کانن EOS-1DX Mark III معرفی شد؛ پرچم‌دار کانن با توانایی فوق‌العاده در فیلمبرداری و عکاسی ورزشی

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۶
مطالعه 4 دقیقه
کانن دوربین بسیار سریع ورزشی EOS 1DX Mark III را با قیمت ۶۴۹۹ دلار از ماه آینده عرضه می‌کند.
تبلیغات

کانن آخرین عضو از خانواده‌ی دوربین‌های بسیار سریع ورزشی از نوع DSLRهای خود را با نام 1DX Mark III رونمایی کرد. دوربین کانن 1DX Mark III قرار است جایگزین 1DX Mark II شود که در سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار شد. این کمپانی اولین در آبان‌ماه امسال خبر عرضه‌ی 1DX Mark III را داده بود اما در CES امسال مشخصات کامل آن را رونمایی کرد.

دوربین پرچم‌دار 1DX Mark III به حسگر جدید، سیستم فوکوس خودکار جدید و کنترل تغییر یافته مجهز شده و قرار است با قیمت ۶۴۹۹ دلار از ماه آینده روانه‌ی بازار جهانی شود. 

کانن همیشه بهترین و رده‌بالاترین دوربین‌های خود را در سری 1D عرضه می‌کرد و دوربین‌های این سری برای عکاسی حرفه‌ای در استودیوها، رویدادهای ورزشی و مواردی از این دست بکار گرفته می‌شوند. 

دوربین 1DX MKIII قادر است در حالت نمایش در منظره‌یاب تا ۱۶ تصویر در ثانیه (نسل دوم ۱۴ فریم می‌گرفت) و در حالت لایو ویو ۲۰ فریم در ثانیه عکاسی کند و در هر دو حالت نیز سیستم فوکوس خودکار و دنبال‌کننده سوژه نیز فعال است. 

از نظر مگاپیکسل، این دوربین به حسگر ۲۰.۱ مگاپیکسلی چیزی شبیه به حسگر ۲۰.۲ مگاپیکسلی 1DX Mark II مجهز شده است؛ اما کانن می‌گوید حسگر جدید به فیلتر Low-Pass بهتری مجهز شده که باعث می‌شود تصاویر شارپ‌تری گرفته شود. این حسگر نیز از سیستم فوکوس Dual Pixel بهره می‌‌برد که یکی از بهترین و سریع‌ترین فناوری‌های حال حاضر در دنیای عکاسی است. دوربین 1DX Mark III از ۳٫۸۶۹ نقطه‌ی قابل انتخاب فوکوس خودکار و ۵۲۵ منطقه فوکوس خودکار در لایو ویو بهره می‌برد. این دوربین همچنین از سیستم فوکوس خودکار دنبال کننده روی چشم نیز بهره می‌برد. 

Canon 1DX Mark III

کانن در پرچم‌دار تازه وارد خود از پردازنده‌ی جدید Digic X بهره برده که پشتیبانی از بازه‌ی ISO بین ۱۰۰ تا ۱۰۲٫۴۰۰ را فراهم می‌کند. این بازه‌ی ISO قابل گسترش بین ۵۰ تا ۸۱۹٫۲۰۰ نیز خواهد بود. علاوه بر این، سیستم ۱۹۱ نقطه‌ای فوکوس خودکار در منظره‌یاب یک پردازنده‌ی اختصاصی Digic 8 دارد که وظیفه‌ی دنبال کردن سوژه و تشخیص چهره‌ها و سرها را برعهده دارد. 

کانن ادعا می‌کند که پردازنده‌ی جدید Digic X قادر است تا ۳.۱ برابر بهتر از پردازنده‌ی Dici 6+ که در 1DX Mark II بکار گرفته بود تصاویر را پردازش کند و بازده‌ی پردازش فوکوس خودکار نیز تا ۳۸۰ بار بهبود یافته است. جالب است بدانید که این پردازنده باعث شده تا دوربین 1DX Mark III توانایی عکاسی ۱۰۰۰ عکس در حالت عکاسی پشت سر هم را فراهم کند که البته برای ذخیره تصاویر در این حالت، نیاز به دو حافظه CFexpress در هر دو درگاه کارت حافظه خواهید بود. 

Canon 1DX Mark III

در حالت ویدئو، دوربین 1DX Mark III قادر است ویدئو خام در رزولوشن 5.5K و 4K برش نخورده با نرخ ۶۰ فریم در حالت ۱۰ بیت ۴:۲:۲ با C-Log بگیرد. از نظر گستره‌ی دینامیکی نیز ویدیوها تا ۱۲ استاپ را پشتیبانی می‌کنند.

جنس بدنه 1D X Mark III از آلیاژ منیزیم است که در برابر باد و باران و رطوبت مقاوم خواهد بود. علاوه‌براین، دکمه‌های خاصی برای سهولت استفاده در محیط‌های کم‌نور و روشن روی دوربین ارائه شده است. 

از دیگر قابلیت‌های 1DX Mark III می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث، وای‌-فای و GPS اشاره کرد که در کنار یک درگاه اترنت گیگابیت قرار گرفته‌اند. این دوربین همچنین از نمایشگر لمسی بهره می‌برد و بدنه‌ی آن نیز کمی بهینه شده است. 

Canon 1DX Mark III

با وجود اینکه طی سال‌های اخیر، دوربین‌های بدون آینه با اتکا به بدنه‌ی باریک‌تر، سبک‌تر و قیمت پایین‌تر، به‌صورت تهاجمی بازار را تحت کنترل خود گرفته‌اند؛اما دوربین‌های DSLR هنوز هم مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارند و همچنان سری 1DX انتخاب اول بسیاری از عکاسان حرفه‌ای است و آن‌ها ترجیح می‌دهند با بدنه‌ی آشنا و قدیمی این دوربین کار کنند.

نظر شما درباره‌ی 1DX Mark III چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات