجهز به دوربین هشت مگاپیکسلی را معرفی کرد که قابلیت همگام‌سازی با G5‌، گوشی هوشمند پرچم‌دار ال‌جی را داشت. ربات ال‌جی با هدف سرگرم‌کردن حیوانات خانگی و خاموش و روشن کردن برخی لوازم خانگی به بازار عرضه شد که در آن مقطع زمانی ویژگی‌های جالب‌ی بود.

در‌حال‌حاضر، اطلاعات زیادی درباره‌ی ربات هوشمند سامسونگ منتشر نشده است و حتی کره‌ای‌ها مشخص نکرده‌اند بالی چه تاریخی و با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد. بااین‌حال، آنچه روشن است، سامسونگ به حوزه‌ی اینترنت اشیاء و گجت‌های هوشمند توجه نشان می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات