سونتو 7، اولین ساعت شرکت Suunto با سیستم عامل WearOS معرفی شد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت فنلاندی سونتو به‌تازگی اولین ساعت هوشمند خود با سیستم‌عامل WearOS را با نام سونتو ۷ معرفی کرده که پیش‌فروش آن از امروز آغاز شده است.
تبلیغات

سونتو (Suunto) شرکتی فنلاندی است که برخی از بهترین ساعت‌های ورزشی جهان را تولید می‌کند. این شرکت به‌تازگی اولین ساعت هوشمند خود با سیستم‌عامل WearOS یعنی سونتو ۷ را معرفی کرده است. سونتو ۷ ساعتی گران‌قیمت است؛ اما بالاترین قابلیت‌هایی را دارد که می‌توان از یک ساعت هوشمند با سیستم‌عامل گوگل انتظار داشت.

سونتو ۷ از تراشه‌ی اسنپدراگون Wear 3100 با یک گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند. این مقدار تقریبا کمترین میزان حافظه‌ی رم است که می‌توان انتظار داشت ساعت‌های دارای سیستم‌عامل WearOS از آن برای اجرای نرم‌افزارها استفاده کنند. به‌علاوه، تقریبا ۴/۵ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برای موسیقی، نرم‌افزارها و همچنین پشتیبانی از گوگل پی (Google Pay) در اختیار کاربران قرار دارد. هیچ نمونه‌ی دارای اتصال LTE در دسترس نیست؛ بنابراین برای برقراری ارتباط با گوشی باید به بلوتوث یا وای‌فای تکیه کرد.

سونتو 7

بااین‌حال، چنین کمبودی مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند. بزرگ‌ترین عامل فروش سونتو ۷، طبیعت اسپرت آن است و سونتو واقعا این ساعت را پر از قابلیت‌های فعالیت در فضای باز و ورزشی کرده است. دستگاه مذکور دارای GPS داخلی با پشتیبانی از نقشه‌های بیرونی و همچنین پشتیبانی از نقشه‌های Suunto Heatmaps (مسیرهایی که اغلب توسط کاربران سونتو طی می‌شود)، در ۱۵ فعالیت مختلف است. حسگر اندازه‌گیری فشار و ضربان قلب نوری نیز، حسگرهای ساعت جدید سونتو را تشکیل می‌دهند.

سونتو 7
سونتو 7
سونتو 7

به‌گفته‌ی سونتو، ساعت جدید این شرکت در حالت GPS به مدت ۱۲ ساعت و در حالت عادی ۴۸ ساعت با یک بار شارژ، دوام خواهد آورد. چنین مقداری نسبت به ساعت‌های دارای GPS، مانند سونتو ۵ یا گارمین Forerunner بسیار کم است؛ اما نسبت به دیگر ساعت‌های WearOS بهتر عمل خواهد کرد.

سونتو ۷ درمجموع چهار دکمه دارد؛ یکی در سمت چپ و سه عدد در سمت راست. دکمه‌ی بالا سمت چپ، برنامه‌های بیشتر استفاده شده را باز می‌کند. دکمه‌ی بالا سمت راست به کاربر امکان می‌دهد تا حالت‌های ورزشی را انتخاب کند. دکمه‌ی وسط، کاربر را به خانه هدایت می‌کند و می‌تواند به‌عنوان دکمه‌ای چرخشی نیز عمل کند. در آخر نیز دکمه‌ی سمت راست پایین، قابل تنظیم است.

ساعت جدید سونتو از روز جمعه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد و می‌توان آن را از امروز پیش‌خرید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات