شیائومی طی ۵ سال آینده هفت میلیارد دلار در حوزه 5G ،AI و IoT سرمایه‌گذاری می‌کند

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی قصد دارد طی ۵ سال آینده، ۷ میلیارد دلار روی اینترنت پر سرعت نسل پنجم، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا سرمایه‌گذاری کند.
تبلیغات

با افزایش رقابت بازار در زمینه‌ی 5G، AI و IoT، شرکت چینی شیائومی نیز قصد دارد طی مدت ۵ سال آینده  ۵۰ میلیارد یوان برابر با ۷/۱۸ میلیارد دلار در این صنایع سرمایه‌گذاری کند.

لی جون، مدیرعامل شیائومی در نامه‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشته شد، در مورد برنامه‌های آتی سرمایه‌گذاری شرکت اطلاع‌رسانی کرد. البته وی در نامه‌ی مذکور، توضیحی در مورد جزئیات برنامه‌ی سرمایه‌گذاری ارائه نکرده است. 

فضای ابری، اینترنت اشیا / cloud, IoT

در بخشی از متن نامه‌یلی‌جون به این موضوع اشاره شده است: 

ما باید مزیت رقابتی همیشگی‌ خودمان در حوزه‌ی AIoT (هوش مصنوعی اشیاء) و زندگی هوشمند را به قابلیتی مطلق و غیر قابل رقابت تبدیل کنیم که سایر شرکت‌ها نتوانند با آن به رقابت برخیزند. ما می‌توانیم در حوزه‌ی هوشمندسازی، به‌عنوان برترین شرکت بازار حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رقم جدید اعلام شده برای سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر از رقم ۱۰ میلیارد یوان برابر با ۱/۴۳ میلیارد دلاری است که سال گذشته مطرح شده بود که نشان می‌دهد چینی‌ها قصد دارند تعهدات جدیدی را در این حوزه دنبال کنند.  

شرکت شیائومی که کار خود را در پکن چین آغاز کرد و در بازار با گوشی‌‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود، اکنون محصولات متنوعی از جمله تلویزیون‌های هوشمند تا لوازم خانگی تولید و به بازار عرضه می‌کند. البته نباید فراموش کنیم که در مقابل شیائومی، رقبای سرسختی در داخل کشور چین همچون هواوی قرار دارند که ۴۲ درصد سهم بازار گوشی‌های هوشمند بازار چین را در فصل سوم سال در حضور شرکت‌های دیگر تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند از آن خود کرد.

لی‌ جون، مدیرعامل شیائومی در ماه اکتبر اعلام کرده بود که قصد دارد بیش از ۱۰ مدل گوشی هوشمند 5G در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات