هواوی ۲۴۰ میلیون دستگاه گوشی در سال ۲۰۱۹ به فروش رسانده است

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
هواوی آمار مربوط به فروش گوشی‌های هوشمندش در سال ۲۰۱۹ را اعلام کرده که نشان از فروش ۲۴۰ میلیون دستگاه دارد.
تبلیغات

شرکت چینی هواوی باوجود درگیری‌های شدید با دولت آمریکا و تحریم شدن از طرف دولت این کشور، میزان فروش گوشی در سال ۲۰۱۹ را نسبت به سال پیش از آن بهبود بخشید. معرفی دو محصول برجسته‌ در بازار تلفن‌های همراه هوشمند یعنی هواوی P30 پرو و هواوی Mate 30 پرو یکی از عوامل اصلی ثبت یک رکورد خوب است. این آمار البته نسبت به پیش‌بینی‌ها و انتظارها، چندان بالا نیست.

هواوی در سال ۲۰۱۹ رکورد فروش ۲۴۰ میلیون تلفن همراه هوشمند ثبت کرد. سری‌های P و Mate طی سال ۲۰۱۹، شاهد افزایش ۵۰ درصدی فروش نسبت به سال ۲۰۱۸ بوده‌آند. 

ژو ژیجون، مدیر هوای تکنولوژی اعلام کرده که هواوی انتظار دارد تا به درآمدی ۱۲۳ میلیارد دلاری را از این فروش انتظار دارد. پیش‌بینی هواوی از درآمد مورد انتظار در مقایسه با سال گذشته نشان از افزایشی ۱۸ درصدی دارد. البته این اعداد در صورتی که هواوی با تحریم‌های آمریکا رو‌به‌رو نمی‌شد،‌بسیار بهتر و بالاتر می‌بود، چراکه در حال حاضر شرکت‌های آمریکایی برای مبادله با هواوی تحت فشار هستند. 

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

همان‌طور که انتظار می‌رود، اعداد ارقام تجاری هواوی آن‌قدر که انتظار می‌رود بالا نیستند اما این شرکت موفق شد نگرانی‌ها درباره‌ی وضعیت مالی خود را پشت سر بگذارد.

ژو ژیجون اعلام کرده که هدف این شرکت در سال ۲۰۲۰، کار روی فناوری‌ها و سرویس‌های نرم‌افزاری را در دستور کار قرار داده تاوابستگی به راهکارهای گوگل را کاهش داده و به سایر شرکت‌ها نیز وابستگی کمتری داشته باشد. 

دلیل اصلی عملکرد پایین‌تر از حد انتظار هواوی در سال گذشته‌ی میلادی، جای خالی سرویس‌های گوگل در تلفن‌های همراه هوشمند نسل جدید این شرکت است. نبود سرویس‌های گوگل روی محصولات جدید هواوی، مشتری‌های بین‌المللی این شرکت به‌خصوص مشریان اروپای غربی را بسیار ناراضی کرده است.

شرکت هواوی همچنین اعلام کرد در سه‌ماهه‌ی آخر سال گذشته‌ی میلادی و از زمان آغاز عرضه‌ی ساعت هوشمند  جی تی ۲، دو میلیون دستگاه از این محصول فروخته است. آمار فروش FreeBuds 3 در یک ماه بیشتر از یک میلیون و آمار کاربران اپلیکیشن سلامتی هواوی بیشتر از ۴۰۰ میلیون کاربر در ماه از ۱۷۰ کشور مختلف اعلام شده است. 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات