لوگو جدید USB 4 تفاوت پورت‌‌ها را به‌صورت واضح نشان می‌دهد

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با تعریف استاندارد جدید برای لوگوی USB 4، درج قدرت انتقال داده‌ی یواس‌بی‌ها بالاخره امکان درک این لوگوهای بی‌معنا و گیج‌کننده‌ی را فراهم خواهد کرد.
تبلیغات

شاید آسمان به زمین آمده باشد؛ چرا که برای اولین‌بار در تاریخ فناوری‌های مربوط به USB، برای معرفی USB 4 لوگویی طراحی شده است که بالاخره معنی و مفهوم واضحی برای مصرف‌کنندگان خواهد داشت.

جدیدترین نوع یواس‌بی دیگر با اسامی گیج‌کننده و نامفهوم مثل USB 2.0 یا USB 3.1 فوق سریع، خریداران را گمراه نخواهد کرد و به‌جای آن با USB 4 شاهد استفاده از اسم و لوگوی USB 40Gbps در مشخصات فنی خواهیم بود که در مجموع توانایی انتقال داده با سرعت ۴۰ گیگابیت‌برثانیه را نشان می‌دهد. البته نوع دیگر USB 4 که نیمی از این سرعت را در انتقال داده فراهم می‌کند با عنوان USB 4 20Gbps از آن یاد می‌شود. بدین ترتیب افراد به‌راحتی متوجه مشخصات فنی خواهند شد و دیگر از پیچیدگی‌های پیشین رهایی خواهند یافت.

USB 4 Logo / یواس‌بی 4 لوگو

به‌گفته‌ی انجمن USB-IF، گروهی که تولیدکنندگان را راهنمایی و هدایت می‌کند، لوگوی درج شده روی پورت‌ها و کابل‌های تولید شده در خطوط تولید جدید از این پس به اطلاعاتی نظیر حداکثر مجموع سرعت انتقال و خوانش اشاره خواهد داشت.

USB 4 تنها در کابل‌های Type-C به‌کار گرفته خواهد شد. اگرچه USB 4 40Gbps به‌طور اختیاری با Thunderbolt 3 اینتل نیز سازگار است، لوگوی مربوط به سازگاری با تاندربولت ۳ تحت اختیار اینتل خواهد ماند؛ البته درحال‌حاضر پشتیبانی از تاندربولت ۳ معمولا با علامت لایتنینگ نشان داده می‌شود.

USB Logo / لوگوی یواس‌بی / لوگوی USB /

باتوجه به تغییراتی که در نام‌گذاری و لوگوی USB جدید ایجاد شده، نسخه‌های قدیمی نیز تحت شعاع این اصلاحات قرار گرفته‌اند و لوگوی آن‌ها نیز به‌روزرسانی شده است تا کاربردشان برای مصرف‌کنندگان شفاف‌تر شود. به نقل از انجمن USB-IF برای مثال یک USB فوق سریع با سرعت انتقال 5Gbps با نشان‌دادن عدد 5 یا 5Gbps روی دستگاه یا پورت مشخص خواهد شد. این تغییرات در تصویر بالا دیده می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات