گوگل به‌زودی قابلیت ضبط مکالمه را به اپلیکیشن Call اندروید اضافه می‌کند

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ها و یافته‌ها نشان می‌دهند که گوگل به‌زودی قابلیت ضبط مکالمات را به اپلیکیشن Phone اضافه می‌کند. این قابلیت تاکنون تنها از طریق برخی از برنامه‌های شخص ثالث میسر بود.
تبلیغات

ضبط مکالمات تلفنی برای بسیاری از کاربران شاید ضروری به‌نظر برسد. به‌خصوص اگر این مکالمه بسیار مهم باشد؛ چه مصاحبه‌ای حرفه‌ای کاری یا مکالمه‌ با کسی که برایتان بسیار مهم است! مکالمات حضوری به‌راحتی توسط Recorder قابل ضبط است؛ اما به‌نظر می‌رسد ضبط مکالمات تلفنی موضوعی به‌مراتب پیچیده‌تر است. جای تعجب نیست که هنوز پس از چندین سال و با وجود اپلیکیشن‌های متنوع هنوز ضبط مکالمات به سختی و با مشکلات فراوان صورت می‌گیرد.

پس از تجزیه و بررسی نسخه‌ی 43.0.289191107 (بتا) برنامه‌ی Google Phone روی Pixel 4 مشخص شد که گوگل رشته کدهایی جدید مربوط به ضبط تماس تلفنی را در برنامه‌ی شماره‌گیری اضافه کرده‌است. همچنین این کدها نشان می‌دهند که دکمه‌ای برای ضبط جدید هنگام تماس تلفنی وجود دارد.

Record

Recording

Record

از طرف دیگر، بررسی بیشتر نسخه‌ی بتای Google Phone 43 نشان می‌دهد، کاربر می‌تواند پیام‌های صوتی خود را روی حافظه‌ی ذخیره‌سازی ذخیره کند و آن‌ها را برای مدت طولانی در تلفن خود نگه‌دارد. این‌ ویژگی زمانی مهم و مفید است که ظرفیت حافظه‌ی صندوق پستی شما پر شده است؛ یا زمانی‌که می‌خواهید یک پیام صوتی بسیار مهم را برای مدت زمانی طولانی نگه‌دارید. همچنین شما می‌توانید در صفحه‌ی برنامه‌ی Google Phone به پست‌های صوتی ذخیره شده دسترسی داشته باشید.

باتوجه به اشاره کردن به visual voicemail به‌نظر می‌رسد که حامل یا carrier شما باید از پیام‌های صوتی و تصویری پشتیبانی کند تا در نهایت بتوانید از قابلیت ضبط مکالمات بهره ببرید. 

Saved Voicemails

Saved voicemails (%1$s)

Save

Do not show again

To free up carrier voicemail space, save voicemail to your phone. Saved voicemail will only be accessible on this device.

Save

ضبط صدا هنگام تماس‌تلفنی از ویژگی‌هایی است که قبلا در نسخه های اندروید قبل از Android 9 Pie امکان‌پذیر بود. متاسفانه گوگل در اندروید ۹ راه‌حل‌هایی را که توسعه‌دهندگان برای فعال‌کردن ضبط صدا در تماس‌های تلفنی استفاده می‌کردند، مسدود کرد. ازآنجاکه گوگل پس از Android 6 Marshmallow راهکارهایی نظیر APIهای رسمی ضبط تماس تلفنی را به‌صورت رسمی ارائه نداد، کاربران برای فعال کردن پشتیبانی ضبط تماس تلفنی در برنامه‌های شماره‌گیری از پیش نصب شده خود، باید به تولید‌کننده‌گان گوشی‌های هوشمند اعتماد کنند. تاکنون، کمپانی گوگل روشی رسمی برای ضبط تماس تلفنی در برنامه Google Phone ارائه نکرده است و کاربران Pixel و Android One را وادار کرده است که در صورت تمایل، دستگاه‌های خود را Root کنند.

حال گوگل در تلاش است تا APIهای ضبط تماس را در نسخه آینده اندروید برگرداند؛ این بدان معنا است که کاربران نیاز مبرمی به ضبط تماس تلفنی (به دلایل شخصی یا شغلی) دارند و مجبورند به راه‌ها و وسایل دیگری برای این کار رو بیاورند. از طرفی این کار ریسک صدمه به نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

ناگفته نماند که قابلیت ضبط تماس تلفنی از ویژگی‌های پیش‌فرض برنامه‌ی Dialer MIUI گوشی‌های شیائومی بود که اخیراْ کمپانی مذکور اعلام کرد که همه‌ی تلفن‌های فروخته شده آن‌ها در اروپا با برنامه‌ی پیش‌فرض Google Phone ارائه‌خواهد شد. از این بابت بسیاری از کاربرانش را ناامید کرد. اما در نهایت کمپانی شیائومی به کاربرانش وعده داد که این ویژگی در سال ۲۰۲۰ قابل دستیابی خواهد بود؛ حال اولین نشانه‌ها از ضبط تماس در برنامه‌ی Google Phone نمایان شد.

متاسفانه این خبر به‌صورت رسمی قابل تأیید نیست و اینکه آیا این ویژگی‌ قابل ارائه است یا خیر، اکنون برای تصمیم‌گیری زود است. حتی اگر گوگل بخواهد آن را پیاده‌سازی و اجرایی کند،‌ نمی‌توان اطمینان داشت که آیا محدود به دستگاه‌های خاصی خواهد بود یا خیر! 

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا این ویژگی قابل استفاده یا لازم است؟ آن را مفید می‌دانید یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات