شرط واردات دستگاه ماینر به کشور برای تولید ارز دیجیتال اعلام شد

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
بعد از قانونی‌شدن استخراج ارز دیجیتال در کشور، شرط واردات قانونی این دستگاه اعلام شده است.
تبلیغات

بعد از موافقت هیئت‌وزیران در ششم مرداد سال جاری با استخراج ارز دیجیتال، آیین‌نامه‌ی فرایند ماینینگ رمزارزها نیز تصویب شد تا فعالیت در این عرصه به‌صورت قانونی انجام شود. حال منبع آگاهی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرده است واردات دستگاه ماینر و لوازم جانبی به کشور مجاز است و درباره‌ی شرایط واردات آن می‌گوید:

واردات این دستگاه به‌واسطه‌ی شرکت‌ها در‌ صورتی‌ مجاز است که دفتر صنایع الکترونیک و برق و مخابرات وزارت صنعت تأیید کند و پس از گرفتن تأیید باید ثبت سفارش انجام شود.

پس از قانونی‌شدن استخراج ارز دیجیتال در کشور، تقاضا برای خرید دستگاه ماینر یا دستگاه‌های استخراج رمزارز افزایش یافته است. درحال‌حاضر، بخش زیادی از دستگاه‌های ماینر به‌صورت قاچاق و بخش کمی به‌صورت قانونی وارد کشور می‌شود. واردات قانونی دستگاه ماینر به کشور شرایط خاصی دارد که واردکنندگان باید به آن توجه کنند. این منبع آگاه درباره‌ی واردات ماینر به‌عنوان دستگاه‌های آی‌تی به کشور گفت:

تطبیق ثبت سفارش با کالایی که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، بر‌عهده‌ی گمرک است.

این در حالی است که بسیاری از فعالان حوزه‌ی ماینینگ فعالیت با تعرفه‌های برق اعلام‌شده‌ی وزارت نیرو را بسیار گران خوانده و عنوان کرده‌اند نمی‌توان با تعرفه‌های بسیار گران کنونی ماینینگ کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات