آیفون 12 اتصال 5G سریع‌تر مبتنی‌بر mmWave را به کاربران ارائه می‌کند

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل به‌احتمال زیاد در آیفون 12 پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را ارائه می‌کند که از اتصال سریع‌تر مبتنی‌بر mmWave بهره خواهد برد.
تبلیغات

مینگ چی‌ کو، تحلیلگر مشهور TF International Securities می‌گوید نسل جدیدی آیفون که سال جاری به بازار عرضه خواهد شد، از شبکه‌های «5G موج میلی‌متری» (millimeter-wave) پشتیبانی خواهد کرد که اتصالی بسیار پرسرعت‌تر را درمقایسه‌با شبکه‌های کنونی 4G LTE به کاربران ارائه خواهد کرد. البته گزارش اخیر ادعا کرده بود محصول 5G کوپرتینویی‌ها تا ابتدای سال آینده معرفی نخواهد شد.

هفته‌ی گذشته، متنی تحقیقاتی از Susquehanna منتشر شد که زمان عرضه‌ی گوشی آیفون 5G با پشتیبانی از شبکه‌های mmWave را پایان سال جاری یا حتی ابتدای سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی می‌کرد. رسانه‌های متعدد دنیای فناوری نیز گزارشی از این متن منتشر کردند. اکنون نیز یادداشت جدیدی از مینگ چی‌ کو به رسانه‌های متعدد ارسال شد که تا حدودی ادعاهای مذکور را رد می‌کند. وی می‌‌گوید اپل احتمالا آیفون‌های مبتنی‌بر 5G mmWave و اتصال‌های کندتر 5G را به‌صورت هم‌زمان معرفی خواهد کرد.

مینگ چی کو در یادداشت جدیدش نوشت:

باتوجه‌به مطالعه‌ی اخیر ما، ساخت آیفون‌های 5G باند زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6GHz) و 5G موج میلی‌متری (millimeter-wave) طبق برنامه‌های گذشته پیش می‌رود و این محصولات در فصل سوم یا چهارم ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد.

اپل تاکنون اظهارنظری درباره‌ی اخبار و ادعاهای منتشرشده نکرده است. شبکه‌های موج میلی‌متری سرعتی بسیار بیشتری از شبکه‌های کنونی 4G LTE دارند. چنین شبکه‌هایی از باندهای طیفی با فرکانس بیشتر و اشغال کمتر استفاده می‌کنند. البته باندهای مذکور سرعت بیشتر و تأخیر کمتری به‌همراه دارند؛ اما احتمال آسیب‌پذیری تداخل هم در آن‌ها زیاد خواهد بود. درنتیجه، پیاده‌سازی شبکه‌های mmWave برای پوشش مناطق وسیع مشکلات زیادی به‌همراه دارد. فرکانس‌های پایین و متوسط 5G به‌اندازه‌ی شبکه‌های موج میلی‌متری سریع نیستند؛ اما قابلیت‌های بیشتری در پوشش مناطق با فاصله‌ی زیاد ارائه می‌کنند. این شبکه‌ها برای پیاده‌سازی گسترده و جامع بهتر هستند.

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

باتوجه‌به یادداشت اخیر مینگ چی کو، می‌توان پیش‌بینی کرد اپل آیفون 5G را در دو نسخه به بازار عرضه می‌کند: نسخه‌هایی با پشتیبانی از فرکانس باند پایین و نسخه‌هایی با پشتیبانی از باند متوسط و موج میلی‌متری. بنابراین، برخی از نسخه‌های آیفون نسل بعدی به‌صورت هم‌زمان از شبکه‌های سریع و کُند پشتیبانی می‌کنند و در مکان‌هایی که شبکه‌ی mmWave دردسترس نباشد، از شبکه‌ی گسترده‌تر با سرعت کُندتر بهره خواهند برد.

پیش‌بینی‌های مینگ چی کو درباره‌ی آیفون عموما صحیح بوده‌اند

مینگ چی کو اعتبار و سابقه‌ی زیادی در پیش‌بینی محصولات آتی اپل دارد. به‌عنوان مثال، او آوریل سال گذشته پیش‌بینی کرد اپل در سال ۲۰۱۹ دو مدل ایرپاد جدید رونمایی می‌کند: یکی با طراحی تکراری و شبیه به نسخه‌ی اول و دیگری با طراحی کاملا متفاوت. کوپرتینویی‌ها طبق همین پیش‌بینی عمل و نسل دوم ایرپاد را به‌همراه ایرپاد پرو با طراحی کاملا متفاوت به بازار عرضه کردند. به‌علاوه، این تحلیلگر به‌درستی ابعاد نسل آیفون 11 و آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را پیش‌بینی کرده بود که ابعادی برابر با نسل قبلی، یعنی آیفون XS و آیفون XR داشتند.

نسل جدید آیفون‌های اپل علاوه‌بر اتصال 5G قابلیت‌هایی همچون دوربین‌های سه‌بعدی خواهند داشت که در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده کارایی بسیار زیادی ارائه می‌کند. به‌علاوه، ابعاد جدید برای نمایشگر آیفون 12 نیز پیش‌بینی می‌شود. اپل عموما گوشی‌های هوشمند جدید خود را سپتامبر معرفی و کمی بعد آن‌ها را به بازار عرضه می‌کند؛ البته در سال‌های اخیر، برخی از پرچم‌داران کمی دیرتر و در فصل پاییز به بازار عرضه شده‌اند. آیفون XR که سپتامبر ۲۰۱۸ معرفی شد، تا اکتبر به بازار عرضه نشده بود. آیفون X نیز با وجود معرفی در ابتدای پاییز ۲۰۱۷، تا پایان نوامبر روانه‌ی بازار نشد.

p>قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات